Arheij altså.. hvorfor sagde jeg ikke noget...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
22 svar
0 synes godt om
31. oktober 2008

ivfmarie

Kender I det - at man i en situation ikke fik sagt noget, og bagefter kommer man i tanke om alle de ting man kunne ha sagt??

Sådan én har jeg haft idag. Hos min DP... Og jeg er egentlig blevet lidt mavesur her bagefter.

Here goes:

Vi kører mælkefri diæt med Malte for at undersøge om han er allergisk. DP er informeret og jeg har endda være så overskudsagtig at jeg har bagt både brød og kanelsnegle til hendes fryser, så hun altid har noget hun kan give Malte hvis de andre får noget der lavet med meget mælk eller smør (læs KAGER)...

I dag da jeg henter ham har han lige ædt 3 stykker kage - en fed chokoladekage!! Ville I ikke mene at der er rigeligt med mælkeprodukter i sådan en sag?

Nå, men jeg sagde ikke rigtig noget, men efterfølgende er jeg sgu blevet lidt irriteret.
Jeg synes ikke hun kan være det bekendt - det er jo ikke for sjov at vi beder hende om at droppe den slags fødevarer!
Jeg ELSKER min DP, meeeen jeg er ikke helt tilfreds med den mad hun giver ungerne - det er hvidt brød og kage/kanelgifler/småkager stort set dagligt. Jeg har dog accepteret det, og det har heller ikke været noget problem med Freja da hun gik der, men Malte er åbenbart mere sart i maven, og han er ret påvirket af det.

Jeg har ikke rigtig tænkt over det før nu hvor Maltes kost og humør bliver skemalagt og dagbogsført. Nu synes jeg at jeg kan se en sammenhæng, og tror faktisk at mange af Maltes humørsvingninger kan tilbageføres til måltider med stor overvægt af hurtige kulydrater... altså sukker og hvidt brød!

Gid jeg havde sagt noget - det var jo et oplagt tidspunkt at tage en grundig snak om det - men sådan blev det ikke, øv.

Bla bla fra Marie, der næsten er igennem fredagsguffet - og Dans er ikke engang begyndt endnu!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

Astrid P

Øv, Marie... Det kan jeg godt forstå at du er træt af. Det er på ingen måde okay at hun ikke respekterer dit ønske, og sgu da SLET ikke når du nu har lavet alternativer til det guf de andre får.

Det lyder da egentlig også lidt vildt med så meget hvidt brød og kager - det er jo så moderne med kostpolitik i disse tider!

God weekend til dig, søde Marie. Og det er altså også helt okay at tage den op på mandag med DP'eren.

KH Astrid

Anmeld

31. oktober 2008

Ny mor

Uhh, den er svær IVF- kender lige præsis følelsen...argg....Specielt fordi hun på alle andre måder er god og du kender hende, men supertræls når i bøvler med at undgå mælk og du tilmed har bagt gode alternativer og gjort det nemt for hende.

Men måske er det godt du ikke fik sagt noget i dag, for så kan du forberede dig til på mandag og virkelig få det skåret det ud i pap på en pæn og humoristisk måde (som jeg er sikker på du mestre til fulde, ha, ha ) så hun ikke "glemmer" det igen, men virkelig forstår det handler om i skal have styr på evt. allergi hos Malte!

Birgitte (med hovedet fuld af speltkiks med chokolade og cola......)

Anmeld

31. oktober 2008

Loggidut

aj for en møg-situation...det er sgu bare så vigtigt at hun overholder de spise-regler som du stikker ud...
jeg tror sgu du er nød til at mande dig op og få en god snak med hende, for det er jo Maltes ve og vel det drejer sig om!

kan du ikke bede hende skrive en nøjagtig seddel over hvad malte får at spise hos hende, så du altid kan holde lidt hånd i hanke med det?

det lyder ikke som den sundeste kost han får hos hende, men for pokker...jeg kan lige se for mig hvor sød hun er, og hvor meget hun gerne vil hygge om ungerne...så den er godt nok svær, men du er jo nok nød til at få talt med hende

Anmeld

31. oktober 2008

heaven

hruuum.... der skal du altså tage en snak - hun skal selvfølgelig være fuld ud behjælpelig med den kost i tester ang allergi, og så er der altså også kostpolitikken.... den slags søde sager HVER DAG NÆSTEN, det er bare for meget. Det duer ikke du, forbered en lille snak, og tag den med hende på mandag

Jannie

Anmeld

31. oktober 2008

Lene76

hmmm jeg sidder og blir lidt sur på din dper..... hun er med til at gi os andre et dårligt ry....... desuden står det i vores kostpolitik som kommer fra regeringen at vi SKAL gi børnene sund og varieret kost.... hmmm hvidbrød og sukker er ik sund i min verden hos mig får vi hjemmebagte spelt boller (ligesom den jeg havde bagt da vi mødes hos ag for 100 år siden) hvis vi rigtig ska hygge... også masser af lækkert frugt men de unger jeg passe er osse kun 7,9,10 og 15 mdr så de ska fanme ha noget ordenligt i deres maver ik sukker og guf hverdag..... ej sorry ik meningen at det sku lyde så surt.

men marie jeg vil ta en snak med hende om hvor vigtigt det er at finde udaf om Malte er allergisk overfor mælk.....

Knus Lene

Anmeld

31. oktober 2008

ivfmarie

Lene76 skriver:

hmmm jeg sidder og blir lidt sur på din dper..... hun er med til at gi os andre et dårligt ry....... desuden står det i vores kostpolitik som kommer fra regeringen at vi SKAL gi børnene sund og varieret kost.... hmmm hvidbrød og sukker er ik sund i min verden hos mig får vi hjemmebagte spelt boller (ligesom den jeg havde bagt da vi mødes hos ag for 100 år siden) hvis vi rigtig ska hygge... også masser af lækkert frugt men de unger jeg passe er osse kun 7,9,10 og 15 mdr så de ska fanme ha noget ordenligt i deres maver ik sukker og guf hverdag..... ej sorry ik meningen at det sku lyde så surt.

men marie jeg vil ta en snak med hende om hvor vigtigt det er at finde udaf om Malte er allergisk overfor mælk.....

Knus Lene

Hej Lene - tak for dit syn. Jeg havde faktisk tænkt på at spørge dig lidt om jeres kostpolitik.
Hvis et barn har allergi, eller af andre årsager skal have speciel diæt, er det så dp's ansvar eller forældrerne?

Anmeld

31. oktober 2008

Lene76

ivfmarie skriver:

Hej Lene - tak for dit syn. Jeg havde faktisk tænkt på at spørge dig lidt om jeres kostpolitik.
Hvis et barn har allergi, eller af andre årsager skal have speciel diæt, er det så dp's ansvar eller forældrerne?

begge vil mener jeg...... forældre for´di det er vores barn og dper fordi man gerne vil gør sit arb ordenligt og for mig er det en del af jobbet at min dpunger trives og derfor er kosten vigtig....

imorgen aften er jeg homealone også ska jeg finde vores kostpolitik frem og sende den el ligge den herind... den er jo ik hemmelig hehe

men spørg endenlig hvis der er noget mere el andet du vil vide.... jeg har kilder rundt om i landet til at gi info om hvordan det er i netop deres område... hehe lyder sådan lidt agent dp agtig hehe

Anmeld

31. oktober 2008

Susan1978

Hej Marie

jeg kan dælme godt forstå hvis du er irriteret.. og jeg kender godt det der med at stå med det bagefter og ærgrer sig over man ikke fik sagt noget.

Emil har en gæste dp som han kommer om til hver gang hvis det kan lade sig gøre, både fordi hun er så vild med Emil og omvendt. De 2 har noget helt specielt. Men de ryger .- og ja det er der jo mange meninger om mht dpér og rygning. Jeg ved ikke om det er kun manden der ryger eller om hun også gør, og det har aldrig generet før i denne uge hvor han har været der mandag tirsdag, resten af ugen blev hun syg, men altså det første jeg ser er at i hendes sten langs huset ligger der flere skoder .. og jeg tænker bare, hvad hvis ungerne får fat i dem. og så synes jeg jeg kan mærke en forandring i Emils AB, når han er hos hende.

Men det er også svært når vi og Emil egentlig er så glade for at være der.

men jeg prøver lidt at sammenligne din situation med at hvad nu hvis Emils dper ikke huskede at give ham sin maske, så ville vi aldrig kunne komme hans AB til livs, når det er virkelig slemt.

Har faktisk gået og overvejet at fjerne alm mælk/MME fra ham også prøve med nutramigen... men det er kun blevet ved tanken, men de siger jo at det kan hjælpe børn med AB, da mælken irriterer deres slimhinder..

shit en smøre bare for at sige at jeg forstår dig og for at sige du er noget så hot på det billede der er lagt på FB..

Susan

Anmeld

31. oktober 2008

ivfmarie

Jeg tænkte på om dp'en selv skal betale speciel diæt, som fx mælkefri margarine?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.