indberetning om mistrivsel til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.811 visninger
29 svar
1 synes godt om
17. april 2011

Anonym trådstarter

hej piger.. 

jeg har i længe tænkt på at indberette en person jeg kender for mistrivsel af hendes datter..

men jeg vil gerne vide om hvis der er nogle af jer andre der VED om hvis man skriver ind enten som Anonym eller hvor man tilkendegiver sig.. om den person man anmelder får at vide hvem man er... 

hvis jeg f.eks ikke er anonym. kan personen så finde ud af hvem der har anmeldt hende??

pfh tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

fønix

Anonym skriver:

hej piger.. 

jeg har i længe tænkt på at indberette en person jeg kender for mistrivsel af hendes datter..

men jeg vil gerne vide om hvis der er nogle af jer andre der VED om hvis man skriver ind enten som Anonym eller hvor man tilkendegiver sig.. om den person man anmelder får at vide hvem man er... 

hvis jeg f.eks ikke er anonym. kan personen så finde ud af hvem der har anmeldt hende??

pfh tak. 

hmm jeg ved det ikke, men tænker at man godt kan uden hun finder ud af det.. kan du ikke ringe til kommunen og spørge ad?? eller få en anden til at ringe for dig så du ved hvordan reglerne er?

Anmeld

17. april 2011

TinaPina

For barnets skyld så lav din indberetning med navn, det tages meget mere seriøst.

Anmeld

17. april 2011

Mig med maven

Der er en skrøne at indberetninger med navn tages mere seriøst.

Du skal skrive din indbereting skriftligt, og så skal du sende til/eller aflevere til børne-unge teamet på kommunen.

Hvis du aflevere den personligt, vil du blive spurgt om navn osv, men SKAL ikke oplyse dette.

Hvis du sender den, kan du jo bare undlade at skrive den under.

Husk at der kun må stå fakta i den, og ikke ting som; jeg føler... jeg tror... osv.

Skriv til mig privat, hvis du vil vide mere!

Christina  

Anmeld

17. april 2011

Hulubulu86

Hvis du skriver ind og siger at du vil vaere anonym, men stadig oplyser dem dit navn, saa kan personen godt faa af vide hvem du er.

Du kan kun vaere 100% anonym hvis du slet ikke oplyser dit navn i forbindelse med anmeldelsen. Men hvis du vaelger ikke at oplyse dit navn kan du saa vidt jeg ved ikke foelge op paa anmeldelsen.

Men hvis du mener der er et barn der mistrives/misroegtes saa faa da den anmeldelse sendt med det vuns, Anonym eller ej

Anmeld

18. april 2011

Mig med maven

Dubai skriver:

Hvis du skriver ind og siger at du vil vaere anonym, men stadig oplyser dem dit navn, saa kan personen godt faa af vide hvem du er.

Du kan kun vaere 100% anonym hvis du slet ikke oplyser dit navn i forbindelse med anmeldelsen. Men hvis du vaelger ikke at oplyse dit navn kan du saa vidt jeg ved ikke foelge op paa anmeldelsen.

Men hvis du mener der er et barn der mistrives/misroegtes saa faa da den anmeldelse sendt med det vuns, Anonym eller ej

PRÆCIS!

Anmeld

19. april 2011

Mi

Jeg har oplevet at en familie var blevet anmeldt anonymt. Den anmeldelse tog familien alvorligt, men de kan selvfølgelig ikke komme med uddybende spørgsmål ved en anonym anmeldelse. Men hvis du har det skidt med at lave en ikke-anonym anmeldelse, så lav den uden navn og adresse. Det er laaaangt bedre end ingentig!

Anmeld

19. april 2011

quar20

Mig med maven skriver:

Der er en skrøne at indberetninger med navn tages mere seriøst.

Du skal skrive din indbereting skriftligt, og så skal du sende til/eller aflevere til børne-unge teamet på kommunen.

Hvis du aflevere den personligt, vil du blive spurgt om navn osv, men SKAL ikke oplyse dette.

Hvis du sender den, kan du jo bare undlade at skrive den under.

Husk at der kun må stå fakta i den, og ikke ting som; jeg føler... jeg tror... osv.

Skriv til mig privat, hvis du vil vide mere!

Christina  

Nu er jeg ikke ts - men jeg står netop og skal lave en indberetning..!! Må jeg stille dig nogle spørgsmål privat?

Anmeld

19. april 2011

Mig med maven

quar20 skriver:

Nu er jeg ikke ts - men jeg står netop og skal lave en indberetning..!! Må jeg stille dig nogle spørgsmål privat?

JA da...

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

hej piger.. 

pfh tak. 

Altså, jeg ved ikke om det er kotume... Men jeg har prøvet at een besluttede at anmelde mig for at være voldelig over for mine børn... Hun havde besluttet sig for, totalt usammenhængende, at jeg var psykisk ustabil. En person som virkelig tit har skældt mig hæder og ære fra i andre folks påhør, og generelt behandlet mig rigtig grimt...

Anyways, hun besluttede efter mange måneder hvor hun IKKE havde hverken set til eller hørt til/om min familie, at melde mig og min eks for vold mod børnene.. Det havde overhovedet intet på sig, hvilket kommunen også hurtigt besluttede (vigtig for mig lige atfå med )

Nåh men jeg modtog, uden varsel, sådan et brev fra kommunen, hvor i der stod at jeg og ungernes far var blevet anmeldt, og der lå faktisk en udskrift af selve anmeldelsen, altså en udskrift af den anmeldelse som min bekendte havde sendt ind til kommunen..

Anmeldelsen var kommet via mail, og jeg havde altså fået en direkte udskrift af den. Det vil sige, at anmelders e-mail adresse også var synlig, og de havde heller ikke censureret anmelders oplysninger hun selv havde skrevet på anmeldelsen, som bestod af både navn og adresse (hendes adresse kendte jeg jo så i forvejen altså) 

Det fremgik ingen steder i hendes anmeldelse, om hun ønskede at være anonym eller ej, o gjeg  ved ikke om hun varklar over at jeg ville få at vide det var hende, eller om det var en bommert fra kommunens side, at jeg fik alle de oplysninger med. 

Så altså, jeg vil sige, at hvis du vil sikre dig anonymitet, så skal du også være anonym når du anmelder det... Måske skrive et brev og sende det med posten, uden afsenderinformation overhovedet. De skal jo tage det alvorligt uanset om du er anonym eller ej.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.