Søger et hurtigt svar ang sukkervand!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.146 visninger
26 svar
0 synes godt om
25. april 2011

VNB

Min kæreste har lige givet vores søn 150 ml sukkervand....!

Vores søn har nægtet at drikke vand her i de sidste 3-4 varme dage, og han er derfor blevet forstoppet, færre våde bleer og virker til at have ondt i maven...

Vi læste derfor på nettet at man kunne give babyer lidt sukkervand, hvis de nægtede at drikke almindelig vand for at undgå dehydrering...

MEN! øøømh hvor meget må de lige få???!!! han sad alene med ham, og da jeg kom ind og så den tomme flaske spurgte jeg ham hvor meget han havde drukket "150 ml!" siger min kæreste så...

jeg kan finde frem til på nettet at man giver mellem 5-40 ml!

så er der nogle kloge hoveder herinde som kan svare mig på om det er farligt at Viktor nu har guffet 150 ml i sig????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Miss T

Jeg tror altså ikke, at der sker noget ved det. Det har min ældste datter også fået engang. Han kan jo have ondt i  maven på grund af mangel på væske.

Anmeld

25. april 2011

Maise86

VNB skriver:

Min kæreste har lige givet vores søn 150 ml sukkervand....!

Vores søn har nægtet at drikke vand her i de sidste 3-4 varme dage, og han er derfor blevet forstoppet, færre våde bleer og virker til at have ondt i maven...

Vi læste derfor på nettet at man kunne give babyer lidt sukkervand, hvis de nægtede at drikke almindelig vand for at undgå dehydrering...

MEN! øøømh hvor meget må de lige få???!!! han sad alene med ham, og da jeg kom ind og så den tomme flaske spurgte jeg ham hvor meget han havde drukket "150 ml!" siger min kæreste så...

jeg kan finde frem til på nettet at man giver mellem 5-40 ml!

så er der nogle kloge hoveder herinde som kan svare mig på om det er farligt at Viktor nu har guffet 150 ml i sig????????

Jeg tror ikke der sker noget ved det... Men ja man plejer ikke at give ret meget sukkervand, men tror altså ikke at det er farligt - det har nok bare erstattet et måltid  Se det som et "påskeæg" fra far til søn

Anmeld

25. april 2011

VNB

Miss T skriver:

Jeg tror altså ikke, at der sker noget ved det. Det har min ældste datter også fået engang. Han kan jo have ondt i  maven på grund af mangel på væske.

okay det er jeg glad for at høre! Så kan jeg nok bare tage det roligt...

ja jeg tror nemlig også at det er fordi han mangler væske at han har ondt i maven... og lige nu er han i strålende humør!  lidt hyper, men glad og tilfreds

men forsatan da et sukkershock han må have fået, da han ALDRIG får noget med sukker i normalt....

Anmeld

25. april 2011

Miss T

VNB skriver:

okay det er jeg glad for at høre! Så kan jeg nok bare tage det roligt...

ja jeg tror nemlig også at det er fordi han mangler væske at han har ondt i maven... og lige nu er han i strålende humør!  lidt hyper, men glad og tilfreds

men forsatan da et sukkershock han må have fået, da han ALDRIG får noget med sukker i normalt....

hehe.. Han fik da lige et mega påskeæg . Bare han begynder at drikke lidt alm. vand så skulle der jo ikke være noget. Evt. sprøjt noget i ham, hvis i har en sprøjte.

Anmeld

25. april 2011

VNB

Maise86 skriver:

Jeg tror ikke der sker noget ved det... Men ja man plejer ikke at give ret meget sukkervand, men tror altså ikke at det er farligt - det har nok bare erstattet et måltid  Se det som et "påskeæg" fra far til søn

nej jeg håber virkelig ikke der sker noget ved det....

mænd altså... men han gjorde det selvfølfgelig i den bedste mening, og ja så har han vist givet "påskeæg" nok for denne påske! hehe

Anmeld

25. april 2011

klmf

Det sker der absolut ingenting ved - andet han måske bliver lidt hyper Så tag det roligt og lad være med at slå mere på kæresten, ha ha

Anmeld

25. april 2011

VNB

- skriver:

Ingen skade sket, det eneste man "frygter" er at det gør at han ikke føler sult og derfor spiser ordentlig mad/mælk.

Så slap du bare af og nyd han tager væske ind.

åh det er godt at høre! 

så springer han nok bare god-nat-måltidet over.... men ja i det mindste fik han da en masse væske ind.....

Anmeld

25. april 2011

VNB

Miss T skriver:

hehe.. Han fik da lige et mega påskeæg . Bare han begynder at drikke lidt alm. vand så skulle der jo ikke være noget. Evt. sprøjt noget i ham, hvis i har en sprøjte.

haha ja det må du nok sige....

altså altså....

vi har desværre ikke sådan en sprøjte. Mener du at vi skal forsøge at give ham almindelig vand i sådan en? eller mener du sukkervand? (som vi nok liiiige venter lidt med at give igen... hehe)

Anmeld

25. april 2011

Miss T

VNB skriver:

haha ja det må du nok sige....

altså altså....

vi har desværre ikke sådan en sprøjte. Mener du at vi skal forsøge at give ham almindelig vand i sådan en? eller mener du sukkervand? (som vi nok liiiige venter lidt med at give igen... hehe)

Jamen vi har en sprøjte altså uden kanyle, som jeg nok ville fylde med vand og give ham lidt af, så jeg vidste at han fik lidt. Men selvfølgelig kun nødvendigt, hvis ikke han tager mere væske til sig og hvis hans ble ikke bliver mere våd, så skal i kontakte egen læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.