Nervøs for fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Puha ja det må ikke være sjovt.. Har også bestemt at så snart han er ude skal jeg ud trille med barnevognen et par gange om dagen det vil både lillemand, jeg og min hund have godt af.. Har besluttet mig for der skal ryge nogle kilo inden næste graviditet for syntes godt nok ikke det har været sjovt og har været svært nyde denne med alle de kommentare og bekymringer hele tiden..

Jeg har så været sengeliggende siden januar .. Går dog det jeg kan og laver det jeg magter også en lille pause inden jeg går igang igen ..

Ja der skal også ryge nogle kg af her inden den næste graviditet, men jeg tager det stille og roligt - mit maveskind skal lige følge med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Godt blev lige nervøs for om jeg skræmte dig endnu mere, da det ikke er min hensigt jo hehe.

Jeg forstår bare ikke at der ikke er nogen der har nævnt epidural blokaden for dig hvis det er så bekymret for dig, din vægt og blodtryk?
Næste gang du skal til jordmor, kan du spørge hende om det og bede om en brochuer, så du kan læse lidt om det.

Jeg havde 2 forskellige jordmødre inden jeg fødte og ingen af dem var der da jeg fødte.. Tro mig du er lige glad med hvem der står der, bare de ved hvad de gør.. Og ja lyt til dem de har prøvet det før..

Min fødsel gik rigtig godt! til trods for alle de "fare" der kunne ske.
Men jer er også typen der lytter til alle de "gode" råd, men tænker ja ja det skal nok gå. Der er ingen der kan forudse hvad der kommer til at ske, så ingen grund til at stresse over det.
Ud skal baby nok komme

Og husk på at din krop er bygget til at føde, så hvis du bare forlader rummet og lader den gøre sit arbejde, skal det nok gå
Ej spøg til side, du skal slappe af så godt du kan og lade kroppen arbejde!!

Håber det kunne hjælpe dig lidt til ikke at stresse for meget og tænke for meget

Det har du bestemt ikke ..

Jamen jeg syntes faktisk generelt jeg er blevet meget dårligt informeret gennem hele mine graviditet pånær lige angående faren ved min overvægt af min jordmor.. Hvis ikke jeg havde læst lige med herinde hvordan det normalt foregår tror jeg ikke jeg havde været til halvdelen af de ting jeg skulle... Alt der har været kunnet gå galt er gået galt for mig gennem graviditeten det var lige fra første lægetjek til ja de tjekker mig på sygehuset nu pga blodtryk hver 3 uge men har glemt indkalde mig og påstår alle mine papire er blevet væk..

Skal først til jordmor efter jeg har været til vægtscanning igen så håber lidt på de kan fortælle noget konkret til den scanning i næste uge hvor jeg er i uge 37 ... Håber bare han ligger som han skal..

Ja det har jeg godt hørt man bare skal lade den gøre det den skal , og tror da ogsp inderst inde det hele kommer til kører som det skal ellers gøre jordmødrene jo noget ved det men derfor tænker man bare meget over at hvis nu og hvis nu når de hele tiden bliver ved komme med nye fare (:

Anmeld

26. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

Det har du bestemt ikke ..

Jamen jeg syntes faktisk generelt jeg er blevet meget dårligt informeret gennem hele mine graviditet pånær lige angående faren ved min overvægt af min jordmor.. Hvis ikke jeg havde læst lige med herinde hvordan det normalt foregår tror jeg ikke jeg havde været til halvdelen af de ting jeg skulle... Alt der har været kunnet gå galt er gået galt for mig gennem graviditeten det var lige fra første lægetjek til ja de tjekker mig på sygehuset nu pga blodtryk hver 3 uge men har glemt indkalde mig og påstår alle mine papire er blevet væk..

Skal først til jordmor efter jeg har været til vægtscanning igen så håber lidt på de kan fortælle noget konkret til den scanning i næste uge hvor jeg er i uge 37 ... Håber bare han ligger som han skal..

Ja det har jeg godt hørt man bare skal lade den gøre det den skal , og tror da ogsp inderst inde det hele kommer til kører som det skal ellers gøre jordmødrene jo noget ved det men derfor tænker man bare meget over at hvis nu og hvis nu når de hele tiden bliver ved komme med nye fare (:

Det er da for dårligt at du ikke er blevet informere ordeligt..
Jeg syntes at vi fik så meget info at det næsten var for meget.. Fik en hel stak brochuere med hjem om både det ene og det andet??

Det er da fair nok de skal informere om den "fare" der er når man er overvægtig, men det burde jo ikke fylde hele din graviditet.
Hos os handlede det som sagt mest om at de anbefalet den epidural, da de jo mente at chancen for jeg skulle have kejsersnit var meget stor, pga min vægt og barnets størrelse..

Men det blev der intet af her ha ha!!

Har det hospital som du skal føde på ikke en hjemmeside, hvor du kan læse om fødegangen og de forskellige ting?
Der følte jeg at jeg fik en masse gode informationer.
Man kunne også komme til foredrag omkring føsel osv og se fødegangen hvis man havde lyst til dette, på Herlev hostpital hvor jeg fødte.

Jeg gik også til vægt scanninger
Det er da surt med dit blodtryk, har du altid haft for højt eller er det efter du er blevet gravid?
Jeg fik i starten af min graviditet svært ved at få vejret så måtte have en inhalator, til når jeg skulle ud og gå..

Anmeld

26. april 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Så vare der ikke længe til de nok er min tur til skal have min lille guldklump til verdenen MEN gud hvor er jeg begyndt blive nervs/angst for den forestående fødsel... Sagen er den jeg ligger på den lidt høje skema vægtmæssigt og min jordmor hvergang jeg er derovre snakker hun om at store piger godt kan have svært ved at føde selv og bla bla bla bliver da skiiide nervøs for at sige det mildt vil jo bare gerne have en alm fødsel som alle andre..

Har endnu ikk fået at vide om vores lille guldklump ligger som han skal og får jeg først at vide til scanning i uge 37 som er i næste uge.. Mine tanker er godt nok begyndt at flyve en del rundt...

Har ovenikøbet forhøjt blodtryk og har derved fået at vide jeg har stor risiko for at skal føde før tid..

Ved faktisk ikke hvad jeg ville med dette indlæg nok bare ud med nogle af alle mine tanker... For tænker da meget over om alt nu vil gå som det skal osv osv..

Hej med dig

Jamen du skal bare tage det stille og roligt, selvom det er svært når det er ens første graviditet. Eller er det ikke din første? Anyway, jeg er 1000% sikker på at du får en god fødsel Du kan selv gøre noget for at gøre den god Et ord til dig, vejrtrækning. Det hjalp mig rigtig meget under mine veer til fødslen af mit 3 barn. Jeg bestilte ikke andet end at trække vejret dybt ud og ind hehe... Krydser for at hele nok skal gå

Sussie

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Det er da for dårligt at du ikke er blevet informere ordeligt..
Jeg syntes at vi fik så meget info at det næsten var for meget.. Fik en hel stak brochuere med hjem om både det ene og det andet??

Det er da fair nok de skal informere om den "fare" der er når man er overvægtig, men det burde jo ikke fylde hele din graviditet.
Hos os handlede det som sagt mest om at de anbefalet den epidural, da de jo mente at chancen for jeg skulle have kejsersnit var meget stor, pga min vægt og barnets størrelse..

Men det blev der intet af her ha ha!!

Har det hospital som du skal føde på ikke en hjemmeside, hvor du kan læse om fødegangen og de forskellige ting?
Der følte jeg at jeg fik en masse gode informationer.
Man kunne også komme til foredrag omkring føsel osv og se fødegangen hvis man havde lyst til dette, på Herlev hostpital hvor jeg fødte.

Jeg gik også til vægt scanninger
Det er da surt med dit blodtryk, har du altid haft for højt eller er det efter du er blevet gravid?
Jeg fik i starten af min graviditet svært ved at få vejret så måtte have en inhalator, til når jeg skulle ud og gå..

Jo har da fået lidt brochure med amning men det er vidst også det?

JAmen selvfølgelig er det da ok de skal informere men gider bare ikk hører mere omkring det efterhånden for ved det jo som sagt godt selv.. men har godt nok ikk hørt om det blokade og det vil jeg egentlig gerne hvis de mener jeg skal i kejsersnit.. Håber da jeg får lidt at vide til min vægtscanning i næste uge der må de vel kunne se om han vender rigtigt og om jeg skal have kejsersnit..

Har kun fået at vide jeg skal have kejsersnit hvis ikke han ligger rigtigt ellers skal jeg vidst bare føde normalt indtil videre men som sagt har ikk hørt så meget andet end hvad der KAN ske..

Jo hospitalet har en hjemmeside og tror da lige jeg vil ind og kigge .. Kunne ikke komme på rundvisning der da min jordmor ikke er tilknyttet dette hospital fik jeg at vide..

Har bare gået til regelmæssig scanning og tjek med mit blodtryk hvor de har tjekket fostervand, og noget med navlesnoren. har været rart nok at vide alt har været som det skulle indtil videre..

Nej har først fået problemet efter jeg er blevet gravid.. Det va helt normalt de første par uger også blev det bare tårnhøjt.. er på medicin for det og det kommer jeg af med når jeg har født..

puha lyder også ubehagelig men har ikke kunnet mærke noget med mit blodtryk overhovedet så har ikke selv kunnet sige det har været for højt uden blodtryksmåleren

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

NR3ønskebarn skriver:

Hej med dig

Jamen du skal bare tage det stille og roligt, selvom det er svært når det er ens første graviditet. Eller er det ikke din første? Anyway, jeg er 1000% sikker på at du får en god fødsel Du kan selv gøre noget for at gøre den god Et ord til dig, vejrtrækning. Det hjalp mig rigtig meget under mine veer til fødslen af mit 3 barn. Jeg bestilte ikke andet end at trække vejret dybt ud og ind hehe... Krydser for at hele nok skal gå

Sussie

Årh mange tak for de trøstende ord håber virkelig du har ret og ved det jo nok godt inderst inde bliver bare så frusteret med alt det man får at vide..

Jo det er min første graviditet så er slet ikke så erfaren ..(:

Mange tak for rådet det vil jeg da bestemt huske

Anmeld

26. april 2011

DLM

Nej det er faktisk utrolig belastende for man ved det jo godt.. Men min læge har også været utrolig sød til ikke at nævne noget han har bare sagt at jeg IKKE måtte gå på kur da det ville skade min baby ellers er der slet ikke blevet sagt noget der.. Han har så derimod lavet en masse anden rod men bortset fra det (:

Ok jeg fik bare at vide ved min jordmor at det havde noget at gøre med hvis han ligger tæt på mig så vil jeg varme ham for meget også kan han dø af det.. Var sgu lidt skræmmende at få at vide.. Hun ville i hvertfald ikke råde mig til at have ham i sengen .. (tror jeg vil blive meget svært slet ikke at have)

Årh lyder dejligt at have noget andet at gå op i .. Har gået hjemme siden januar pga mit blodtryk og bækkenløsning nu så er ved KEDE mig ihjel og syntes ventetiden er uendelig lang .. Hehe

Det er da altid noget, at du har en sød læge

Det er også rigtigt nok, men det er pga varme og væskemangel så, ikke vuggedød. Magnus startede med at bare ligge i ble (han er født 20 juni sidste år) og der var simpelthen for varmt til at han kunne ha tøj på. Tja det kan det da godt, for det er super hyggeligt at ligge og hygge, jeg synes det er dejligt nemt, vi sover godt og han finder babsen om natten, hvis han bliver sulten og så behøver jeg ikke og skal op eller vågne specielt for den sags skyld

Ja det var det, det tog i hvertfald tankerne væk fra fødslen. Han besluttede dog at komme dagen før min sidste eksamen, den bandit

øv øv hvor træls det kan jeg da godt forstå du er, du må finde en hobby

Anmeld

26. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

Jo har da fået lidt brochure med amning men det er vidst også det?

JAmen selvfølgelig er det da ok de skal informere men gider bare ikk hører mere omkring det efterhånden for ved det jo som sagt godt selv.. men har godt nok ikk hørt om det blokade og det vil jeg egentlig gerne hvis de mener jeg skal i kejsersnit.. Håber da jeg får lidt at vide til min vægtscanning i næste uge der må de vel kunne se om han vender rigtigt og om jeg skal have kejsersnit..

Har kun fået at vide jeg skal have kejsersnit hvis ikke han ligger rigtigt ellers skal jeg vidst bare føde normalt indtil videre men som sagt har ikk hørt så meget andet end hvad der KAN ske..

Jo hospitalet har en hjemmeside og tror da lige jeg vil ind og kigge .. Kunne ikke komme på rundvisning der da min jordmor ikke er tilknyttet dette hospital fik jeg at vide..

Har bare gået til regelmæssig scanning og tjek med mit blodtryk hvor de har tjekket fostervand, og noget med navlesnoren. har været rart nok at vide alt har været som det skulle indtil videre..

Nej har først fået problemet efter jeg er blevet gravid.. Det va helt normalt de første par uger også blev det bare tårnhøjt.. er på medicin for det og det kommer jeg af med når jeg har født..

puha lyder også ubehagelig men har ikke kunnet mærke noget med mit blodtryk overhovedet så har ikke selv kunnet sige det har været for højt uden blodtryksmåleren

Syntes helt klart at du skal spørge ind til det, hvis din jordmor mener der er risiko for kejsersnit pga din vægt.

Da vi kom på fødegangen kom der en nakose læge og snakkede med mig om at få den lagt osv. Hun forklaret en masse, men kan ikke huske så meget af hvad hun sagde hehe.
Men jeg foreslog selv at få den lagt men uden at "tænde" for den, medmindre jeg skulle have kejsersnittet.
Men hun syntes bestemt at hvis jeg fik den lagt skulle jeg også have det "gode" fra den, så det fik jeg.. Jordmorderen var ikke helt enig med hende i at jeg skulle have den??
Men jeg fik den, og fik en smerte fri pause og lidt mad, så fik samlet kræfter til resten af fødslen

Du må endelig lige holde mig opdateret om hvad der sker
Og spørg endelig hvis der er mere jeg kan svare på... Elsker at fortælle om min graviditet og fødsel hihi

Anmeld

26. april 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Årh mange tak for de trøstende ord håber virkelig du har ret og ved det jo nok godt inderst inde bliver bare så frusteret med alt det man får at vide..

Jo det er min første graviditet så er slet ikke så erfaren ..(:

Mange tak for rådet det vil jeg da bestemt huske

Jamen det behøver du skam ikke takke for Jeg kan godt huske hvor nervøs jeg var da jeg var gravid med min første datter. Damn det var ikke sjovt. Men jeg klarede det godt nok synes jeg selv hehe... Trøstende ord er altid skønt hvis man er bekymret eller bange

Knus Sussie

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Syntes helt klart at du skal spørge ind til det, hvis din jordmor mener der er risiko for kejsersnit pga din vægt.

Da vi kom på fødegangen kom der en nakose læge og snakkede med mig om at få den lagt osv. Hun forklaret en masse, men kan ikke huske så meget af hvad hun sagde hehe.
Men jeg foreslog selv at få den lagt men uden at "tænde" for den, medmindre jeg skulle have kejsersnittet.
Men hun syntes bestemt at hvis jeg fik den lagt skulle jeg også have det "gode" fra den, så det fik jeg.. Jordmorderen var ikke helt enig med hende i at jeg skulle have den??
Men jeg fik den, og fik en smerte fri pause og lidt mad, så fik samlet kræfter til resten af fødslen

Du må endelig lige holde mig opdateret om hvad der sker
Og spørg endelig hvis der er mere jeg kan svare på... Elsker at fortælle om min graviditet og fødsel hihi

Må lige prøve at tage fat i hende næste gang jeg skal over til hende, og hører hvad hun har tænkt sig og sådan... Hun har ikk disideret sagt der er risiko for jeg skal have kejsersnit hun har bare sagt at mange overvægtige ender i det og at jeg har change for blive sat igang før tid... Men nu må vi se .. Er på en måde ligeglad med hvordan bare min lille mand kommer ud uden problemer .. Har dog en mand der gerne vil have det bliver på alm vis da hans søn kom med aks og han slet ikk måtte være til stede under fødslen.. Hans eks kæreste gik der så også en del galt med dengang så hun kan ikke få flere børn den dag idag.. Det tænker man jo nok også lidt over.. Hehe..

Håber på jeg bliver godt informeret de næste gange jeg skal til undersøgelser og får noget at vide med det hele.. De må jo snart kunne sige om han vender rigtigt og om det bliver kejsersnit eller om jeg skal forsøge alm , samt om jeg bliver sat igang før...

Skal nok lige holde dig opdatereret så snart jeg ved noget mere , og det kan da godt være jeg benytter mig af tilbudet med lidt spørgsmål hvis jeg ender i samme situation som diig..

Kan godt forstille mig det er dejligt fortælle om hvordan ens guldklump er kommet til verdenen..

I hvertfald 1000 tak for dine svar det har virkelig hjulpet mig meget og ved hvad jeg kan komme ud for samt hvad jeg kan bede om hvis jeg ike føler der er tjek på tingene de næste par uger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.