Søger et hurtigt svar ang sukkervand!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

millesofie

VNB skriver:

Min kæreste har lige givet vores søn 150 ml sukkervand....!

Vores søn har nægtet at drikke vand her i de sidste 3-4 varme dage, og han er derfor blevet forstoppet, færre våde bleer og virker til at have ondt i maven...

Vi læste derfor på nettet at man kunne give babyer lidt sukkervand, hvis de nægtede at drikke almindelig vand for at undgå dehydrering...

MEN! øøømh hvor meget må de lige få???!!! han sad alene med ham, og da jeg kom ind og så den tomme flaske spurgte jeg ham hvor meget han havde drukket "150 ml!" siger min kæreste så...

jeg kan finde frem til på nettet at man giver mellem 5-40 ml!

så er der nogle kloge hoveder herinde som kan svare mig på om det er farligt at Viktor nu har guffet 150 ml i sig????????

rolig nu mor

det er bare sukker og vand, det sker der ikke noget ved over hoved

og så længe barnet drikker så er det jo fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

VNB

Fisenberg skriver:

rolig nu mor

det er bare sukker og vand, det sker der ikke noget ved over hoved

og så længe barnet drikker så er det jo fint

hihi ja der blev jeg vist lige til hønemor....

kom bare sådan til at tænke på om hans lille krop og bugspytkirtel kunne klare mosten...

blir jo helt dårlig når der står flere steder at de max må tage de der 40-50 ml af gangen...

Anmeld

25. april 2011

VNB

Maja88 skriver:

ja det er den rette blanding... 1 tsk per 100ml.... og der sker ingenting at han har drukket så meget.

nej puha det kan jeg forstå  og det er bare så rart at vide!

tak for svar

Anmeld

25. april 2011

VNB

Zeus skriver:

Vi prøvede slet ikke alm vand til at starte med.. Vores sp sagde, at vi skulle forsøge med sukker-vand, fordi hun skreg så meget - og så længe - og sagde at det ville virke smertestillende, og det var det eneste smertestillende vi havde mulighed for at give hende... Efter hun stoppede sine skrigeture (efter hvad der føltes som 1000 år), var der ikke den store grund til at give hende vand, før hun skulle begynde på mos/grød.. Men det tog hende kun en dag eller 2, før hun havde vænnet sig til smagen af det alm vand, og hældte det i sig..

Vi frygtede en laaang kamp, for at få hende til at drikke alm vand, efter det søde stads, men der var absolut ingen problemer.. Bortset fra det underlige blik jeg fik  

kan godt forstå at det har virket som laaaang tid, når ens bette guldklump har ondt! Godt i fik hende hjulpet med sukkervandet så, og endnu mere fedt at hun gerne ville drikke almindelig vand bagefter!

Håber på at Viktor lige så stille vender sig til smagen af det rene vand. Han har ellers aldrig været forstopper eller haft ondt før, så det er helt klart varmens skyld at han lige pludselig har haft behov for mere væske..

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

VNB skriver:

puha det sker heller aldrig igen da....

vi har prøvet og prøvet at give ham kamille the, og det vil han bare ikke have! det ville han ellers godt da han var helt spæd, men nu bliver han gal når vi forsøger. jeg har prøvet at blande en lille bitte smule sukker i, og ikke engang der gad han (haha ja der var åbenbart ikke NOK sukker i til hans smagsløg, kan jeg så regne ud...)

har du et forslag til hvordan vi så kan få ham til at drikke the´en måske?

Bliv ved med at byde ham det..somme tider skal man jo være lidt stædig
og hvis det er..så put en teske sukker i til en flaske i starten og trap det så langsomt ned.
de små triks må man altså godt bruge

Anmeld

25. april 2011

Zeus

VNB skriver:

kan godt forstå at det har virket som laaaang tid, når ens bette guldklump har ondt! Godt i fik hende hjulpet med sukkervandet så, og endnu mere fedt at hun gerne ville drikke almindelig vand bagefter!

Håber på at Viktor lige så stille vender sig til smagen af det rene vand. Han har ellers aldrig været forstopper eller haft ondt før, så det er helt klart varmens skyld at han lige pludselig har haft behov for mere væske..

Det viste sig, at hun var låst i nakken, fandt vi ud af, efter en tur ved kiropraktoren  

Når vi laver kamille the, hvilket vi stadig gør, putter vi 2 teske sukker i til 250 ml.. tror ikke vi fortsætter med sukkeret, nu hvor der er kommet en tand, men hun drikker det helt fint.. Men vi lader det også trække de der 5-6 min, og det er størstedelen af grunden til, at vi stadig putter sukker i, fordi det kan blive en smule bittert..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.