W.. skriver:
... Ja, hvad gør I så? Her til aften har vi givet grøntsagsmos med torskerogn og det resulterede i en meget sur dreng der spyttede DET HELE ud igen. De sidste par dage har det været pastinak/æble/kylling med samme resulat!! Det er hver gang der er kød i, så vil han ikke have det.Men hvad gør I så?? For mad, det skal han jo have. Han har så lige fået havregrød/banan i stedet og åd hele skålen. Men så er det jeg tænker, at han ved at han enten får sin livret eller MME i stedet for og så frygter jeg, at han vil skrige over hvert grøntsags/kød måltid indtil han får den dejlig søde mad.. Skal jeg fortsætte med at lade ham smage den nye mad 5-8 gange og hver gang han ikke vil have det, skal han have noget andet?? Hvad gør I??Hjælp...
Hvor gammel er han? For umiddelbart tror jeg ikke, at han kan "regne ud" at der kommer noget andet, han er vel en baby? Og babyer skaber sig ikke, efter min mening, for at for noget de hellere vil have...
Har du prøvet at tilbyde det samme kød, flere gange i træk, eller skifter du hver aften? Har du prøvet at give det rent, altså uden mos i? Har du prøvet at lade ham lege lidt med maden?
Har du overvejet, at din baby ikke er et geni, der ikke kan tænke hele tankerækken "Hvis jeg nu lader som om, at det her er noget jeg bestemt ikke kan lide, så giver hun nok efter, og giver mig noget jeg er vild med, hvis jeg bare er ihærdig nok?"

Anmeld