Medicin eller vilje?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Skouboe

JustAnotherName skriver:

Det er du eder-dælme osse, Pernille.

Det der med at mærke sine følelser, vedkende sig dem og forstå dem.....Ååårhh, jeg har lang vej igen!!

Lige præcist det er noget man sagtens kan bruge hele livet på... og det bør man faktisk også gøre...

Nogen gange skal man stoppe op og mærke hvordan man har det i maven... det gør en kæmpe forskel at man får kroppen og følelserne med og ikke bare ukritisk stæser afsted hvor nu hovedet gerne vil hen.

Jeg har gjort det i en del år og jeg glemmer det stadigt med jævne mellemrum...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Skouboe

Milka skriver:

... og også det pernille siger 

Anmeld

26. april 2011

Milka

Skouboe skriver:

jeg begyndte faktisk på d-vitaminerne efter du havde fortalt mig om det. plus kalk og multivitamin. og jeg er forbløffet ... jeg er meget mindre zombieagtig om aftenen nu, før var jeg træt og faldt i søvn foran tv'et næsten hver aften.

men endnu vigtigere er at jeg egentlig føler mig ganske glad!

altså, kristine, d-vitaminerne kunne være værd at kigge på

Anmeld

26. april 2011

N&J

KWL skriver:

Hvor meget kan man tage medicin for?? Jeg tænker nemlig at jeg jo også har en MASSE dårlige vaner at gøre op med.

Jeg har så svært ved at skeldne mellem symptomerne på HULLET og på mine dårlige vaner.

Måske er det bare på tide at jeg tager mit liv op og rusker godt og grundig i det.

Men hvad så når der er for mange mål?? Jeg roder rundt i hvad jeg vil og hvordan og og og...

JEG VIL:

1. tabe mig.

2. sove om natten og IKKE om dagen

3. ha' mere energi

4. skifte job????

Det er jo store ting eller ???

Hvordan starter jeg?

Eller er jeg bare på vej ned igen???

Undskyld et enormt rodet indlæg. Håber i kan finde hoved og hale i det.

Kristine - der lige har gået tre kvarter med Ludvig for at klare tankerne men det hjalp ikke.

Jeg vil foreslå at du låner "find din passion på 4 uger" på biblioteket og forhåbentlig når frem til hvad du skal og hvordan du gør det bedst muligt.

Mht. til at tabe sig og få mere energi, så har jeg lige sat mig samme mål.. men jeg syntes det er svært at blive motiveret og holde motivationen, men vil ikke under nogen omstændigheder tage medicin for at fremme energi, vægttab eller lign., jeg vil så gerne have det til at holde...

Selvfølgelig kan du godt ændre de ting du vil i dit liv, men jeg ville starte fra en ende af og så være sikker på hvad det er du vil med dit liv, forstået sådan at du fokusere på hvad det er for et liv du ønsker at leve og så derudfra finder frem til hvilket erhverv der ville passe ind i det liv og give dig glæde i hverdagen...  

Anmeld

26. april 2011

N&J

Milka skriver:

jeg begyndte faktisk på d-vitaminerne efter du havde fortalt mig om det. plus kalk og multivitamin. og jeg er forbløffet ... jeg er meget mindre zombieagtig om aftenen nu, før var jeg træt og faldt i søvn foran tv'et næsten hver aften.

Må jeg så spørge om noget, for jeg har overvejet d-vitamin oveni en alm. vitaminpille og kalkpille, men jeg har været bange for at jeg "overdoserede" idet jeg jo også får en del d-vitamin fra solen, er det helt okey at få både den almindelige og d-vitaminen samlet også i sommerperioden???

Anmeld

26. april 2011

Skouboe

N&J skriver:

Må jeg så spørge om noget, for jeg har overvejet d-vitamin oveni en alm. vitaminpille og kalkpille, men jeg har været bange for at jeg "overdoserede" idet jeg jo også får en del d-vitamin fra solen, er det helt okey at få både den almindelige og d-vitaminen samlet også i sommerperioden???

Jeg er blevet sat på D-vitamin "kur" af min læge og jeg spiser pt. 110 mikrogram dagligt + hvad jeg får fra solen.

Du skal meget højt op for at blive forgiftet - jeg mener at huske noget om mere end 1000 mikrogram dagligt.

Anmeld

26. april 2011

Skouboe

Milka skriver:

Det var præcist det samme jeg oplevede. Jeg fik mere energi og blev generelt gladere.

Anmeld

26. april 2011

N&J

Skouboe skriver:

Jeg er blevet sat på D-vitamin "kur" af min læge og jeg spiser pt. 110 mikrogram dagligt + hvad jeg får fra solen.

Du skal meget højt op for at blive forgiftet - jeg mener at huske noget om mere end 1000 mikrogram dagligt.

Tak for svaret

Anmeld

26. april 2011

JustAnotherName

HA!!! Jeg købte dem NÆSTE DAG! Og har ikke glemt at tage dem én eneste gang siden jeg købte dem. Og ja, faktisk - Jeg er lidt friskere end jeg ellers har følt mig. Og humøret har mærkeligt nok også været bedre ....men om det hænger sammen med solskin, minus sygdom og en håndfuld fridage, eller om vitaminer og kalk+D-vitaminer skal have æren for det....det ved jeg ikke. Det er også lige meget! Jeg har haft det meget bedre den seneste uges tid eller to, end jeg havde de mange forgående uger  Dét er det vigtigste!

Anmeld

27. april 2011

Milka

N&J skriver:

ville have sagt "spørg pernille" men hun har svaret allerede kan jeg se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.