Bleskift - en kamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.183 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

linemus

Det er virkelig en kamp at skifte Nanna, næsten hver gang. Hun vrider sig og græder og skriger, så jeg bliver nødt til at holde hende i et fast tag, for ikke at få spredt indholdet af bleen ud over det hele. Det er bare så grimt og føles totalt som overgreb. Hun kan virkelig græde noget så ulykkeligt - det er slet ikke ligeså hysterisk-jeg-skal-te-mig som Signe. Bagefter er der ikke spor at mærke på hende.

Er det bare tiden lige nu? Andre der oplever det samme? Hun er også blevet mere mor-syg (hvis det kunne lade sig gøre) og er begyndt at blive ked af det, når hun bliver puttet i seng, hvilket hun ellers aldrig har været før - elsker sin seng og sin dyne. Og så har hun de sidste nætter grædt med jævne mellemrum - bare sådan lidt, og nogle gange i søvne. Jeg forstår ikke helt, hvad der sker, men håber bare det er en periode.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

Nadi

Jeg oplever nøjagtig det samme!! Og det har jeg faktisk gjort længe. Hvis det er mig der skifter så er det dét rene ragnerok, men når det er Dennis der skifter så er der ingen problemer. Så går det som en leg!

Jeg ved ikke om det er en periode, men inde i mit hovede vil det mere eller mindre stå på indtil han er ble-fri!!

Anmeld

27. oktober 2008

linemus

Ja, det er nemlig lige det. Kasper har slet ikke de samme problemer. Føler jeg gør et eller andet forkert, så hun er ved at gå i stykker eller sådan noget. Gal, det bliver hun i hvert fald. Nå, det er da dejligt at høre, at det ikke kun er mig 60.png

Anmeld

27. oktober 2008

Nadi

Jeg er da også begyndt at tænke på om det er mig der gør noget galt! Men håber det bliver bedre når han får et nogenlunde sprøg. Men vi må se tiden an.

Men skriv hvis du opdager en god metode at skifte ble på, så vil jeg gerne høre om den 45.png

Anmeld

27. oktober 2008

linemus

Ja, det skal jeg gøre
Nogle få gange ter hun sig ikke, men så kan det jo ikke være noget jeg gør forkert, for jeg gør jo det samme.

Anmeld

28. oktober 2008

Millebasse

Nøjagtig det samme her! Bastian vrider og snor sig på puslebordet. Han skriger og skælder ud, så det er slet ikke nemt at få den ble på! Vi må også holde ham fast... Men når det er farmor/farfar eller bedstemor som skifter eller dp-mor, så er der overhovedet ingen problemer!! Men nu har jeg købt up&go bleer, de er i hvert fald nemme at få på og sidder godt.. for det er da ikke nemt at få en tapeble på en unge som bare ikke vil ligge stille!!

Og det med at være mor-syg har vi også her.. Typisk omkring spisetid, skal han hænge i mine bukseben og stikke hovedet imellem mine ben, så det er snot umuligt at lave mad

Anmeld

28. oktober 2008

Loggidut

årrrrh....her er det lige nøjagtigt sådan som du skriver....
Tidligere havde jeg aldrig problemer, men nu...

ja du kan jo kigge mit indlæg fra i nat, det beskriver vel lidt om stemningen herhjemme for tiden...det er som om alt skal kæmpes for, og det er med fandens vold og magt...jeg fatter sgu ikke hvad der sker med vores poder, men noget forgår der altså!

og hvad værere er...jeg brokker mig over en...men søde line, du har to! hele to!!!!!!!

dahm, hvor jeg føler med dig....det kan godt være du ikke mærker det på dem begge, men alt det jeg brokker mig over herhjemme...det skal du dobbelt igennem....

Anmeld

28. oktober 2008

linemus

Loggidut skriver:

årrrrh....her er det lige nøjagtigt sådan som du skriver....
Tidligere havde jeg aldrig problemer, men nu...

ja du kan jo kigge mit indlæg fra i nat, det beskriver vel lidt om stemningen herhjemme for tiden...det er som om alt skal kæmpes for, og det er med fandens vold og magt...jeg fatter sgu ikke hvad der sker med vores poder, men noget forgår der altså!

og hvad værere er...jeg brokker mig over en...men søde line, du har to! hele to!!!!!!!

dahm, hvor jeg føler med dig....det kan godt være du ikke mærker det på dem begge, men alt det jeg brokker mig over herhjemme...det skal du dobbelt igennem....

Jeg har lige læst dit indlæg om Tif's natlige udskejelser - puha, jeg forestillede mig det så levende, at det stadig ringer for mine ører. Kender det lidt fra Signe - hun kan være en værre hystade.

Heldigvis - 7, 9, 13 - plejer pigerne at skiftes til at være umulige 76.gif Det værste, der kan ske, er to pigebørn, der vågner og græder om natten, men det er heldigvis sket så sjældent, at det kan tælles på én hånd so far.

Så brok du dig bare over én. Jeg har jo også prøvet det og syntes næsten, det var lige så slemt 76.gif

Anmeld

28. oktober 2008

linemus

Pusletip: imorges fik Nanna dynen med op på puslebordet til at lægge hovedet på, og så kunne hun nusse den og lege tittebøh, og så gik det hele faktisk (næsten) fint. Nu har jeg så også et kæmpe puslebord, så der er plads til juniordynen, uden den kommer i farezonen, men måske man kunne bruge noget andet - en blød klud, tæppe, et eller andet.

Anmeld

28. oktober 2008

Tikki

Vi har den også her - Iza får sin tandbørste eller en lille bog med......det kan virke...eller også virker det ikke og hun må skrige som en gal indtil jeg er færdig vildt mærkeligt...må være en fase, som den vi lige har haft med tandbørstningen i nogle måneder- nu vil hun godt igen uden problemer selvom der er 4 kindtænder på vej - underligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.