når det er tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
24 svar
0 synes godt om
16. april 2011

skøjte-prinsessen

hej 

jeg venter mit første barn og det er ved at være lige op over og har nogle spørgsmål til jer der har været det igennem..

1. hvordan føltes maven da det var tid.
2. havde i pletblødning inden
3. hvor meget bevægede jeres lille pus sig
4. hvor mange dage før kunne du mærke at nu er det nu?
5. Gjorde du noget for at få vandet til at gå 
6. ud over veer og at vandet går hvilke tegn er der så på at det er ved at være tid? 

(har også fået af vide at hvis ens puha er begyndt at være tyndt eller lugte af baby pu, så det også tæt på, ved ikke om det er sandt)

og hvis der er andet i kan fortælle omkring dagene op til at jeres lille pus skulle ud så del gerne hvis i vil... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

malenecl

Kigger lige med her

- Malene, 37+6

Anmeld

16. april 2011

Majeha

her skete der intet. Vandet begyndte at sive. Fik det bekræftet på fg. 4 timer efter ankomst til fg får jeg den første ve og 3½ time senere er han født. Så absolut ingen tegn her. Måtte endda forlade min egen fest for tjek på fg. Fødte 36+3

Anmeld

16. april 2011

Corn

Ved min den første var der ingen forvarsel- så gik vandet og veerne begyndte og seks timer efter vandet gik, var han ude.

Anden gang gik meget hurtigere og startede med veer, tre timer og så var han ude...

Tredje gang startede med mindst 100 falske opstarter, så den dag han blev født, troede jeg slet ikke at det var rigtige veer. Det tog omkring 12 timer fra første ve til han blev født

Alle tre super gode fødsler

Anmeld

16. april 2011

Turtles

Her var der ingen varsel..
Jeg vågnede om natten ved en 3 tiden og var sulten.. Mens jeg lå og overvejet om jeg gad rejse mig, fik jeg en vee.. Og nej du er ikke i tvivl når det sker.. Da jeg kom på toilettet var der blod i mine underbukser, så der gik slimproppen.. Vi ringede til Fg og fik afvide vi/jeg var igang.
Vi skulle først komme når der var 5 min imellem veerne og en ve varet 1 minut.
Først på fg tog de mit vand..
Så det er forskelligt fra fødsel til fødsel.

Men jeg læste et sted at hvis man god ville igang, skulle man være aktiv, så jeg lafde rent sengetøj på aften før, ved ik om det havde noget med det at gøre?? Hehe.

Håber du kan bruge det??

Anmeld

16. april 2011

Albert/Alberthe1

ser lige med!! Min slimprop er lige gået her til morgen nemlig!! Er 38+2

Anmeld

16. april 2011

Molly8

Min slimprop gik 1½ uge før. Samtidig havde jeg en del plukveer den dag. Herefter kunne jeg mærke, at det murrede i underlivet som om den lille stille og roligt skruede sig længere ned i bækkenet. Den sidste uge troede jeg, det kunne være hvad dag det skulle være. Natten før havde jeg igen en del plukveer. Vandet begyndte at sive om morgenen og i løbet af 3 timer begyndte veerne så småt, dog i meget let grad.

Jeg gjorde ikke noget særligt for at sætte noget igang, men var ret aktiv i dagene op til fødslen med vandgymnastik. Dagen før havde jeg desuden været til en god gang massage, så det har måske også hjulpet.

Kh Molly

Anmeld

16. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Som den plejede udover at jeg selvfølgelig havde veer og maven blev hård

Nej

Begge gange bevægede de sig mindre op til

Jeg kunne ikke mærke, at der skulle til, at ske noget de 2 gange jeg har været gravid

Nej ingenting - de skulle nok komme når det var tid

6. ud over veer og at vandet går hvilke tegn er der så på at det er ved at være tid? 

Der gik lang tid før, at jeg opdagede jeg havde veer første gang - der var jeg i 38+5. Anden gang var jeg lidt mere obs og fik veer om natten. Fødte i 40+5

Vandet blev taget under selve fødslen begge gange.

Anmeld

16. april 2011

LilleMor10

Rogue skriver:

hej 

jeg venter mit første barn og det er ved at være lige op over og har nogle spørgsmål til jer der har været det igennem..

(har også fået af vide at hvis ens puha er begyndt at være tyndt eller lugte af baby pu, så det også tæt på, ved ikke om det er sandt)

og hvis der er andet i kan fortælle omkring dagene op til at jeres lille pus skulle ud så del gerne hvis i vil... 

hold da op en masse spørgsmål, når jamen svare hvor jeg kan 

1: den føltes som den plejede.

2: Nej.

3: han bevægede sig optimalt.

4: hmm, jeg havde gået i mange dage op til og troede at nu, var det nu, men på selve dagen var der intet der sådan gjorde at jeg troede det ville ske, selvom jeg gik 6 dage over termin 

5: gjorde intet for at få vandet til at gå med fra termin og frem løb jeg på trapper, gik laaaaange ture og en masse lagen gymnastik 

6: jeg fik diarre, mange plukveer, havde enormt meget overskud kunne ikke sove, og fes rundt hele tiden

håber du kunne bruge dte til noget 

og held og lykke.

Anmeld

16. april 2011

skøjte-prinsessen

mange tak alle sammen, det hjalp mig faktisk meget jeg må sige jeg har ikke så meget overskud... men det er ikke lille pigen der tager på krafterne hehe. Men har mest overskud om aftenen, kan være oppe til meget sent...

men ihvertfald tak fordi i delte og svare på mine spørgsmål, nu håber jeg snart der sker noget, da jeg er meget aktiv, selv idag var jeg ude og køre MC og gå på trapper, gå ture etc. nogen gange får jeg mens smerter men så forsvinder de igen...

men skal slimproppen gå før det er tid til at føde?

Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.