indberetning om mistrivsel til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Mig med maven

iris-mor skriver:

Jeg har en gang været i tvivl om, hvad det var der foregik/ikke foregik i et hus i den lille landsby jeg boede i. Jeg valgte at først at skrive en mail til en SSP konsulent, han mailede om han måtte ringe og jeg var ok, bare der ikke blev skrevet noget ned af samtalen.

Han var vældig sød og jeg fik fortalt om, hvad der bekymrede mig. Det viste sig at kommunen rent faktisk var blevet kontaktet af andre, og havde været ude, men at de ikke kunne finde noget.

Ida

- Sagen var at der var et kæpme hus og en mandlig lejer, drengene i byen kom der og det virkede som deres fristed. De fik mange ting af ham, penge osv, og for mig virkede det lidt underligt. SSp konsulenten fortalte at manden rent faktisk var ansat af Københavnskommune som hjemmehosser til en af drengen. Men det føltes rart at have reageret.

Jeg synes du har gjort det rette! Man skal altid reagere, hvis man synes der er noget der virker lidt suspekt. Men jeg synes det er dårlig stil af SSP'eren, at have udtalt sig på den måde. Han må ikke fortælle om der er reageret fra andre steder, eller ej.

Men så fedt at du gjorde noget, vi mangler flere af dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

hej piger.. 

jeg har i længe tænkt på at indberette en person jeg kender for mistrivsel af hendes datter..

men jeg vil gerne vide om hvis der er nogle af jer andre der VED om hvis man skriver ind enten som Anonym eller hvor man tilkendegiver sig.. om den person man anmelder får at vide hvem man er... 

hvis jeg f.eks ikke er anonym. kan personen så finde ud af hvem der har anmeldt hende??

pfh tak. 

Vi ringed til kommunen og laved en forespørgsel på hvad vi kunne gøre. 

De var klar til at sende en derud med det samme, men spurgte så om sp ikke kunne komme på uanmeldt besøg...

Det satte de i værk og hun havde en fødselsdep, som hun ikke ville indrømme...

Anmeld

19. april 2011

Mig med maven

Mor til Frederic skriver:

Vi ringed til kommunen og laved en forespørgsel på hvad vi kunne gøre. 

De var klar til at sende en derud med det samme, men spurgte så om sp ikke kunne komme på uanmeldt besøg...

Det satte de i værk og hun havde en fødselsdep, som hun ikke ville indrømme...

Cool kommune!

Anmeld

19. april 2011

TbCp

Jeg har prøvet det... Her var det dog i smarbejde med klasselæreren at der blev lavet en indberetning. Da vi så var til møde derinde, på kommunen, blev jeg spurgt om det skulle være en anonym indberetning, hvilket jeg svarede nej til. Personerne det drejede sig om fik at vide at det var mig der havde lavet indberetningen.

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Mig med maven skriver:

Jeg er bange for at jeg ikke er helt med, bær over med mig, det er sku ud på de små timer 

Altså jeg har mundtligt fået besked på mange gange, at min sag var afsluttet, huns kulle baaaaaaaaare lige sende papirerne..... I starten påstod hun at hun ikke havde modtaget udtalelsen fra min sp, men så kontaktede jeg min sp og det viste sig hun havde sendt den to gange

Nåh men det korte af det lange er, at hende damen på kommunen bare ikke gider nosse sig sammen til at sende de papirer... Altså en skriftlig tilkendegivelse af at der ikke er noget at komme efter, og at sagen er afsluttet....

Anmeld

19. april 2011

Aves.

mariamiss6 skriver:

Ja jeg vil da også spørge dig om noget så....

1. Arbejder du i det kommunale stystem, og håndterer måske den slags anmeldelser? Så der derfor ved noget om det?

For jeg undrer mig meget over den måde min egen sag er blevet kørt på, jeg er da glad for at mine børn ikke er udsat for vold, for med den fart kommunen her har på, så ville mine børn da virkelig have været døde nu, hvis altså de blev banket sådan som det blev påstået. Kommunen har virkelig arbejdet langsomt, og jeg synes faktisk det er forkasteligt. TÆNK nu hvis vi rent faktisk bankede børnene, hvad der dog ikke kunne være hændt dem i det år kommunen har været om bare at få en udtalelse om familien fra sundhedsplejersken... Grotesk er hvad det er hvis du spørger mig...

Anyways, når du har besvaret spørgsmål 1 har jeg  nok nogle flere spørgsmål

Undskyld jeg lige blander mig...jeg ved at socialrådgiverne er virkelig pressede...de har mange mange sager og de vigtigste og mest alarmerende tages først...de har mange hundrede mails og underretninger de skal sidde med og ja, min oplevelse og erfaringere r også at det er heldigt for de børn hvor der virkelig ikke er noget, men så er der alle de andre...tingene går langsomt, pengene er få og børnene taber på det. Det er sørgeligt..derfor skal der også en del til før der sker noget..

Knus Eva..

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Eva. skriver:

Undskyld jeg lige blander mig...jeg ved at socialrådgiverne er virkelig pressede...de har mange mange sager og de vigtigste og mest alarmerende tages først...de har mange hundrede mails og underretninger de skal sidde med og ja, min oplevelse og erfaringere r også at det er heldigt for de børn hvor der virkelig ikke er noget, men så er der alle de andre...tingene går langsomt, pengene er få og børnene taber på det. Det er sørgeligt..derfor skal der også en del til før der sker noget..

Knus Eva..

Jamen jeg synes faktisk det er meget forfærdeligt at der kan gå så lang tid, bare fra anmeldelsen ligger der, og til de rent faktisk handler på det. Der gik jo lige knapt et halvt år med det... Det synes jeg er vildt, og så kan jeg bare slet ikke lade være med at tænke på de børn der faktisk bliver banket synder og sammen..... Det er utroligt at vi ikke har flere børne-dødsfald, som følge af vold her hjemme, når det tager så lang tid at behandle en sag....

Jeg ved da godt de er overbebyrdede på kommunerne, menhelt ærligt, hun har sagen liggende klar, afsluttet, hun printede alle papirer ud, og læste højt for mig, sidst jeg snakkede med hende i telefonen, hvorfor stempler og arkiverer hun den så ikke bare, så fylder dén da ikke på hendes skrivebord tænker jeg jo bare.....

Anmeld

19. april 2011

Aves.

mariamiss6 skriver:

Jamen jeg synes faktisk det er meget forfærdeligt at der kan gå så lang tid, bare fra anmeldelsen ligger der, og til de rent faktisk handler på det. Der gik jo lige knapt et halvt år med det... Det synes jeg er vildt, og så kan jeg bare slet ikke lade være med at tænke på de børn der faktisk bliver banket synder og sammen..... Det er utroligt at vi ikke har flere børne-dødsfald, som følge af vold her hjemme, når det tager så lang tid at behandle en sag....

Jeg ved da godt de er overbebyrdede på kommunerne, menhelt ærligt, hun har sagen liggende klar, afsluttet, hun printede alle papirer ud, og læste højt for mig, sidst jeg snakkede med hende i telefonen, hvorfor stempler og arkiverer hun den så ikke bare, så fylder dén da ikke på hendes skrivebord tænker jeg jo bare.....

Det er under al kritik...sørgeligt...men det er sådan det er i dagens danmark....børnene betaler prisen og i sidste ende er det samfundet der betaler og en meget større pris...mange af de mennesker der kommer ud af alle de svigtede børn, de er kolde og kyniske..

Anmeld

19. april 2011

Vial

Anonym skriver:

hej piger.. 

jeg har i længe tænkt på at indberette en person jeg kender for mistrivsel af hendes datter..

men jeg vil gerne vide om hvis der er nogle af jer andre der VED om hvis man skriver ind enten som Anonym eller hvor man tilkendegiver sig.. om den person man anmelder får at vide hvem man er... 

hvis jeg f.eks ikke er anonym. kan personen så finde ud af hvem der har anmeldt hende??

pfh tak. 

HAr ikke læst svarene.

DU kan sagens gøre det anonymt. Det har jeg gjort. Sagsbehandleren var endda så sød at oplyse mig om, at jeg ikke skulle gå for meget i detaljer med indberetningen, da hende jeg indberettede så kunne regne ud, hvem der havde gjort det.

Jeg gjorde det over telefonen og hun noterede. Kom til at præsentere mig med mit navn..haha. Hun sagde, at det har jeg allerede glemt.

Anmeld

19. april 2011

LSU

Anonym skriver:

hej piger.. 

pfh tak. 

Jeg har selv haft de samme overvejelser som dig mhs. til en underretning. Der var ingen tvivl om at den skulle skrives, men om jeg skulle være anonym eller ej.

Kommunen vejledte mig forkert i mit tilfælde, så stol ikke altid på dem. Jeg ville ikke have mit navn frem, da det var familiemæssigt. Men det kom frem og gav en helveds ballade.

Det positve er dog at der er en undersøgelse af børnene igang nu.

MEN.. Vil du være anonym, så lad være med at skrive navn eller noget andet. Det er rigtigt, som andre siger, at så får du ingen bekræftelse på at den er modtaget, men den bliver taget lige seriøst om den er anonym eller ej.

Held og lykke og skriv endelig hvis du har brug for det. Jeg har uddannet pædagog, så den vej igennem har jeg også arbejdet med underretninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.