Anonym skriver:
Det har du bestemt ikke ..
Jamen jeg syntes faktisk generelt jeg er blevet meget dårligt informeret gennem hele mine graviditet pånær lige angående faren ved min overvægt af min jordmor.. Hvis ikke jeg havde læst lige med herinde hvordan det normalt foregår tror jeg ikke jeg havde været til halvdelen af de ting jeg skulle... Alt der har været kunnet gå galt er gået galt for mig gennem graviditeten det var lige fra første lægetjek til ja de tjekker mig på sygehuset nu pga blodtryk hver 3 uge men har glemt indkalde mig og påstår alle mine papire er blevet væk..
Skal først til jordmor efter jeg har været til vægtscanning igen så håber lidt på de kan fortælle noget konkret til den scanning i næste uge hvor jeg er i uge 37 ... Håber bare han ligger som han skal..
Ja det har jeg godt hørt man bare skal lade den gøre det den skal , og tror da ogsp inderst inde det hele kommer til kører som det skal ellers gøre jordmødrene jo noget ved det men derfor tænker man bare meget over at hvis nu og hvis nu når de hele tiden bliver ved komme med nye fare (:
Det er da for dårligt at du ikke er blevet informere ordeligt..
Jeg syntes at vi fik så meget info at det næsten var for meget.. Fik en hel stak brochuere med hjem om både det ene og det andet??
Det er da fair nok de skal informere om den "fare" der er når man er overvægtig, men det burde jo ikke fylde hele din graviditet.
Hos os handlede det som sagt mest om at de anbefalet den epidural, da de jo mente at chancen for jeg skulle have kejsersnit var meget stor, pga min vægt og barnets størrelse..
Men det blev der intet af her ha ha!!

Har det hospital som du skal føde på ikke en hjemmeside, hvor du kan læse om fødegangen og de forskellige ting?
Der følte jeg at jeg fik en masse gode informationer.
Man kunne også komme til foredrag omkring føsel osv og se fødegangen hvis man havde lyst til dette, på Herlev hostpital hvor jeg fødte.
Jeg gik også til vægt scanninger

Det er da surt med dit blodtryk, har du altid haft for højt eller er det efter du er blevet gravid?
Jeg fik i starten af min graviditet svært ved at få vejret så måtte have en inhalator, til når jeg skulle ud og gå..