Skanning...tryghed eller falsk tryghed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2008

A.

tascia skriver:

så forstår jeg bare ikke dine svar?

du får scanningerne for at få svar på om dit barn fejler noget, og samtidig skriver du så at der aldrig er noget der er 100% sikker..

men det er vel også bare det Eva og jeg skriver, at du ikke kan være sikker på dit barn ikke fejler noget fordi du har fået fortaget 2 scanninger eller 3-4-5 etc.???

Jeg kan godt forstå man får scanninger for hyggen skyld og fordi man vil se sit lille barn i maven, det er ganske naturligt men det giver desværre også bare en falsk trykhed om at alt er som det skal være eller omvendt.

//Natascia

ja selvfølgeligt kam man ikke stole 100% på noget for det kan ser fint til scanning men bagefter kan ske noget..men for mig giver scanning trykhed alligevel..for så kan man se om hjerte slår om den lille har ben,hænder og alt andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

Pia.

Ene og alene for hyggens skyld - de alm. scanninger som 2Dscanning har jeg fået som de normale kontrol scanninger, men har også købt et par stykker her nede hos ham Christian et eller andet... Da jeg ventede Mads ville jeg rigtig gerne have en 3D/4D scanning meeen syntes bestemt det var mange penge for at se sit barn... Men snakkede så meget om det i min graviditet at min mand bestilte tid i København og overraskede mig med denne scanning og det har jeg/vi ikke fortrudt en eneste gang... det var ren hygge og dejligt at se ham... ventetiden er lang når man er gravid og jeg nød hvert et sekundt af de 3 kvarter vi var der inde...

Knus Pia...

Anmeld

27. oktober 2008

quar20

Jeg har selv betalt mig til 2 3d skanninger pga. vi tidligere har mistet 2 gange.
Det har givet mig en tryghed om at han lever i min mave, og at hans lille hjerte slår, hvilket jeg har været meget bekymret om.

På baggrund af det syntes jeg det er pengene værd. Derefter skal det så også siges at som sagt er intet er sikkert alt efter fødsels eller komplikationer i graviditeten. Men at det giver mig en tryghed at se vores lille baby i maven vokse og udvikle sig gang efter gang, giver mig glæde og velværer i min hverdag..

Anmeld

29. oktober 2008

monstar99

Har ikke købt nogen extra skanninger eller prøver.
Men da jeg havde mange pluk veer og manglende livstegn i sidste uge,
Fik jeg en grundig skanning på sygehuset.
Hvor jeg fik mange detailer afvide om den lille søn jeg venter mig.
Bla. vægt:1720gr. (den dag), det er nu 100% sikkert det er en dreng da stene er faldet ned i pungen. Der var 4cm livmoderhals tilbage Fint med fostervand, Han lå og lavede vejrtrækningsøvelser.
Tror godt at jeg en anden gang kunne finde på at købe en skanning omkring uge 30-34 stykker. Synes det var rigtig rart at få klar besked om hvordan det gik der inde.
Var nu bare mest glad for at han var i live og ikke ville ud endnu45.png

Louise

Uge 34

Anmeld

29. oktober 2008

Stumpen

Det er falsk tryghed.. For med scanningerne til Mathilde var jeg jo sikker på at hun ikke fejlede noget som helst, (hvilket hun heller ikke gjorde) men tror egentlig også mest jeg brugte scaningerne til at se hende - at hun stadig var i live og alt det der..
Kunne aldrig drømme om at bruge penge på en 3D scanning, mest fordi at det behov jeg bare ikke og fordi at jeg helst vil undgå at have kønnet at vide til bebsen ligger på min mave..

Anmeld

29. oktober 2008

Pia

Jeg ser kun scanning som en tryghed.
Ved godt der altid vil være chancer for at der er ting man ikke ser ved en scanning osv.
Men ved også hvor meget hver scanning har betydet for mig.
Jeg har ikke selv købt mig til nogle scanninger, men ville ikke tøve et sekund med og gøre det hvis jeg følte der var noget galt.

Måske jeg også finder stor tryghed ved scanning fordi vi har skulle have hjælp til og blive gravid.
Så hver gang man har set den lille klump, så ved man at det er rigitg nok og at alle de år med hormoner osv nu endelig har båret frugt.

Kh Pia.

Anmeld

29. oktober 2008

Lulle25

Jeg vil sige at hvis man får scanninger udelukkende for hyggens skyld burde man selv betale,da det er spild af penge for samfundet hvis ikke man stoler på risikotallene.
Jeg tager det sgu da seriøst at mine tal ligger 1:17322, de mener så ikke der er grund til at undersøge det nærmere. Det tager jeg som noget positivt, og så tror jeg da på at mit barn er ganske normalt. Endvidere bruger jeg det som tryghed for at se at mit barn er levende og har ben,arme, hjerne og alle de lemmer det skal have.

Synes faktisk det er helt forkert at starte den debat op blandt vordende forældre, da det hurtigt kan give dem unødvendige bekymringer for deres barn, man er jo nervøs i forvejen.

Og ja nf scanning bruges som en prognose, dvs de lover ingenting, men der er højst sandsynligt ikke noget i vejen med dit barn, hvis tallet ligger højere end 1:250. Det er der jo ingen der ligger skjul på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.