indberetning om mistrivsel til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

mariamiss6

Mig med maven skriver:

JA da...

Ja jeg vil da også spørge dig om noget så....

1. Arbejder du i det kommunale stystem, og håndterer måske den slags anmeldelser? Så der derfor ved noget om det?

For jeg undrer mig meget over den måde min egen sag er blevet kørt på, jeg er da glad for at mine børn ikke er udsat for vold, for med den fart kommunen her har på, så ville mine børn da virkelig have været døde nu, hvis altså de blev banket sådan som det blev påstået. Kommunen har virkelig arbejdet langsomt, og jeg synes faktisk det er forkasteligt. TÆNK nu hvis vi rent faktisk bankede børnene, hvad der dog ikke kunne være hændt dem i det år kommunen har været om bare at få en udtalelse om familien fra sundhedsplejersken... Grotesk er hvad det er hvis du spørger mig...

Anyways, når du har besvaret spørgsmål 1 har jeg  nok nogle flere spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mig med maven

Jeg blievr så rasende når nogen misbruger den mulighed der er for at indberette. Ikke alene er det hamrende ubehageligt at blive "meldt" for noget man ikke har gjort, lige meget hvad det er. Men det tager også kommunens tid fra familier, hvor der skal ske noget NU!

Kommunen skal ikke spørge dig om du vil være anonym, det skal man selv oplyse, derfor ikke en bommert fra kommunens side.

Den anmeldt har ret til at få oplyst navn, hvis kommunen ligger inde med det.

DERFOR: Hvis man vil være ano, skal man selv sørge for det. Ikke sende fra mail, eller lign, evt aflevere det personligt til kommunen.

Kommunen har ikke ret til at få udleveret oplysninger i sagen.

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Mig med maven skriver:

Jeg blievr så rasende når nogen misbruger den mulighed der er for at indberette. Ikke alene er det hamrende ubehageligt at blive "meldt" for noget man ikke har gjort, lige meget hvad det er. Men det tager også kommunens tid fra familier, hvor der skal ske noget NU!

Kommunen skal ikke spørge dig om du vil være anonym, det skal man selv oplyse, derfor ikke en bommert fra kommunens side.

Den anmeldt har ret til at få oplyst navn, hvis kommunen ligger inde med det.

DERFOR: Hvis man vil være ano, skal man selv sørge for det. Ikke sende fra mail, eller lign, evt aflevere det personligt til kommunen.

Kommunen har ikke ret til at få udleveret oplysninger i sagen.

Men den anmeldte har alt ret til at vide HVEM der har anmeldt????

Så altså uanset om hun ville det eller ej, hende der har anmeldt, så er det helt almindeligt at jeg, som anmeldte, får udleveret hendes oplysninger?

Godt vi ikke ER en voldelig familie, eller var det den gang heller, for så havde hun da virkelig været i problemer.. Det virker da farligt på mig, hvis det nu er anmeldelser i og fra et socialt dårligt stillet miljø. Det kan da virkelig skabe problemer tænker jeg... Nåh det var lige en tanke jeg havde haft om det....

Men altså, arbejder du inden for kommunen elle rnoget, så du er i stand til at svare helt korrekt, på konkrete spørgsmål?

Anmeld

19. april 2011

Mig med maven

mariamiss6 skriver:

Men den anmeldte har alt ret til at vide HVEM der har anmeldt????

Så altså uanset om hun ville det eller ej, hende der har anmeldt, så er det helt almindeligt at jeg, som anmeldte, får udleveret hendes oplysninger?

Godt vi ikke ER en voldelig familie, eller var det den gang heller, for så havde hun da virkelig været i problemer.. Det virker da farligt på mig, hvis det nu er anmeldelser i og fra et socialt dårligt stillet miljø. Det kan da virkelig skabe problemer tænker jeg... Nåh det var lige en tanke jeg havde haft om det....

Men altså, arbejder du inden for kommunen elle rnoget, så du er i stand til at svare helt korrekt, på konkrete spørgsmål?

Det kan man godt sige at jeg gør. Jeg arbejder på en døgninstitution for anbragte børn og unge, hvor vi arbejder tæt sammen med kommune, SSP, PPR osv. Jeg skrev også bachelor om dette emne. I min institution er det oftest mig der sidder med disse sager, samt med familierne efterfølgende. Derfra har jeg min viden.

Ja der er mulighed for en form for "hævn". Men i de fleste tilfælde, ved familien jo godt at der er noget galt, og derfor tager de fleste imod hjælpen med kyshånd. Men hvis jeg nu ville indberette en person/familie, hvor jeg var "bange" for hvad der efterfølgende kan ske, ville jeg jo have muligheden for at være anonym.

Man er også ALTID meget velkommen til at kontakte den Sociale Døgnvagt, hvor der døgnet rundt, sidder uddannet personale, klar til at svare på spørgsmål om alt muligt. Dog kan man ikke indberette direkte der til, men kun til kommunen, hvor den man indberetter bor.

TLF: 33 17 33 33

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Mig med maven skriver:

Det kan man godt sige at jeg gør. Jeg arbejder på en døgninstitution for anbragte børn og unge, hvor vi arbejder tæt sammen med kommune, SSP, PPR osv. Jeg skrev også bachelor om dette emne. I min institution er det oftest mig der sidder med disse sager, samt med familierne efterfølgende. Derfra har jeg min viden.

Ja der er mulighed for en form for "hævn". Men i de fleste tilfælde, ved familien jo godt at der er noget galt, og derfor tager de fleste imod hjælpen med kyshånd. Men hvis jeg nu ville indberette en person/familie, hvor jeg var "bange" for hvad der efterfølgende kan ske, ville jeg jo have muligheden for at være anonym.

Man er også ALTID meget velkommen til at kontakte den Sociale Døgnvagt, hvor der døgnet rundt, sidder uddannet personale, klar til at svare på spørgsmål om alt muligt. Dog kan man ikke indberette direkte der til, men kun til kommunen, hvor den man indberetter bor.

TLF: 33 17 33 33

Okay så

Nu blev jeg jo så træt at jeg glemte mine andre spørgsmål (tror der var 2) men det ene af dem var vidst det med anonymiteten eller mangel på samme

Anmeld

19. april 2011

Mig med maven

mariamiss6 skriver:

Okay så

Nu blev jeg jo så træt at jeg glemte mine andre spørgsmål (tror der var 2) men det ene af dem var vidst det med anonymiteten eller mangel på samme

Jamen du er velkommen til at vende tilbage, hvis du kommer på dem!

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Nåh men min kommune modtog anmeldelsen i oktober måned, vi blev kaldt ind til samtale i påsken sidste år, og fik øjeblikkeligt besked på at sagen blev afsluttet så snart de havde modtaget udtalelsen fra sundhedsplejersken, som godt så anmeldelsen komme, men som var dybt forarget over det, og ked af hun ikke havde kunnet forhindre på grund af sintavshedspligt...

Det var en fra min mødregruppe som anmeldte mig, UDEN at have mødt hverken faren eller min store søn, som anmeldelsen drejede sig om...  Min sundhedsplejerske var også hendes sundhedsplejerske Derfor vidst hun det på forhånd, fordi hende den anden havde søgt råd til hvordan man skulle bære sig ad.... 

Nåh men heldigt for hende damen at jeg og resten af min familie altså ikke er voldelige mennesker, for hun er godt nok da ikke i kridthuset  

Forresten er det kotume, når man mundtligt tilkendegiver en afslutning på en sag, og man så alligevel ikke sender sagen afsluttet, efter et helt år? 

Anmeld

19. april 2011

Mig med maven

mariamiss6 skriver:

Forresten er det kotume, når man mundtligt tilkendegiver en afslutning på en sag, og man så alligevel ikke sender sagen afsluttet, efter et helt år? 

Jeg er bange for at jeg ikke er helt med, bær over med mig, det er sku ud på de små timer 

Anmeld

19. april 2011

mariamiss6

Mig med maven skriver:

Jamen du er velkommen til at vende tilbage, hvis du kommer på dem!

hehe ja jeg skal prøve at huske det... Det er da irriterende jeg ikke kan huske dem nu... 

Men jeg har nu tænkt meget på om hun selv ved at jeg har fået hendes navn og mail oplyst sammen med den fulde udskrift af hendes nok så falske anmeldelse. 

Er glad for jeg har en god og rar sundhedsplejerske. Og en dejlig veninde som tog med mig på kommunen...
Faktisk ville min sundhedsplejerske have været med mig på kommunen, fordi hun var så forarget over anmeldelsen, at hun ville sikre sig jeg ikke blev dårligt behandlet der oppe.. Hun kunne bare desværre ikke deltage på grund af et vigtigt møde, til gengæld tog jeg min bedste veninde med, som min sp også kender, fra den forrige mødregruppe  

Anmeld

19. april 2011

iris-mor

Anonym skriver:

hej piger.. 

jeg har i længe tænkt på at indberette en person jeg kender for mistrivsel af hendes datter..

men jeg vil gerne vide om hvis der er nogle af jer andre der VED om hvis man skriver ind enten som Anonym eller hvor man tilkendegiver sig.. om den person man anmelder får at vide hvem man er... 

hvis jeg f.eks ikke er anonym. kan personen så finde ud af hvem der har anmeldt hende??

pfh tak. 

Jeg har en gang været i tvivl om, hvad det var der foregik/ikke foregik i et hus i den lille landsby jeg boede i. Jeg valgte at først at skrive en mail til en SSP konsulent, han mailede om han måtte ringe og jeg var ok, bare der ikke blev skrevet noget ned af samtalen.

Han var vældig sød og jeg fik fortalt om, hvad der bekymrede mig. Det viste sig at kommunen rent faktisk var blevet kontaktet af andre, og havde været ude, men at de ikke kunne finde noget.

Ida

- Sagen var at der var et kæpme hus og en mandlig lejer, drengene i byen kom der og det virkede som deres fristed. De fik mange ting af ham, penge osv, og for mig virkede det lidt underligt. SSp konsulenten fortalte at manden rent faktisk var ansat af Københavnskommune som hjemmehosser til en af drengen. Men det føltes rart at have reageret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.