mariamiss6 skriver:
Men den anmeldte har alt ret til at vide HVEM der har anmeldt????
Så altså uanset om hun ville det eller ej, hende der har anmeldt, så er det helt almindeligt at jeg, som anmeldte, får udleveret hendes oplysninger?
Godt vi ikke ER en voldelig familie, eller var det den gang heller, for så havde hun da virkelig været i problemer.. Det virker da farligt på mig, hvis det nu er anmeldelser i og fra et socialt dårligt stillet miljø. Det kan da virkelig skabe problemer tænker jeg... Nåh det var lige en tanke jeg havde haft om det....
Men altså, arbejder du inden for kommunen elle rnoget, så du er i stand til at svare helt korrekt, på konkrete spørgsmål?
Det kan man godt sige at jeg gør. Jeg arbejder på en døgninstitution for anbragte børn og unge, hvor vi arbejder tæt sammen med kommune, SSP, PPR osv. Jeg skrev også bachelor om dette emne. I min institution er det oftest mig der sidder med disse sager, samt med familierne efterfølgende. Derfra har jeg min viden.
Ja der er mulighed for en form for "hævn". Men i de fleste tilfælde, ved familien jo godt at der er noget galt, og derfor tager de fleste imod hjælpen med kyshånd. Men hvis jeg nu ville indberette en person/familie, hvor jeg var "bange" for hvad der efterfølgende kan ske, ville jeg jo have muligheden for at være anonym.
Man er også ALTID meget velkommen til at kontakte den Sociale Døgnvagt, hvor der døgnet rundt, sidder uddannet personale, klar til at svare på spørgsmål om alt muligt. Dog kan man ikke indberette direkte der til, men kun til kommunen, hvor den man indberetter bor.
TLF: 33 17 33 33