Når baby ikke vil have/ kan lide maden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

TineA

Tina&Martin skriver:

M E G E T
Desværre har jeg selv været lige så træls i 3 års alderen, så har det fint med at hun gør det nu, og så håber vi det er overstået til den tid

Åh ja, man har lov at håbe Tak for dine svar og råd !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

2babygirls

W.. skriver:

Åh ja, man har lov at håbe Tak for dine svar og råd !

Det var så lidt... det jeg nu kunne bidrage med.

Anmeld

19. april 2011

K&S

W.. skriver:

Hej Katja ! Det lyder som om, at vores drenge er meget ens. Du har før haft oprettet tråde, som jeg kan nikke genkendende til og du har også lagt en del svar i mine tråde, og tak for det

Min knægt er fra d.1/9, så snart 8 mdr.. Det lyder som en rigtig god idé, det med at give ham fingermad! Vi har nemlig også problemet med hosten og hakken og galt i halsen.. Og op om natten.. Så det kan da være, at dine fifs virker!! Jeg må i hvert fald give det et forsøg..

Hvilke grøntsager giver du ham? Vi er igang med at lære at tygge ordenligt nu, og bondebrød er bare et hit, han kan godt tykke det, så mon ikke han også kan klare bløde frugter og grøntsager?

Det er jo skønt, vi kan bruge hinandens gode råd og fifs herinde, for man kan godt nå at blive rimelig frusteret nogle gange

Fingermad og faste spisetider har i hvert fald virket her  

Anton har ingen bisser endnu, men han tygger lystigt på alt muligt...!

Han får almindelig rugbrød, da han har problemer med afføringen, så SP mente, det var helt fint med almindelig rugbrød i stedet for bondebrød (og psst jeg ville heller ikke selv spise bondebrød, jeg synes, det er SÅ tørt )

Herhjemme får Anton majs, ærter, kogte gulerodsstænger og broccolistænger (som han kan holde om og selv tygge på), kartofler i stykker (andre rodfrugter har ikke haft den store interesse), pastaskruer, rejer - ja, kun fantasien sætter grænser..!

Mht. frugt så elsker Anton banan (han må bare ikke få så meget, fordi det virker forstoppende), moden pære/æble, melon, mango, blomme - alt skal prøves, men ikke alt hitter  

Anmeld

10. maj 2011

Mai-pigen

Uhh...faldt lige over dette indlæg efter en søgning igår aftes, og det er helt vildt, men det lyder nøjagtig som min lille sønnemand... Han er også 7½ mdr, og afviser pt stort set aaaaalt hvad vi kommer med!! Det er bare SÅ frustrerende....

Det hjælper dog at læse at man ikke er den eneste med problemet, da det så må være nogetganske naturligt for nogle af de små...

Desværre er vi stadig midt i det, så har ikke nogle gyldne råd...

Vi fortsætter også med at tilbyde al mulig slags mad, rugbrødshapsere, grøntsagsmos til aften, kartoffel stykker og mos,men indtil videre bliver det temmelig afvist...

Det er hårdt!!!

Mvh Majbrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.