Latifa´s hjerte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. april 2011

mama09

Jeg var til 2 års undersøgelse med bette pigen.. Hun er 85 cm , vejer 11 kg - lille, men følger kurverne!

Hun var meget dygtig til alt! Og hendes sprog var virkelig godt, lægen havde aldrig hørt en 2 årige snakke så godt. Så bliver mama her ski STOLT!

Nå men så lyttede hun på hendes hjerte - og sagde hun kunne hører "sus" - så hun vil gerne ha hendes hjerte scannet..

øhhh?? blev da ked af det, og spurgte hvad det gik ud på?

Hun fortalte kort jeg ikke skulle være nervøs (mmmm som om jeg kan lade være) for måske hun hørte forkert..

Men måske hun havde hul i hjertet? eller ved nogen mennesker slår deres hjerte bare ekstra..

Nogen kan leve med det, andre ikke..

Abdi s søs fik "lavet" sit hul i hjertet som 3 årige (men hun er har også down syndrom, så de er mere udsat)

Jeg skal indrømme jeg intet fattede af lægens ord.. Og tør ikke google det, er bange for hvad jeg kan komme til at læse?

Så nogen der kender til "sus på hjertet"?

Hun sprugte om Latifa nogensinde blev hurtig træt, og nej gør  hun ikke. Dp siger også hun er hyper!

Har idag fået brev med en tid, vi skal FØRST d. 10 /6!!!!!!!!!!! kæft der er lang tid til!

Da vi var hos lægen for en uge siden, spurgte jeg også om vi ikke kunne komme på sygehuset med det samme - men nej jeg skulle ikke være nervøs, for hun kunne ta fejl.. hmmmmmmm...

- ny læge vi har fået - så "kender" hende ikke så godt endnu!

Undskyld det blev rodet - håber i fattede pointen og måske noget erfaring/råd?

God påske.........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

anna-jonas

ROLIG nu Trine...............

30 % af den danske befolkning har "hul i hjertet", men lever fint med de, fordi at hullet er lille og sidder mellem forkamrene. Det lægen kunne høre, er det man kalder en "mislyd", og på selve lyden, kan hun ikke høre, om dette hul er stort eller lille, eller om det sidder i hjertets hovedkamre. Men jeg kan betro dig, at hvis Latifa havde et hul mellem hovedkamrene ( som er det potentielt farlige), så ville hun IKKE være hyper. Så ville hun nemt blive træt, og ville ikke kunne løbe rundt særligt længe, uden at puste og blive blålig om læberne.

Ida havde også en mislyd ved hjertet da vi var indlagt med hende, der for snart 2 år siden. Hun blev scannet under samme indlæggelse, og hun havde et hul i mellem forkamrene. Dette ville sandsynligvis lukke sig af sig selv, i løbet af et års tid..............og da vi kom til scanning igen, efter 1 år, var det da også lukket.

Skriv endelig hvis du vil vide mere.............Men kig på Latifa!! Ser hun syg ud???

Anmeld

15. april 2011

Mira0911

mama09 skriver:

Jeg var til 2 års undersøgelse med bette pigen.. Hun er 85 cm , vejer 11 kg - lille, men følger kurverne!

Hun var meget dygtig til alt! Og hendes sprog var virkelig godt, lægen havde aldrig hørt en 2 årige snakke så godt. Så bliver mama her ski STOLT!

Nå men så lyttede hun på hendes hjerte - og sagde hun kunne hører "sus" - så hun vil gerne ha hendes hjerte scannet..

øhhh?? blev da ked af det, og spurgte hvad det gik ud på?

Hun fortalte kort jeg ikke skulle være nervøs (mmmm som om jeg kan lade være) for måske hun hørte forkert..

Men måske hun havde hul i hjertet? eller ved nogen mennesker slår deres hjerte bare ekstra..

Nogen kan leve med det, andre ikke..

Abdi s søs fik "lavet" sit hul i hjertet som 3 årige (men hun er har også down syndrom, så de er mere udsat)

Jeg skal indrømme jeg intet fattede af lægens ord.. Og tør ikke google det, er bange for hvad jeg kan komme til at læse?

Så nogen der kender til "sus på hjertet"?

Hun sprugte om Latifa nogensinde blev hurtig træt, og nej gør  hun ikke. Dp siger også hun er hyper!

Har idag fået brev med en tid, vi skal FØRST d. 10 /6!!!!!!!!!!! kæft der er lang tid til!

Da vi var hos lægen for en uge siden, spurgte jeg også om vi ikke kunne komme på sygehuset med det samme - men nej jeg skulle ikke være nervøs, for hun kunne ta fejl.. hmmmmmmm...

- ny læge vi har fået - så "kender" hende ikke så godt endnu!

Undskyld det blev rodet - håber i fattede pointen og måske noget erfaring/råd?

God påske.........

Dejligt at undersøgelsen gik godt... Øv med hjertet... Jeg kan ikke gøre mig klog på hvad det er... Kan fortælle om min situation som baby... 

Jeg blev født med 2 huller i hjertet, var indlagt meget, de frygtede at de ikk vil gro sammen igen... Heldigvis gjorde de det... 

Efter de to huller i hjertet, bliver jeg enormt forpustet bare ved at gå fra stuen og ned i gangen, med almindelig tempo.. Når jeg skal op af trapper, de første 4-5 trin, så er jeg forpustet igen... 

Jeg kontaktede min læge og fortalte som det var (der var jeg 19 år)... Der blev sat en masse undersøgelser igang på mig.. Lægen var bange for at hullerne var gået op igen... Jeg skulle gå med sådan en måler i en uges tid mener jeg.. Hver gang jeg blev forpustet, skulle jeg trykke på en knap og notere det ned... 

Efter at have gået med den, skulle mit hjerte scannes, for der var snak om at jeg skulle have en pacemaker... Efter svar på scanningen, mente overlægen ikke det var nødvendigt med en pacemaker... 

Den dag idag, bliver jeg ligeså forpustet af ingenting... 

Det var hvad jeg kunne fortælle om det... 

Håber ikke der er noget med hendes hjerte... 

Anmeld

15. april 2011

Bondepigen

Puha lyt til Mette. Hun lyder meget klog på området. Men kan sagtens sætte mig ind i din nervøsitet. Jeg selv ville heller ikke kunne lade være. Håber de finder ud af at lægen tager fejl, og at
Latifas hjerte er helt perfekt!

Anmeld

15. april 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Kan godt forstå du bliver vildt bekymret,men vil da lige fortælle at min lillebror er født 3½ for tidligt.Han havde en mislyd ved hjertet i mange år,og gik til kontrol.Det var aldrig noget der generede ham,og pludselig var den væk.

Så skulle det værste ske,og der er noget,kan det altså gå i sig selv igen når hun bliver ældre.

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. april 2011

Skouboe

Jeg ved godt at man som mor straks ser 117 skrækscenarier, men prøv at kigge på din datter... Når hun har krudt i bleen på den måde, er det nok ikke så slemt

Jeg har en mislyd ved hjertet, der stammer fra en utæt hjerteklap (jeg har haft en infektion, som lægerne ikke opdagede) og selvom den gør at jeg skal til 117 undersøgelser i forbindelse med graviditet, betyder den bare at jeg skal ud og sige hej til den flinke overlæge og hans scanner hvert 2. År på Herlev. Det tager 15 minutter og det er bare for en sikkerheds skyld.

Jeg har i mange år fået antibiotika forebyggende ved tandlæge osv, men det fik jeg at vide da jeg var gravid med Silja at det gør man ikke mere.

Jeg får ingen medicin og har ingen gener efter jeg flyttede fra 4 sal på nørrebro. Større mængder trapper skal jeg tage langsomt, så jeg kan få pulsen med op, ellers er der ingen gener.Jeg er enig med Mette i at hvis det var alvorligt, ville hun være syg af det.

Anmeld

15. april 2011

sarahb

Aiiii Søde. Sikke en træls besked at få...
Meeeen Slå koldt vand i blodet for som sagt er der mange der har det og lever i bedste velgående.
Latifa er en sej pige og der er sikkert ingen ting, men kan godt forstå du er nervøs og der er sgu lang tid til juni

Anmeld

15. april 2011

TbCp

Min venindes datter har været igennem samme undersøgelser... Og forstår godt du bliver nervøs over det!!!

Hun fik at vide at det højst sandsynligt voksede sammen af sig selv jo ældre hendes datter blev.

Det er jo godt de er obs på det, men det må ikke være sjovt at skulle vente så længe på at få klar besked Har du ikke mulighed for at ringe derud og bede dem sige til hvis de får et afbud....

Anmeld

15. april 2011

mama09

anna-jonas skriver:

ROLIG nu Trine...............

30 % af den danske befolkning har "hul i hjertet", men lever fint med de, fordi at hullet er lille og sidder mellem forkamrene. Det lægen kunne høre, er det man kalder en "mislyd", og på selve lyden, kan hun ikke høre, om dette hul er stort eller lille, eller om det sidder i hjertets hovedkamre. Men jeg kan betro dig, at hvis Latifa havde et hul mellem hovedkamrene ( som er det potentielt farlige), så ville hun IKKE være hyper. Så ville hun nemt blive træt, og ville ikke kunne løbe rundt særligt længe, uden at puste og blive blålig om læberne.

Ida havde også en mislyd ved hjertet da vi var indlagt med hende, der for snart 2 år siden. Hun blev scannet under samme indlæggelse, og hun havde et hul i mellem forkamrene. Dette ville sandsynligvis lukke sig af sig selv, i løbet af et års tid..............og da vi kom til scanning igen, efter 1 år, var det da også lukket.

Skriv endelig hvis du vil vide mere.............Men kig på Latifa!! Ser hun syg ud???

okay tusind tak

Du lyder som min mor " ser hun syg ud"? og nej det gør hun ikke - du har ret

Anmeld

15. april 2011

mama09

MoarJ skriver:

Dejligt at undersøgelsen gik godt... Øv med hjertet... Jeg kan ikke gøre mig klog på hvad det er... Kan fortælle om min situation som baby... 

Jeg blev født med 2 huller i hjertet, var indlagt meget, de frygtede at de ikk vil gro sammen igen... Heldigvis gjorde de det... 

Efter de to huller i hjertet, bliver jeg enormt forpustet bare ved at gå fra stuen og ned i gangen, med almindelig tempo.. Når jeg skal op af trapper, de første 4-5 trin, så er jeg forpustet igen... 

Jeg kontaktede min læge og fortalte som det var (der var jeg 19 år)... Der blev sat en masse undersøgelser igang på mig.. Lægen var bange for at hullerne var gået op igen... Jeg skulle gå med sådan en måler i en uges tid mener jeg.. Hver gang jeg blev forpustet, skulle jeg trykke på en knap og notere det ned... 

Efter at have gået med den, skulle mit hjerte scannes, for der var snak om at jeg skulle have en pacemaker... Efter svar på scanningen, mente overlægen ikke det var nødvendigt med en pacemaker... 

Den dag idag, bliver jeg ligeså forpustet af ingenting... 

Det var hvad jeg kunne fortælle om det... 

Håber ikke der er noget med hendes hjerte... 

Tak for din historie....

Underligt du bliver forpustet så let  men du har jo lært at leve med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.