Når baby ikke vil have/ kan lide maden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.065 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. april 2011

TineA

... Ja, hvad gør I så? Her til aften har vi givet grøntsagsmos med torskerogn og det resulterede i en meget sur dreng der spyttede DET HELE ud igen. De sidste par dage har det været pastinak/æble/kylling med samme resulat!! Det er hver gang der er kød i, så vil han ikke have det.Men hvad gør I så?? For mad, det skal han jo have. Han har så lige fået havregrød/banan i stedet og åd hele skålen. Men så er det jeg tænker, at han ved at han enten får sin livret eller MME i stedet for og så frygter jeg, at han vil skrige over hvert grøntsags/kød måltid indtil han får den dejlig søde mad.. Skal jeg fortsætte med at lade ham smage den nye mad 5-8 gange og hver gang han ikke vil have det, skal han have noget andet?? Hvad gør I??Hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mikkel's mor <3

W.. skriver:

... Ja, hvad gør I så? Her til aften har vi givet grøntsagsmos med torskerogn og det resulterede i en meget sur dreng der spyttede DET HELE ud igen. De sidste par dage har det været pastinak/æble/kylling med samme resulat!! Det er hver gang der er kød i, så vil han ikke have det.Men hvad gør I så?? For mad, det skal han jo have. Han har så lige fået havregrød/banan i stedet og åd hele skålen. Men så er det jeg tænker, at han ved at han enten får sin livret eller MME i stedet for og så frygter jeg, at han vil skrige over hvert grøntsags/kød måltid indtil han får den dejlig søde mad.. Skal jeg fortsætte med at lade ham smage den nye mad 5-8 gange og hver gang han ikke vil have det, skal han have noget andet?? Hvad gør I??Hjælp...

min sp siger at de skal smage det 10 gange +/- før de kan lide det. så ville nok blive ved at forsøge..  

Anmeld

19. april 2011

TineA

Jennifer skriver:

min sp siger at de skal smage det 10 gange +/- før de kan lide det. så ville nok blive ved at forsøge..  

Ja det ved jeg men spørgsmålet er, om jeg skal blive ved med at give ham noget han virkelig kan lide efter mosen som han ikke kan lide.. For så ved han jo, at han får det han kan lide efter det han ikke kan lide?

Anmeld

19. april 2011

Mikkel's mor <3

W.. skriver:

Ja det ved jeg men spørgsmålet er, om jeg skal blive ved med at give ham noget han virkelig kan lide efter mosen som han ikke kan lide.. For så ved han jo, at han får det han kan lide efter det han ikke kan lide?

arr på den måde her gør vi det at hvis kan ikke kan lide det han får, jamen så får han bare en flaske mme,

Anmeld

19. april 2011

TineA

Jennifer skriver:

arr på den måde her gør vi det at hvis kan ikke kan lide det han får, jamen så får han bare en flaske mme,

Ja men det er jo også det velkendte og søde, som han ved at han vil få hvis han bare brokker sig nok ... ?!

Anmeld

19. april 2011

Mikkel's mor <3

W.. skriver:

Ja men det er jo også det velkendte og søde, som han ved at han vil få hvis han bare brokker sig nok ... ?!

Ja det har du ret i, men han skal jo have noget at spise

Anmeld

19. april 2011

TineA

Jennifer skriver:

Ja det har du ret i, men han skal jo have noget at spise

Præcis, men så er det bare om han er så snedig at regne ud, at han får mme/ sød grød i stedet for?!

Anmeld

19. april 2011

Mortil2-87

hvor gammel er din dreng.? Min venindes datter gjorde det samme, hun nægtede og spise rugbrød uasnset hvad moderen gjorde. Vores sp sagde at vi ikke skulle tilbyde andet end rugbrød og lade dem komme ned og lege hvis man intet resultat fik efter et stykke tid, når de små så blev sultne igen, skulle man tilbyde det samme. Hun sagde at de udemærket godt ved at hvis de skaber/græder længe nok, så får de serveret det DE godt vil have,.. Det virkede på hendes datter, hun sagde det var utrolig hårdt fordi hun var bange for at hun ikk fik nok mad, men det gjorde hun og hun begyndte også og spise rugbrøden med velbehag da hun først fandt ud af at det andet Ikke virkede længere..

God fornøjelse..

Anmeld

19. april 2011

Mumto3

Hmm... vi har jo en dreng på 5 år som er selvvalgt vegetar. Alle vi andre spiser kød hver dag, men han hader det!!! De gange hvor vi har lokket noget i ham, har han brækket sig bag efter. Så jeg kan jo ikke lade være med at tænke, der er jo nogen børn som åbentbart ikke kan lide smagen af kød overhovedet.

Det er jo OVERHOVEDET IKKE SIKKERT at det er sådan med din dreng!!! Han er måske bare mere tryg ved det søde og kendte end med noget nyt.

Var det en mulighed at give ham noget grød som ikke var sødt, men dog stadig grød og dermed kendt, efter han har fået tilbudt noget han ikke kan lide? Altså jeg tænker f.eks. havregrød men så lade være med at søde det, eller kun søde det ganske lidt?

Anmeld

19. april 2011

Zeus

W.. skriver:

Hvor gammel er han? For umiddelbart tror jeg ikke, at han kan "regne ud" at der kommer noget andet, han er vel en baby? Og babyer skaber sig ikke, efter min mening, for at for noget de hellere vil have...

Har du prøvet at tilbyde det samme kød, flere gange i træk, eller skifter du hver aften? Har du prøvet at give det rent, altså uden mos i? Har du prøvet at lade ham lege lidt med maden?

Har du overvejet, at din baby ikke er et geni, der ikke kan tænke hele tankerækken "Hvis jeg nu lader som om, at det her er noget jeg bestemt ikke kan lide, så giver hun nok efter, og giver mig noget jeg er vild med, hvis jeg bare er ihærdig nok?"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.