Arheij altså.. hvorfor sagde jeg ikke noget...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2008

heaven

Lene76 skriver:

begge vil mener jeg...... forældre for´di det er vores barn og dper fordi man gerne vil gør sit arb ordenligt og for mig er det en del af jobbet at min dpunger trives og derfor er kosten vigtig....

imorgen aften er jeg homealone også ska jeg finde vores kostpolitik frem og sende den el ligge den herind... den er jo ik hemmelig hehe

men spørg endenlig hvis der er noget mere el andet du vil vide.... jeg har kilder rundt om i landet til at gi info om hvordan det er i netop deres område... hehe lyder sådan lidt agent dp agtig hehe

mener at her hos os, så SKAL dp følge særlig kost, hvis der er mistanker om allergi mv.... de kan så vist "forlange" en skrift fra lægen, hvor det står, hvis de vil.... der hvor dp kan "nægte", det er hvis man som forældre f.eks forlanger øko kost, bare fordi det er øko - altså, at der ikke er nogen lægelig grund til det....

gav det mon mening??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

ivfmarie

heaven skriver:

mener at her hos os, så SKAL dp følge særlig kost, hvis der er mistanker om allergi mv.... de kan så vist "forlange" en skrift fra lægen, hvor det står, hvis de vil.... der hvor dp kan "nægte", det er hvis man som forældre f.eks forlanger øko kost, bare fordi det er øko - altså, at der ikke er nogen lægelig grund til det....

gav det mon mening??

jo jo det giver fin mening...

Anmeld

31. oktober 2008

Lene76

det med øko her hedder det sig at vi ska helst gi økomælk men ik noget krav og hvis de sætter det som krav så VIL vi fanme osse ha noget mere i pengekassen...... (ups sorry endnu en surt opstød) her er de ik forældrene men kommunen. og ja det med lægenota ang specailkost det gælder osse her.... her ska de så osse gå igennem vores pædagogiskeleder som så ska søde om en tillæg vi kan få til kosten..... så ofte blir dper og forældre enig om at dele udgifterne hvis specailkost... har flere kollegaer hvor de gør dette så det er ik noget problem.

og bare lige for at gøre mit indlæg mere roddet så vil jeg lige svare heaven igen vi SKAL osse følge den særligekost igen trivsel det gælder jo for alle både voksene og små......

Anmeld

31. oktober 2008

heaven

ivfmarie skriver:

Jeg tænkte på om dp'en selv skal betale speciel diæt, som fx mælkefri margarine?

ring til kommunen og tjek op på alt det her med dp-kontoret - der er altså noget om, at hun skal være behjælpelig, og så duer det ikke, hun propper ham med alt mulig, han ikke tåler!!.... og så hav din læge i ryggen.

Jannie

ps: var det den rigtige vinder i vmd?

Anmeld

1. november 2008

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Jeg tænkte på om dp'en selv skal betale speciel diæt, som fx mælkefri margarine?

Her I Nordborg/Sønderborg der skal forældrene sørge for kosten hvis der er tale om specialkost... Hvis Malte f.eks. skal have soyamælk eller Havredrik, så skal vi medbringe det som forældre...

Betina

Anmeld

3. november 2008

ivfmarie

Kors!! Hør lige hvad dp siger stolt til mig da jeg henter Malte idag:

"Han kan umuligt nå at blive sulten inden aftensmaden - han har lige spist 5 stykker roulade og en banan"

Nu må jeg vist heller mande mig op til en lille snak om ordentlig mad med den kære dp...

Marie - super konfliktsky!!!!

Anmeld

3. november 2008

heaven

ivfmarie skriver:

Kors!! Hør lige hvad dp siger stolt til mig da jeg henter Malte idag:

Nu må jeg vist heller mande mig op til en lille snak om ordentlig mad med den kære dp...

Marie - super konfliktsky!!!!

altså, marie..... - det ved du jo godt - det duer da ikke søde dig.... kan du nu tage en snak med hende...!!

Jannie - lidt harm

Anmeld

4. november 2008

Helle30

Ivfer! Der er da no way Malthes dp skal servere 5 stykker roulade for ham - allergi eller ej. Jeg går ud fra, der er tale om kageroulade, og det ville jeg finde ok HVIS det var et enkelt stykke og HVIS det nu var det en anden forælders fantasi rakte til i forbindelse med barnets fødselsdag.
Der må simpelthen være en kostpolitik for kommunens institutioner, og kan du ikke finde den på kommunens hjemmeside, så synes jeg, du skal ringe og spørge områdegoggen f.eks.
Mht. afholdelsen af afgifter til allergivenlig mad, så ville jeg finde det rimeligt, hvis forældre selv skulle betale en del dertil - eller selv medbringe noget af kosten. Men det synes jeg også, du skal spørge nogen om - evt. før du tager snakken med dp'eren.
Jeg kan stadigvæk ikke fatte, at hun har serveret 5 stykker roulade for Malthe. - Og at hun dernæst ligefrem praler med det overfor dig ... altså, så er toppen da nået?

- Helle

Anmeld

5. november 2008

Lene76

hold nu op... jeg er i chok.....

tror vist du ska ha fat i hende gogen der er leder i dit område, og vende det med hende før du taler med din dper.... for det lader da ik til at hun har fattet noget som helst. kan desværre ik finde min kost politik men alm sund fornuft... så gr man altså ik et barn 5 stk roulade..... hmmmm må endenlig skrive hvis jeg kan hjælpe med noget.

Lene

Anmeld

5. november 2008

Ny mor

Ej, IVF, nu stopper hun - lige meget hvor sød hun er og ungerne elsker hende - hun holder jo også fest hver dag, lyder det til , så handler det altså om Malte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan du så sige noget, nu!!!!

kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.