Skanning...tryghed eller falsk tryghed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.573 visninger
27 svar
0 synes godt om
27. oktober 2008

Honningblomst

Hvad mener I??
Jeg synes det er en falsk tryghed der gives og spild af penge selv at købe saknninger.
Skal man have svar man kan bruge til noget, så må det være fostervandsprøver eller moderkagebiopsi.
Hvad mener I...
Knus Eva...som igen fik svaret på et spørgsmål i en anden tråd...husk at oprette nye indlæg hvis der er spørgsmål...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

tascia

Eva skriver:

Hvad mener I??
Jeg synes det er en falsk tryghed der gives og spild af penge selv at købe saknninger.
Skal man have svar man kan bruge til noget, så må det være fostervandsprøver eller moderkagebiopsi.
Hvad mener I...
Knus Eva...som igen fik svaret på et spørgsmål i en anden tråd...husk at oprette nye indlæg hvis der er spørgsmål...

enig!

kan godt lide at blive scannet, det hyggeligt og det er fantastisk at se barnet og tænke det er inde i mig.

jeg har betalt mig fra det en gang, og det bliver/blev også kun til den ene gang.

//Natascia

Anmeld

27. oktober 2008

A.

Eva skriver:

Hvad mener I??
Hvad mener I...

min mening kender du...kun aldrig finde på lave moderkagebiopsi eller sådan noget hvis det er nødvendig for man kan miste barnet

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

min mening kender du...kun aldrig finde på lave moderkagebiopsi eller sådan noget hvis det er nødvendig for man kan miste barnet

Ja, men man må jo opveje den ene risiko mod den anden....og hvis jeg ikke ønsker et handicappet barn, så skal jeg jo have en undersøgelse jeg kan bruge til noget og ikke bare de der skanninger...så får jeg flere, så tager jeg gerne den risiko der måtte være.
Knus..

Anmeld

27. oktober 2008

netdaddy

Fostervandprøver og moderkagebiopsi har for mig at se en helt anden baggrund og anvendelse end selvbetalte scanninger.

Man bør nok ikke anvende en scanning som udgangspunkt for en konklusion for om barnet er helt rask, men det kan da sagtens give et billede af om barnet har fysiske defekter.

En selvbetalt scanning kan jo sagtens give nogle informationer der er 100% rigtige, men kan naturligvis ikke give svar på alle de ting som en forstervandsprøve eller moderkagebiopsi kan.

Så det afhænger vel af hvad behovene og situationen er.

Jeg føler ikke det er spild af penge, men kan godt se at det kan give en falsk tryghed hvis man ikke får det foretaget med den rigtige indgangsvinkel.

Anmeld

27. oktober 2008

Honningblomst

Fostervandprøver og moderkagebiopsi har for mig at se en helt anden baggrund og anvendelse end selvbetalte scanninger.

Man bør nok ikke anvende en scanning som udgangspunkt for en konklusion for om barnet er helt rask, men det kan da sagtens give et billede af om barnet har fysiske defekter.

En selvbetalt scanning kan jo sagtens give nogle informationer der er 100% rigtige, men kan naturligvis ikke give svar på alle de ting som en forstervandsprøve eller moderkagebiopsi kan.

Så det afhænger vel af hvad behovene og situationen er.

Jeg føler ikke det er spild af penge, men kan godt se at det kan give en falsk tryghed hvis man ikke får det foretaget med den rigtige indgangsvinkel.

Nemmerlig...

Anmeld

27. oktober 2008

tascia

Ja, men man må jo opveje den ene risiko mod den anden....og hvis jeg ikke ønsker et handicappet barn, så skal jeg jo have en undersøgelse jeg kan bruge til noget og ikke bare de der skanninger...så får jeg flere, så tager jeg gerne den risiko der måtte være.
Knus..

og risikoen er mindre end hvis man selv taber barnet af andre årsager!

når man er i risikogruppen for børn med ds får man også tilbudt undersøgelsen, ville du også vælge den fra der så Agnieszka?

Er igen enig med Eva, den giver et mere sandfærdigt resultat som man kan bruge til noget.

men det betyder ikke nødvendigvis at jeg ville vælge den løsning, hvis der blir en næste gang

//Natascia

Anmeld

27. oktober 2008

twinboys

Hej jeg har aldrig betalt for at få lavet scanninger, synes det er spild af penge... Jeg kunne godt nøjes med dem jeg fik...

Majbritt

Anmeld

27. oktober 2008

A.

tascia skriver:

og risikoen er mindre end hvis man selv taber barnet af andre årsager!

når man er i risikogruppen for børn med ds får man også tilbudt undersøgelsen, ville du også vælge den fra der så Agnieszka?

Er igen enig med Eva, den giver et mere sandfærdigt resultat som man kan bruge til noget.

men det betyder ikke nødvendigvis at jeg ville vælge den løsning, hvis der blir en næste gang

//Natascia

hvis jeg lå i en risikogruppen og var der stor chance for jeg for barn med ds så vil jeg ha´fostervandprøve eller moderkagebiopsi med som ungangspunkt er der jo blodprøve og NF scanning som kan give nogen svar om ds syndrom

Anmeld

27. oktober 2008

Lise

For mig handlede min selvbetalte 3D scanning om at jeg var utålmodig og gerne ville se min baby. Og det var en god oplevelse, og alle pengene værd (ja, okay - min mor betalte..). Jeg var på det tidspunkt blevet scannet tre gange og min graviditet gik fint, så havde ingen bekymringer angående min babys helbred - jeg ville bare se ham!!! Og det var fantastisk skønt at se ham, hans ansigt, hans fine fingre..det hele..

Min mor betalte desuden for min storebrors og hans kones 3D scanning her i foråret, hvor en al for lille baby blev opdaget - han fik ikke nok næring, og fire dage senere kom han til verden ved kejsersnit i uge 32. Min brors kone havde ikke mistanke om at der var noget galt, så havde de ikke fået den scanning var det ikke opdaget, og baby var sandsynligvis gået til. Det er selvfølgelig ikke noget man kan bruge til helt vildt meget, for så kunne man jo blive scannet hele tiden, men i dette tilfælde var det bare det der reddede min brors babys liv.

Lise - som igen vil have en 3D scanning når jeg bliver gravid en gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.