Bleskift - en kamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2008

Marco2

Vi har også haft den der kamp. Og puuh... vi skulle godt nok spille "sten, papir, saks" om hvem der tabte den tjans. Men nu er vi begyndt tydeligt at forklare at hun skal ud og have ren ble på, o g sige at hun skal finde noget at tage med derud, eller også finder jeg lige noget til hende. Så hun altid har et stykke legetøj, køkkenredskab eller hvad pokker der er et hit på det tidspunkt med ud på puslebordet. Og det virker altså.... Så ligger hu ligeså fint og vi snakker og leger med det stykke ting hun nu har med derud.

Her virker det, men det er jo ikke sikkert det gør hos Jer..

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2008

Ny mor

Det lyder som om en beskrivelse af Marius pt. Julius havde samme tur i samme alder, så jeg regner med det "bare" er en fase

kh Birgitte

Anmeld

28. oktober 2008

Helle30

Sofie har haft sådan nogle perioder on and off i ca. 3 mdr. For en md. siden, var hun også sådan, når dp'en skiftede hende.
Dp'en synes, det var så voldsomt, at hun først spurgte mig, om Sofie nogensinde var faldet ned fra puslebordet (hvilket aldrig er sket) og dernæst spurgte den tilknyttede områdepædagog til råds. Perioden hos dp faldt sammen med en periode, hvor Sofie blev vred, hvis de andre børn satte sig helt op ad hende eller prøvede på at nusse hende. Pædagogen havde forklaret noget med selvstændighed og temperament, selvom hun mente, det var lidt tidligt.
Rådet var da også at aflede Sofie med ting at kigge på under pusleriet. Lige pt. tror jeg ikke, der er problemer hos dp, men herhjemme har vi ofte en kamp. Det er som regel, når vi skifter til morgen og før hun skal i seng - altså de skift som dybest set ikke er så nødvendige (kun lidt tis). Hvis hun har lavet stort, og dét er anledningen til at vi skifter hende, så er der ingen problemer - hun ligger helt stille og venter på, vi bliver færdige.
Der er dog mange måder at aflede hende på. Jeg har flere gange haft held med at starte en telefonsamtale med tandpastatuben mod mit øre og så lade Sofie få "telefonen" og ligge og snakke, mens hun bliver skiftet.

- Helle - med baby som har været vågen med fødderne NEDAD i en time nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.