Nervøs for fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Anonym trådstarter

BB78 skriver:

Ville lige give dig et med på vejen - jeg ved hvordan du har det, for jeg havde det på akkurat samme måde, da jeg blev gravid.

Jeg var ikke overvægtig, da jeg blev gravid, med havde da en lille topmave i forvejen. Men hold da op jeg har fået skældud i løbet af min graviditet - bla. til min NF-scanning var det en jordemoder der havde fået det forkerte ben ud af sengen  Jeg var for "stor" til at hun kunne scanne mig osv osv, den fik ikke for lidt. Det endte med at jeg gik grædende derfra....

Til sidst i min graviditet fik jeg graviditetsbetinget sukkersyge, så vægten steg meget hurtigt hos mig, og jeg endte med at tage +22 kg på  Min datter kom med et aks 4 dage før termin, da jeg blev sat i gang (måtte ikke gå terminen ud) - hun vejede 4 kg 

Årh hvor kan det altså bare gøre mig sur de er sådan .. Selvfølgelig er det nok svære ved os med lidt på sidebenene men vi er jo godt klar over det for en i søren da ...

Min første scanning ik jeg heldigvis ikke noget at vide de skulle scanne indvendig da jeg kun var 7+4 og ellers har jeg faktisk haft en sød jordmor til at scanne mig de andre gange hvor hun pænt har sagt det måske er lidt svært da der er meget a mig med en glimt i øjet.. Det er mere min anden jordmor der driver mig til vandvid .. min kæreste har faktisk nægtet tage med derover mere fordi han syntes hun er ALT ALT for meget og siger ting som hun bare burde holde for sig selv..

Har så heldigvis været så heldig ungå svangerskabs sukkersyge og har indtil nu kun taget 5 kg på og er fire uger fra termin så det har jeg da heldigvis fået lidt ros for.. Altid noget.. (:

Men ja 22 kilo er da lidt af en slat men det sgu ikke altid man selv kan gøre for det uanset hvad fanden man gøre..

Lider som sagt at for højt blodtryk og får også at vide hele tiden jeg ikke må bevæge mig og skal slappe af.. Har bækkenløsning oveni og været til fysioterpeut hvor både hende og min læge har sagt jeg skal ligge så meget som muligt men min jordmor mener jeg bare skal ud gå nogle ture og få noget motion.. Bare ikke nemt når mit blodtryk er skyhøjt hvis ikke jeg slapper af.. AMEN det er ikke nemt vøre tyk gravid ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Clisolka

Turtles skriver:

Åh nej til dig..

Har prøvet noget lign, kom ind til scanning og de sure jordmor kunne ikke se det hun skulle, og sagde " nej det kan ikke lade sig gør, og ja jeg kan jo lige så godt sige det som det er, Det er pga din vægt"..

Mange tak søde dame..

Gik tudende derfra!! Og så slet ikke frem til at komme igen ugen efter.

Hov, det var da ikke til min NF, men til min MD 

Ja, de kan være nogle sure damer  Men jeg skulle heldigvis ind til overlægen 14 dage efter til en hjertescanning - ellers havde jeg nok nægtet  Han undskyldte faktisk hendes opførsel 

Anmeld

26. april 2011

Turtles

BB78 skriver:

Hov, det var da ikke til min NF, men til min MD 

Ja, de kan være nogle sure damer  Men jeg skulle heldigvis ind til overlægen 14 dage efter til en hjertescanning - ellers havde jeg nok nægtet  Han undskyldte faktisk hendes opførsel 

Jeg overvejet også at klage over hende, men frygtede at det så lige skulle passe at det var hende der skulle scanne mig næste gang..

Det værste var nok at jeg faktisk stressede meget over om det var hende der var der næste gang

Men jeg overlevde og min søn er sund og rask idag hehe.

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Der findes ingen dumme spørgsmål

Jeg gik i gang selv med veer om natten.

Jeg fik en epidural blokade, som bliver sat i ryggen, den går ind og bedøver fra maven af og ned, sådan at hvis jeg skulle have kejsersnit kunne de gøre det uden at jeg behøvede at være i fuld narkose..
Det har noget at gøre med ens overvægt når der er tale om fuld narkose, som gør det er farligere end en epidural..
Derfor valgte jeg at få det just in case.

Åh nej nu skræmmer jeg dig ikke mere vel????

Men efter den var lagt og jeg var bedøvet og kunne slappe lidt af, spise og sådan var jeg åben 9cm og bad derfor selv om at de slukkede for den(der løber noget væske ind som bedøver) så vi kunne komme igang med det vi var der for..

Jeg kan ikke huske om de tog hul på mit vand før eller efter??

Nej du skræmmer mig faktisk slet ikke syntes det er rart få lidt information om det da jeg jo måske kommer til stå i samme dilemma og skal tage stilling til det... Men tror det er den blokade både min moster og veninde har fået så for de har været i fuld bevisthed men ikke kunnet mærke noget og er da bestemt også sådan jeg helst vil have det hvis jeg kommer ud i noget kejsersnit...

Har faktisk haft den indstilling indtil nu at jeg bare vil lytte efter hvad de syntes er bedst og tage den derfra man må jo gå udfra de ved hvad de snakker om .. Og ved med sikkerhed jeg ikke får min jormor med til fødsel da hun ikke er tilknyttet det sygehus jeg skal føde på så håber på nogle søde hjælpsomme nogle (:

Men lyder da til dit er gået meget smertefrit på trods af de bekymringer du også har haft inden.. Føles bare som utrolig langtid når man går spekulere hele tiden

Anmeld

26. april 2011

DLM

Anonym skriver:

Jamen jeg syntes faktisk det er ved at være for meget .. Det er ligemeget hvad vi snakker om så skal hun lige fremhæve min vægt. Selv angående amning skulle den da lige frem...

Kan selvfølelig godt se risikoen ved at han sover mellem os men ville mene den vil være der uanset om man er overvægtig eller ej .. Og regner ikke med han skal have fast plads imellem os (siger jeg i hvertfald nu) hehe..

Bestemt vil bare gerne have det overstået meget snart efterhånden men sådan har alle gravide det nu sikkert .. hehe

det er bestemt heller ikke rart at få sin vægt smidt i hovedet hver gang kan godt huske min læge hun kom med den hver gang "ja det ville jo ikke skade hvis du tabte dig lidt" nej det er man da godt klar over. Men de skal selvfølgelig fortælle risiko osv. men når det er gjort, behøver de skam ikk gentage.

jo selvfølgelig er risikoen for at han bliver for varm der uanset om man er overvægtig eller ej. Hvis Magnus får det for varmt nu, sparker han dynen af. Desuden har vuggedød ikke noget at gøre med at barnet ligger hos forældrene mange uddannet sp'er og læger anbefaler at man putter f.eks middagslur med barnet så det kan mærke hjerterytme og åndedræt.

hehe ja jeg sagde også Magnus skulle sove i egen seng

Hmm jo både og jeg var så optaget af eksamen at jeg ikke tænkte over at få det overstået

Anmeld

26. april 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Årh hvor kan det altså bare gøre mig sur de er sådan .. Selvfølgelig er det nok svære ved os med lidt på sidebenene men vi er jo godt klar over det for en i søren da ...

Min første scanning ik jeg heldigvis ikke noget at vide de skulle scanne indvendig da jeg kun var 7+4 og ellers har jeg faktisk haft en sød jordmor til at scanne mig de andre gange hvor hun pænt har sagt det måske er lidt svært da der er meget a mig med en glimt i øjet.. Det er mere min anden jordmor der driver mig til vandvid .. min kæreste har faktisk nægtet tage med derover mere fordi han syntes hun er ALT ALT for meget og siger ting som hun bare burde holde for sig selv..

Har så heldigvis været så heldig ungå svangerskabs sukkersyge og har indtil nu kun taget 5 kg på og er fire uger fra termin så det har jeg da heldigvis fået lidt ros for.. Altid noget.. (:

Men ja 22 kilo er da lidt af en slat men det sgu ikke altid man selv kan gøre for det uanset hvad fanden man gøre..

Lider som sagt at for højt blodtryk og får også at vide hele tiden jeg ikke må bevæge mig og skal slappe af.. Har bækkenløsning oveni og været til fysioterpeut hvor både hende og min læge har sagt jeg skal ligge så meget som muligt men min jordmor mener jeg bare skal ud gå nogle ture og få noget motion.. Bare ikke nemt når mit blodtryk er skyhøjt hvis ikke jeg slapper af.. AMEN det er ikke nemt vøre tyk gravid ..

Nej, det har været nogle tunge kg de sidste par måneder - og jeg kan mærke det på min ryg. Efter det er blevet så godt vejr, så er jeg ude og rulle flere ture om dagen - og jeg kan tydeligt mærke fremskridt 

Jeg lå også ned de sidste 4-6 uger af graviditeten, for jeg havde ligesom dig fået bækkenløsning - og det er sgi ikke sjovt!

Men husk, gør det der er bedst for dig - du skal tænke på dig selv (og mavsen) 

Anmeld

26. april 2011

Clisolka

Turtles skriver:

Jeg overvejet også at klage over hende, men frygtede at det så lige skulle passe at det var hende der skulle scanne mig næste gang..

Det værste var nok at jeg faktisk stressede meget over om det var hende der var der næste gang

Men jeg overlevde og min søn er sund og rask idag hehe.

Det overvejede jeg også - og jeg ærger mig faktisk lidt over nu, at jeg ikke gjorde det! Tænkte mere på, om der skulle komme nogle bagefter som skulle opleve det samme 

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

DLM skriver:

det er bestemt heller ikke rart at få sin vægt smidt i hovedet hver gang kan godt huske min læge hun kom med den hver gang "ja det ville jo ikke skade hvis du tabte dig lidt" nej det er man da godt klar over. Men de skal selvfølgelig fortælle risiko osv. men når det er gjort, behøver de skam ikk gentage.

jo selvfølgelig er risikoen for at han bliver for varm der uanset om man er overvægtig eller ej. Hvis Magnus får det for varmt nu, sparker han dynen af. Desuden har vuggedød ikke noget at gøre med at barnet ligger hos forældrene mange uddannet sp'er og læger anbefaler at man putter f.eks middagslur med barnet så det kan mærke hjerterytme og åndedræt.

hehe ja jeg sagde også Magnus skulle sove i egen seng

Hmm jo både og jeg var så optaget af eksamen at jeg ikke tænkte over at få det overstået

Nej det er faktisk utrolig belastende for man ved det jo godt.. Men min læge har også været utrolig sød til ikke at nævne noget han har bare sagt at jeg IKKE måtte gå på kur da det ville skade min baby ellers er der slet ikke blevet sagt noget der.. Han har så derimod lavet en masse anden rod men bortset fra det (:

Ok jeg fik bare at vide ved min jordmor at det havde noget at gøre med hvis han ligger tæt på mig så vil jeg varme ham for meget også kan han dø af det.. Var sgu lidt skræmmende at få at vide.. Hun ville i hvertfald ikke råde mig til at have ham i sengen .. (tror jeg vil blive meget svært slet ikke at have)

Årh lyder dejligt at have noget andet at gå op i .. Har gået hjemme siden januar pga mit blodtryk og bækkenløsning nu så er ved KEDE mig ihjel og syntes ventetiden er uendelig lang .. Hehe

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

BB78 skriver:

Nej, det har været nogle tunge kg de sidste par måneder - og jeg kan mærke det på min ryg. Efter det er blevet så godt vejr, så er jeg ude og rulle flere ture om dagen - og jeg kan tydeligt mærke fremskridt 

Jeg lå også ned de sidste 4-6 uger af graviditeten, for jeg havde ligesom dig fået bækkenløsning - og det er sgi ikke sjovt!

Men husk, gør det der er bedst for dig - du skal tænke på dig selv (og mavsen) 

Puha ja det må ikke være sjovt.. Har også bestemt at så snart han er ude skal jeg ud trille med barnevognen et par gange om dagen det vil både lillemand, jeg og min hund have godt af.. Har besluttet mig for der skal ryge nogle kilo inden næste graviditet for syntes godt nok ikke det har været sjovt og har været svært nyde denne med alle de kommentare og bekymringer hele tiden..

Jeg har så været sengeliggende siden januar .. Går dog det jeg kan og laver det jeg magter også en lille pause inden jeg går igang igen ..

Anmeld

26. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

Nej du skræmmer mig faktisk slet ikke syntes det er rart få lidt information om det da jeg jo måske kommer til stå i samme dilemma og skal tage stilling til det... Men tror det er den blokade både min moster og veninde har fået så for de har været i fuld bevisthed men ikke kunnet mærke noget og er da bestemt også sådan jeg helst vil have det hvis jeg kommer ud i noget kejsersnit...

Har faktisk haft den indstilling indtil nu at jeg bare vil lytte efter hvad de syntes er bedst og tage den derfra man må jo gå udfra de ved hvad de snakker om .. Og ved med sikkerhed jeg ikke får min jormor med til fødsel da hun ikke er tilknyttet det sygehus jeg skal føde på så håber på nogle søde hjælpsomme nogle (:

Men lyder da til dit er gået meget smertefrit på trods af de bekymringer du også har haft inden.. Føles bare som utrolig langtid når man går spekulere hele tiden

Godt blev lige nervøs for om jeg skræmte dig endnu mere, da det ikke er min hensigt jo hehe.

Jeg forstår bare ikke at der ikke er nogen der har nævnt epidural blokaden for dig hvis det er så bekymret for dig, din vægt og blodtryk?
Næste gang du skal til jordmor, kan du spørge hende om det og bede om en brochuer, så du kan læse lidt om det.

Jeg havde 2 forskellige jordmødre inden jeg fødte og ingen af dem var der da jeg fødte.. Tro mig du er lige glad med hvem der står der, bare de ved hvad de gør.. Og ja lyt til dem de har prøvet det før..

Min fødsel gik rigtig godt! til trods for alle de "fare" der kunne ske.
Men jer er også typen der lytter til alle de "gode" råd, men tænker ja ja det skal nok gå. Der er ingen der kan forudse hvad der kommer til at ske, så ingen grund til at stresse over det.
Ud skal baby nok komme

Og husk på at din krop er bygget til at føde, så hvis du bare forlader rummet og lader den gøre sit arbejde, skal det nok gå
Ej spøg til side, du skal slappe af så godt du kan og lade kroppen arbejde!!

Håber det kunne hjælpe dig lidt til ikke at stresse for meget og tænke for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.