uhhh bliver lidt nødt til at svare på denne her - for Trold, jeg deler samme holdning som dig. Det er simpelthen en møgforkert sætning at sige: "at sådan er børn"....I mine øre er det, det samme som at lægge ansvaret fra sig og bare acceptere at børn ikke kan fungere socialt sammen........og det er jo desværre præcis det, der sker mere og mere i dag - den holdning: at sådan er børn bare, er blevet mere og mere udbredt...selv blandt pædagoger...i de syv år jeg har arbejdet indenfor faget. Og jeg tåler den bare ikke - vi må som voksne tage ansvar og lære vores børn at opføre sig socialt acceptabelt.
Jeg har stået i præcis den samme situation som du beskriver, hvor forældrene ikke reagerede på, at deres djævleunge tilsigtet og uden grund skubbede Iza hårdt bagfra, så hun væltede, og bagefter sparkede ud efter Iza (som er noget mindre end det pågældende barn). Du kan tro jeg råbte højt - så højt at barnet løb om bag sin far, som bare sagde helt stille: "hov, det må du ikke" og så kunne barnet bare få lov at fortsætte sin opførsel. Det er ikke min opgave at opdrage på andres børn, men jeg tøver ikke et sekund med at sige min mening til barnet, hvis det opfører sig uacceptabelt overfor min datter og ingen reagerer.
Så jeg synes bestemt det er en faliterklæring bare at acceptere og sige, at sådan er børn......det siger man jo ikke, når de som 12-åriget har fået deres første voldsdøm.....
Anmeld