Skanning...tryghed eller falsk tryghed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

hvis jeg lå i en risikogruppen og var der stor chance for jeg for barn med ds så vil jeg ha´fostervandprøve eller moderkagebiopsi med som ungangspunkt er der jo blodprøve og NF scanning som kan give nogen svar om ds syndrom

Jamen det er jo det der er problemet...det giver de ikke noget sikkert svar på...du kan have et positivt svar og det er negativt og det samme den anden vej rundt.
I min venidnes mødregruppe var en kvinde på 22 som fik alle de der skanninger og fødte en lille pige med down...hvis de var så sikre, så ville der vel heller ikke fødes børn med dette handicap??
Knus Eva...som grundet alder vil vælge moderkagebiopsi næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

A.

Jamen det er jo det der er problemet...det giver de ikke noget sikkert svar på...du kan have et positivt svar og det er negativt og det samme den anden vej rundt.
I min venidnes mødregruppe var en kvinde på 22 som fik alle de der skanninger og fødte en lille pige med down...hvis de var så sikre, så ville der vel heller ikke fødes børn med dette handicap??
Knus Eva...som grundet alder vil vælge moderkagebiopsi næste gang

man kan aldrig være sikkert 100% på noget..

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

Øh...nej...men netop derfor jeg starter en debat om skanning er til andet end hygge...det var det det kom sig af.
Jeg synes det er fint at mødre hygger sig med en skanning, jeg synes bare det er spild af penge, som før skrevet...og igen, sikkerhedsmæssigt er det ikke meget værd.
Knus Eva...som ikke kan se logikken i dit svar...kan du uddybe---

Anmeld

27. oktober 2008

A.

Eva skriver:

Øh...nej...men netop derfor jeg starter en debat om skanning er til andet end hygge...det var det det kom sig af.
Jeg synes det er fint at mødre hygger sig med en skanning, jeg synes bare det er spild af penge, som før skrevet...og igen, sikkerhedsmæssigt er det ikke meget værd.
Knus Eva...som ikke kan se logikken i dit svar...kan du uddybe---

åhh..du skrev at man kan ikke være sikkert på blodprøve scanning osv..
man kan heller ikke være sikkert 00% på fostervand prøve man skal tænke på at det er jo mennesker som laver den..
og det kan lige så godt tage fejl...
¨så vi kan bare blive ved at skrive hvad hvis..
jeg synes ikke at det er spild af penge og vil ikke lave andre prøver medmindre er det nødvendig

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

åhh..du skrev at man kan ikke være sikkert på blodprøve scanning osv..
man kan heller ikke være sikkert 00% på fostervand prøve man skal tænke på at det er jo mennesker som laver den..
og det kan lige så godt tage fejl...
¨så vi kan bare blive ved at skrive hvad hvis..
jeg synes ikke at det er spild af penge og vil ikke lave andre prøver medmindre er det nødvendig

Ikke enig...skal jeg finde nogle statistikker som underbygger mine udsagn.
Jo, forstervandsprøve viser om det er et barn med down eller je...det går en skanning og blodprøve ikke...det kan måske give en fornemmelse af at noget er galt, men intet entydigt svar.
Men hvis man bare skannes for hyggen, så er det vel ok at der er usikkerhed eller??

Anmeld

27. oktober 2008

SaNiNa

vi vælger at få lavet scanningen fordi det er vores første barn og der har været så meget, det er blevet et rigtig ønske ønske barn efter de tab i har haft...

scanningen skal være med til at giv mig lidt mere tryghed som vished.

Er jo stadig meget bange for at tabe igen... + så syntes vi det kunne være så hyggeligt.

Så ja det er jo nok pga tryghed vi får den lavet... syntes de 1200kr er givet rigtig godt ud...

Sanne

Anmeld

27. oktober 2008

A.

Eva skriver:

Ikke enig...skal jeg finde nogle statistikker som underbygger mine udsagn.
Jo, forstervandsprøve viser om det er et barn med down eller je...det går en skanning og blodprøve ikke...det kan måske give en fornemmelse af at noget er galt, men intet entydigt svar.
Men hvis man bare skannes for hyggen, så er det vel ok at der er usikkerhed eller??

..hvorfor andre bliver scannet er jeg mere end ligeglad..ja fint nok med statistiker men der kan læger også ta´fejl..det er menneskeligt at fejle..jeg var slet ikke usikkert da jeg blev scannet som om det er ok for nogen at være usikkert eller ej er ikke mit problem

Anmeld

27. oktober 2008

eliasogmor

Sanne skriver:

vi vælger at få lavet scanningen fordi det er vores første barn og der har været så meget, det er blevet et rigtig ønske ønske barn efter de tab i har haft...

scanningen skal være med til at giv mig lidt mere tryghed som vished.

Er jo stadig meget bange for at tabe igen... + så syntes vi det kunne være så hyggeligt.

Så ja det er jo nok pga tryghed vi får den lavet... syntes de 1200kr er givet rigtig godt ud...

Sanne

det ville jeg også syntes

Anmeld

27. oktober 2008

tascia

agnieszka skriver:

hvis jeg lå i en risikogruppen og var der stor chance for jeg for barn med ds så vil jeg ha´fostervandprøve eller moderkagebiopsi med som ungangspunkt er der jo blodprøve og NF scanning som kan give nogen svar om ds syndrom

de giver ikke svar, de påpeger at der kan være en risiko! det er de andre prøver som giver det endelig svar da de undersøger kromosonerne.

Anmeld

27. oktober 2008

tascia

agnieszka skriver:

så forstår jeg bare ikke dine svar?

du får scanningerne for at få svar på om dit barn fejler noget, og samtidig skriver du så at der aldrig er noget der er 100% sikker..

men det er vel også bare det Eva og jeg skriver, at du ikke kan være sikker på dit barn ikke fejler noget fordi du har fået fortaget 2 scanninger eller 3-4-5 etc.???

Jeg kan godt forstå man får scanninger for hyggen skyld og fordi man vil se sit lille barn i maven, det er ganske naturligt men det giver desværre også bare en falsk trykhed om at alt er som det skal være eller omvendt.

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.