Slik og sodavand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
19 svar
0 synes godt om
2. november 2008

Monica

Får jeres børn det? Har været til kaffe og kage i dag, og jeg havde taget nogle rimelig sunde børnekiks med (som jeg selvfølgelig selv havde bagt... Lidt cornflækker når det tager mig) Gustav fik en bolle med smør, lidt tyndt saft og nogle af de kiks som jeg havde med... (Alle ungerne ææælksede dem)

En af vores venner sagde lidt i sjov at vi var meget strenge når han nu ikke fik sodavand/slik og kage fra bageren...

Hvad er jeres holdning? Min er at jeg gerne vil vente så længe jeg kan, han skal NOK komme til at spise slik og drikke sodavand...

Ved godt at hvis man har et større barn der får det, er det sværere at sige nej til den lille...

Moni - som ææælsker slik - men er på streng streng kur...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

Lise

Simon har hverken smagt slik eller sodavand. Og der er heller ingen grund til at han gør det foreløbig - som du siger, Monica, så skal han nok få det slik og sodavand som han skal ha'... Han har fået kage nogle gange, og eeeelsker det. Min holdning er vist bare det samme som din (udover at Simon nok havde smagt kagen)..

Anmeld

2. november 2008

Siber

Nej ikke hvis jeg kan undgå det!

Is får hun, men nej ikke slik og sodavand. Johanna har en søster på 3 år, som får slik eller popcorn til disney show om fredagen (noget hun startede på for ca 8 mdr siden - hun er nu 3,6 år) og Johanna er i seng kl. 18.45 -19.00
Jeg ved at de ind i mellem får det i vuggestuen, men hun ved ikke hvad det er her hjemme, så det er fint nok for mig! og hun bliver lige så glad for vindruer, banan, clementiner, jordbør og hindbør osv.

Har du en opskrift på de der sunde kiks, det lyder da helt godt!

Knus Siber, der æder slik når ungerne er lagt!

Anmeld

2. november 2008

Tikki

Iza får alt - hun kan dog ikke lide sodavand, men I dag har hun f.eks. fået 2 småkager, 1 lille stykke chokolade og et stykke kage, da vi var til barnedåb....og hun elsker det...som sin mor . Tilgengæld har hun også spist 1 lille stykke broccolitærte, 2 kartofler og en frikadelle, så jeg er ikke så bange for det søde....så længe hun også spiser det sunde. Hun spiser som os - forholdsvis sundt i hverdagen og lidt ekstra i weekenden

Anmeld

2. november 2008

Monica

Gustav har også smagt kage... Slet ikke det... Men han virker tilfreds med det han får, så...

Anmeld

2. november 2008

Plysbjørnen

Her bliver alt spist... ja også slik kage og sodavand, det kommer sig ikke så nøje... for hun spiser altså også sunde sager... som alt slags grøntsager og frugt...

Betina

Anmeld

2. november 2008

Nadi

Oliver kan ikke lide sodavand, men han har smagt det fordi han var så nysgerring efter hvad det var. Men han bryder sig bestemt ikke om det. Slik opdagede han helt selv en dag morgen, hvor jeg ikke havde fået stilt slikskålen op i skabet fra aftenen før, og det vil han gerne have. Så han får et par stykker, hvis vi også får.
Han får også tilbudt kage ol. hvis vi får, og nu har jeg en meget mad-glad dreng, så det er sjældent at han siger nej

Anmeld

2. november 2008

Loggidut

tif har smagt sodavand...så sent som i går, da vi sad i bilka...men det er godt nok ikke hverdagskost, for vi har aldrig sodavand i huset, med mindre der sker noget ekstra...

jeg lavede et stunt den anden dag, jeg købte sådan en pose slik som IVF, Linemus og jeg delte på vej ned til BM, med små søde stykker slik i, bare så hun kunne smage, og hun nåede at få...ja hvad 2 måske 3 stykker...så åd mor her resten...så jeg er ikke sippet, eller helt modstander af det, men vi har det bare ikke i huset...

Anmeld

3. november 2008

ka li ja

ja alt er prøvet her hjemme selvom jeg godt mente det kunne vente. men herreste gud, hvad kan der da ske ved det...
i går havde vi gæster til fødselsdag, og arthur fik da både chokoladeknapper, lagkage og sodavand... jeg mener han er gammel nok nu til at være med. men derfor slipper han da ikke for at skulle spise sunde ting. og han er da som regel også puttet inden alxander får hans fredags slik, for athur kan ikke helt rumme den der skål med så meget i endnu hih i, og putter man mindre i end i alexanders, så stjæler han da bare hans hihi.
mit endelige svar må blive, han får det meget sjældent, men han får det da

Anmeld

3. november 2008

Anja

Det er ikke noget vi går super meget op i. Jonas kan ikke lide sodavand, så det er ikke noget børnene får alligevel. Der kommer usundt på bordet et par gange om ugen, - mest i forbindelse med weekend, der varierer mellem slik og kage. Elias får lov at smage begge dele. Er dog mest okay med at han får kage, for der er jo ikke så mange farvestoffer i som der er i slik (vingummi).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.