mister man venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.088 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. april 2011

mn

Nu har jeg set en del skrive de søger venner her inde og sidder pt. og ser MTV hvor en mor siger hun har mistet alle hendes venner. er det virklig så slemt? kan godt se der nok ikke er så meget tid til venner mere, men stadigvæk det betyder da ikke man aldrig kan ses.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Frøken J.

metteswn skriver:

Nu har jeg set en del skrive de søger venner her inde og sidder pt. og ser MTV hvor en mor siger hun har mistet alle hendes venner. er det virklig så slemt? kan godt se der nok ikke er så meget tid til venner mere, men stadigvæk det betyder da ikke man aldrig kan ses.

Det er måske mere et spørgsmål om, at vennerne skrider, fordi de er et andet sted i livet og ikke interesserer sig for baby, børn og familie. Og fordi man ikke længere kan være den samme som før, når man har den lille, så er der desværre mange der forsvinder..

Anmeld

16. april 2011

tinasmor

Jeg tror også det har noget af gøre med hvor gammel man er. Da jeg var i starten af tyverne havde jeg en veninde som blev mor. Jeg må ærlig tilstå at forholdet desværre flød lidt ud i sandet (pga mig) Jeg var slet ikke i det stadie og havde ikke så meget interesse i børn osv på det tidspunkt. Så jeg søgte nok mere sammen med de andre single tøser som man så på det tidspunkt. Senere hen i livet er det jo så noget helt andet. Man fik kæreste og alle ens venner fik børn. Så da vi fik vores første så var virkeligheden jo den, at alle jo er på samme stadie. Så på det tidspunkt tror jeg altså ikke længere man mister venner. Man laver jo bare en masse ting sammen hvor ungerne er med. Det kan være grillaftenen, svømmehallen, fødselsdage, måske ferier sammen osv. Vi har da i hvertfald ikke mistet nogle venner overhoved. Jeg har stadigvæk singlevenner og når vi holder børnefødselsdag bliver de altid inviteret med siger til dem, at der ingen "tvang" eller sure miner er fra min side hvis de ikke vil med. Det er jo ikke altid skide sjovt at sidde der alene mellem 10 andre par og deres unger. Så med dem ses jeg til cafebesøg, bio eller hygge hos dem, sådan så de ikke behøver blive hevet ind i "børnehelvede" hvis de ikke har lyst.

Anmeld

16. april 2011

mn

Secrets skriver:

Det er måske mere et spørgsmål om, at vennerne skrider, fordi de er et andet sted i livet og ikke interesserer sig for baby, børn og familie. Og fordi man ikke længere kan være den samme som før, når man har den lille, så er der desværre mange der forsvinder..

jeg tænker bare, er det ikke kun de veninder man kun lige har haft i lidt tid? så er det vel ikke livslange venskaber der går i stykker?

Anmeld

16. april 2011

Frøken J.

metteswn skriver:

jeg tænker bare, er det ikke kun de veninder man kun lige har haft i lidt tid? så er det vel ikke livslange venskaber der går i stykker?

Det kan det sagtens være livslange venner som pludselig mener, at de ikke har interesse i de ting man laver. Det siger så mest om dem end én selv, men der er jo ikke noget at gøre ved det..

Anmeld

16. april 2011

mn

Secrets skriver:

Det kan det sagtens være livslange venner som pludselig mener, at de ikke har interesse i de ting man laver. Det siger så mest om dem end én selv, men der er jo ikke noget at gøre ved det..

nej okay, var bare nysgerrig om det var en bestemt slags der smuttede eller

Anmeld

16. april 2011

Corn

Vi var de første i vores omgangskreds, der fik børn, og vi satte nok hinanden på standby indtil de øvrige par fulgte med, for de fortsatte drukture og koncerter i stort omfang, hvor vi var blevet mere hjemme-fokuserede og de havde svært ved at forholde sig til, at især jeg, ikke orkede tømmermænd hele søndagen, når jeg også skulle være på som forældre.

Så nogen venner ryger på standby indtil man igen har de samme "interesser" andre ryger for livet

Anmeld

16. april 2011

Millesmammi

metteswn skriver:

jeg så det også

- jeg ved at mange jeg kender på MIN alder har mistet mange af deres venner da de blev gravide, jeg har selv kun mistet meget få. jeg ser stadig en masse af mine venner, hvor jeg har mille med.. men da jeg blev gravid kom jeg dertil hvo jeg satte 'familielivet' og kæreste FØR venner, så dem der smuttede da jeg blev gravid var ikke rigtige venner i mine øjne.

Anmeld

16. april 2011

mn

Corn skriver:

Vi var de første i vores omgangskreds, der fik børn, og vi satte nok hinanden på standby indtil de øvrige par fulgte med, for de fortsatte drukture og koncerter i stort omfang, hvor vi var blevet mere hjemme-fokuserede og de havde svært ved at forholde sig til, at især jeg, ikke orkede tømmermænd hele søndagen, når jeg også skulle være på som forældre.

Så nogen venner ryger på standby indtil man igen har de samme "interesser" andre ryger for livet

nårh okay tænker du at der var nogle af dem som var en bestemt gruppe som kom tilbage? altså om det var venner igennem hele livet? skole venner? eller var det meget blandet?

Anmeld

16. april 2011

mn

Millesmammi skriver:

jeg så det også

- jeg ved at mange jeg kender på MIN alder har mistet mange af deres venner da de blev gravide, jeg har selv kun mistet meget få. jeg ser stadig en masse af mine venner, hvor jeg har mille med.. men da jeg blev gravid kom jeg dertil hvo jeg satte 'familielivet' og kæreste FØR venner, så dem der smuttede da jeg blev gravid var ikke rigtige venner i mine øjne.

tror også lidt det er det jeg tænker, men hvis det er alle der smutter, kan jeg da også godt se problemet. men dejligt at hører de ikke bare alle sammen smutter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.