Søger et hurtigt svar ang sukkervand!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

VNB

lotchen skriver:

Det sker der absolut ingenting ved - andet han måske bliver lidt hyper Så tag det roligt og lad være med at slå mere på kæresten, ha ha

dejligt med en masse hurtige svar!!! nu er jeg lidt mere beroliget

jeg kunne ellers godt nok lige have kvalt min kæreste da jeg opdagede det...  men jeg måtte altså også lige grine lidt af ham... han sad der og så helt uskyldig og sød ud!

og JEPS han er hyper nu...! så har sat min kæreste til at lege med ham! Så kan han lære det... hahahaha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

IAH

Hvis han blir forstoppet pga væskemangel, kommer han jo måske på laktulose og det er det rene sukker... Så 150 ml skader ikke. Men hvor sødt var det?Og ja, det er da det eneste påskeæg vi kan byde de små... Sukker

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

VNB skriver:

Min kæreste har lige givet vores søn 150 ml sukkervand....!

Vores søn har nægtet at drikke vand her i de sidste 3-4 varme dage, og han er derfor blevet forstoppet, færre våde bleer og virker til at have ondt i maven...

Vi læste derfor på nettet at man kunne give babyer lidt sukkervand, hvis de nægtede at drikke almindelig vand for at undgå dehydrering...

MEN! øøømh hvor meget må de lige få???!!! han sad alene med ham, og da jeg kom ind og så den tomme flaske spurgte jeg ham hvor meget han havde drukket "150 ml!" siger min kæreste så...

jeg kan finde frem til på nettet at man giver mellem 5-40 ml!

så er der nogle kloge hoveder herinde som kan svare mig på om det er farligt at Viktor nu har guffet 150 ml i sig????????

Nej det er det ikke..en enkelt gang tager han ingen skade af det.
Men jeg vil nu anbefale at du i stedet giver ham kamillete..det er langt sundere for ham og slukker tørsten meget bedre.
Og der kan du roligt give ham alt det han gider drikke.
Mine har altid fået kamillete, lunken elelr kold som suplement i varmen, netop for at være sikker på at de fik væske nok..og man kan nemlig godt være tørstig uden at være sulten...også når man er en lille bebs.
Kamille er sødt i sig selv, så de fleste småbørn kan godt lide smagen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. april 2011

VNB

Miss T skriver:

Jamen vi har en sprøjte altså uden kanyle, som jeg nok ville fylde med vand og give ham lidt af, så jeg vidste at han fik lidt. Men selvfølgelig kun nødvendigt, hvis ikke han tager mere væske til sig og hvis hans ble ikke bliver mere våd, så skal i kontakte egen læge

hehe ja det er forhåbentlig uden kanyle da  (ved godt hvad du mener )

hans bleer er stadig våde, bare ikke lige så tunge som de plejer. men ja HVIS det blir værre så kontakter jeg lægen.

Anmeld

25. april 2011

VNB

IAH skriver:

Hvis han blir forstoppet pga væskemangel, kommer han jo måske på laktulose og det er det rene sukker... Så 150 ml skader ikke. Men hvor sødt var det?Og ja, det er da det eneste påskeæg vi kan byde de små... Sukker

det var også min kæreste som lavede det, og han siger at han lavede 200 ml vand med 2 tsk sukker i... kan se på opskrifter på nettet at det heldigvis er den rette blanding....!

Anmeld

25. april 2011

Zeus

Min yngste datter har fået rigtigt meget sukkervand og kamille the med sukker, da hun havde kolik (det havde min store pige også, men dengang anede jeg ikke, at sukkervand kunne virke smertestillende), og hun kiggede meget underligt på mig, den første gang hun fik rent vand, men idag eeeelsker hun vand... Hun fik bare 50 ml til at starte med, for ikke at ødelægge hendes appetit, men efterhånden fik hun faktisk så meget hun kunne drikke, dog ikke flere dl, men hun holdte selv når hun var færdig.. Hun har haft hård mave siden hun var et par uger, og det er først gået over efter hun startede på mos, så hun har fået sin del af sukkervandet, og det har ingenting gjort hende  

Anmeld

25. april 2011

VNB

SussieThyssen skriver:

Nej det er det ikke..en enkelt gang tager han ingen skade af det.
Men jeg vil nu anbefale at du i stedet giver ham kamillete..det er langt sundere for ham og slukker tørsten meget bedre.
Og der kan du roligt give ham alt det han gider drikke.
Mine har altid fået kamillete, lunken elelr kold som suplement i varmen, netop for at være sikker på at de fik væske nok..og man kan nemlig godt være tørstig uden at være sulten...også når man er en lille bebs.
Kamille er sødt i sig selv, så de fleste småbørn kan godt lide smagen.

Kærligst
Sussie

puha det sker heller aldrig igen da....

vi har prøvet og prøvet at give ham kamille the, og det vil han bare ikke have! det ville han ellers godt da han var helt spæd, men nu bliver han gal når vi forsøger. jeg har prøvet at blande en lille bitte smule sukker i, og ikke engang der gad han (haha ja der var åbenbart ikke NOK sukker i til hans smagsløg, kan jeg så regne ud...)

har du et forslag til hvordan vi så kan få ham til at drikke the´en måske?

Anmeld

25. april 2011

VNB

Zeus skriver:

Min yngste datter har fået rigtigt meget sukkervand og kamille the med sukker, da hun havde kolik (det havde min store pige også, men dengang anede jeg ikke, at sukkervand kunne virke smertestillende), og hun kiggede meget underligt på mig, den første gang hun fik rent vand, men idag eeeelsker hun vand... Hun fik bare 50 ml til at starte med, for ikke at ødelægge hendes appetit, men efterhånden fik hun faktisk så meget hun kunne drikke, dog ikke flere dl, men hun holdte selv når hun var færdig.. Hun har haft hård mave siden hun var et par uger, og det er først gået over efter hun startede på mos, så hun har fået sin del af sukkervandet, og det har ingenting gjort hende  

det virker rent faktisk også til at det har dulmet hans smerter i maven

ville din datter heller ikke have almindelig vand i starten siden i prøvede sukkervand? Håber nemlig sådan at det bare er en mærkelig idé han har lige nu om at han ikke kan lide vand.....

Anmeld

25. april 2011

Zeus

VNB skriver:

det virker rent faktisk også til at det har dulmet hans smerter i maven

ville din datter heller ikke have almindelig vand i starten siden i prøvede sukkervand? Håber nemlig sådan at det bare er en mærkelig idé han har lige nu om at han ikke kan lide vand.....

Vi prøvede slet ikke alm vand til at starte med.. Vores sp sagde, at vi skulle forsøge med sukker-vand, fordi hun skreg så meget - og så længe - og sagde at det ville virke smertestillende, og det var det eneste smertestillende vi havde mulighed for at give hende... Efter hun stoppede sine skrigeture (efter hvad der føltes som 1000 år), var der ikke den store grund til at give hende vand, før hun skulle begynde på mos/grød.. Men det tog hende kun en dag eller 2, før hun havde vænnet sig til smagen af det alm vand, og hældte det i sig..

Vi frygtede en laaang kamp, for at få hende til at drikke alm vand, efter det søde stads, men der var absolut ingen problemer.. Bortset fra det underlige blik jeg fik  

Anmeld

25. april 2011

Maja88

ja det er den rette blanding... 1 tsk per 100ml.... og der sker ingenting at han har drukket så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.