Skal håret falde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Mussen2

Secrets skriver:

(Se indlæg under dette for billeder)

Skal jeg lade mit lange hår falde til fordel for en page, som jeg har haft før?

Her er mine tanker FOR det, affødt af en debat læst i dag:
1. Det er forår, snart sommer: Dejlig let, luftig frisure
2. Mit hår er MEGET tykt, og når det har den her lændge har jeg kronisk meget skæl, fordi hovedbunden ikke får nok luft
3. Fordi mit hår er både tykt og langt tager det en krig at glatte det. Det betyder, at håret som regel ryger op i en ligegyldig knold, da jeg ikke synes det er særlig pænt au naturel..

Her er mine tanker IMOD det:
1. Min kæreste elsker mit lange hår, når jeg glatter det (selvom jeg sjældent gør det)
2. Det har jo taget lang tid at få så langt
3. Jeg har traume-tanker om sidst jeg havde en page. Dengang var jeg overvægtig, og det klædte SLET ikke mit ansigt! Så er også lidt nervøs, selvom jeg har tabt 25 kilo siden. Især fordi jeg er gravid, og allerede har fået lidt mere fedt i ansigtet.

WHAT TO DO?  er lidt træt af kedelig knold og skæl, men det har jo også sine ulemper. Hvad synes i? 

Jeg har lige været igennem de samme tanker om mit eget hår, som altid har været lang i en eller anden form. Jeg lod det falde, selvom jeg havde helt ondt i mven nede ved frisøren. Men gud hvor er jeg glad for det. Jeg var lidt en tøsedreng og lod det klippe til skulderen. Jeg fortrydr nu at det ikek blev kortere.

go for it. Det er så skønt:

at det er nemt at vaske

nemt at tørre

hænger ikke fast under taskestroppen på skulderen

Hænger ikke fast i alt mulig andet.

osv.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Den lykkelige

Jeg synes helt klart det lange!!!!

Anmeld

23. april 2011

CecilieLM

Jeg synes det klær dig med pagehår!

Det er enorm flot til din ansigtsform, dit smil og dine øjne. Det hele bliver ligesom mere "lyst op", altså på den måde at du ser mere frisk ud, samtidig med at det giver et friskt sommer pift

Håber du kunne bruge dette til dine overvejelser

Anmeld

23. april 2011

skøjte-prinsessen

Secrets skriver:

UPS, glemte nogle billeder

jeg kan nu bedst lide dig med det lange hår...

Anmeld

23. april 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Jeg har stemt nej..og det bliver et stort nej.

Men jeg er jo også forudindtaget..for jeg har jo selv megatykt og langt hår..og vil ikke undvære det for guld

Jeg lider aldrig af skæl..men det skyldes så også at jeg passer mit med naturens egne produkter og en sund vitaminballance.
Lider man af skæl, så hjælper det at bruge en så naturlig shampoo som muligt.
Her er Matas den stribede mod skæl god og ellers blot den stibede grønne.
Efter hver anden eller tredie vask skyller man med en blanding af kamille og salviete, som man naturligvis har siet bladene fra.
Lav ca en l te og skyl så håret langsomt igennem til sidst med teen.
Gid det godt ind i hovedbunden, og lad så håret lufttørre.
Er dit hår meget tørt og fint, kan man piske et par æggeblommer sammen og gnide godt ind i hovedbund og hår og lade det side i 10-20 min og derefter vaske håret almindeligt.
Hold dig fra balsam og hårfarve, samt alt for meget føntørring indtil din ballance i hovedbunden er genoprettet.
Håber du kan bruge de gode råd.

Kærligst
Sussie

Tak for svaret! Mine skælproblemer er desværre ikke så "almindelig" og har før skulle bruge mange specialprodukter fra hudlægen osv, så det er desværre ikke noget, som kan løses på samme måde som almindelig skæl :/

Anmeld

23. april 2011

Frøken J.

Taaak for alle de mange mange svar! Svarer lige samlet

Angående at få det tyndet ud: Det er jeg blevet frarådet af alle frisører jeg nogensinde har haft pga den måde mit hår er på, det vil se forfærdeligt ud og ja.. Det er jeg i hvert fald blevet frarådet! Men det er et godt forslag!

ANgående at sætte det op, skal det slet ikke være så kort! Altså en god længde til skulderen, hvor det stadig lige kan smides op i en elastik!

Men tak for alle jeres svar, jeg tror jeg går lidt mere i tænkeboksen.. Bum bum, sværere end man lige tror!

Anmeld

23. april 2011

Mor-til-asta-09

Jeg synes bestemt begge klæder dig utroligt godt.. men page er da lidt sommer

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Tak for svaret! Mine skælproblemer er desværre ikke så "almindelig" og har før skulle bruge mange specialprodukter fra hudlægen osv, så det er desværre ikke noget, som kan løses på samme måde som almindelig skæl :/

Ævs da..men prøv alligevel med teblandingen...de fleste bliver overrasket over hvor godt det virker..og så ellers også sørge for at spise noget ekstra B2 vitmin i perioder, som stimulerer ballancen hos hud, hår og negle.

Anmeld

23. april 2011

slettet_7530

Du har da de for lækreste krøller  jeg ville give min højre arm for dem.

Jeg har stemt på det lange.

Nu ved jeg ikke om dine skælproblemer evt er psorasis, for er det det, skal du have med i dine overvejelser at et kortere hår kræver mere styling og dermed flere produkter til at genere og stresse hovedbunden

Anmeld

26. april 2011

MaybeBaby

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.