Et spørgsmål om erstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.708 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Mettemus

Hej piger,

Nu nærmer barnedåben sig og Mutti her har fået indkøbt kluns til sig selv til den store dag. Antrækket er ikke just ammevenligt, og selvom præsten siger, at det er helt ok, hvis vi fortrækker fra kirken, hvis den lille bliver utidig, vil jeg nu gerne have muligheden for at bestikke ham med lidt føde, hvis han nu skulle begynde at skrige - hvad nu hvis han starter INDEN dåben fx?

Mit spørgsmål lyder derfor: SKAL færdige MME-brikker opvarmes inden brug eller kan jeg godt have en reserve i stuetemperatur klar? Er det bedre at malke ud og give modermælk kold?

og god dag til jer allesammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

DK

Hej

Jeg malkede jo ud, og så varmede jeg det liiige inden vi kørte som det aller sidste, og så var det stadigt OK lunkent der ca. 30 min efter hvor han så fik det i kirken. Det er ikke sikkert Laurits gider drikker det hvis det er sådan koldt-koldt. Jeg tror minimum det skal være stuetemperatur i alt fald!

Jeg bliver vist nødt til snart at starte med noget MME, for vi skal en masse hvor han skal passes. Bl.a. skal vi til Bryllup d. 30/4 og der skal jeg ikke have ham med om aftenen! Jeg tror bare ikke at jeg kan nå at malke nok mælk ud til at jeg er SIKKER på at der er rigeligt, så jeg overvejer om han bare skal have MME/skal have det at supplere med. Jeg må jo bare lige prøve at give ham det inden som en tester for at se om han vil drikke det! Han drikker lystigt modermælk i flasken, så det skal kun være hvis han ikke kan lide smagen af MME.

Nå, lang snak og ikke så meget egenligt hjælp! Beklager! 

Knus Ditte

ps. Hvad har du købt?? Er sååå nysgerrig!

Anmeld

14. april 2011

IAH

Du kan tage en brik allomin/nan med og hælde den på flasken på stedet, men i princippet bør den serveres ved en temperatur på ca 35c. Så du kan varme det op i sutteflasken derhjemme og pakke flasken ind, så er det nok nogenlunde klar til kirken. Ellers er stuetemperatur faktisk helt ok.

Tit har kirkekontoret en mikroovn, så en kan hjælpe dig med at varme mælken dér.

Jeg ved ikke noget om modermælk, men jeg tror der gælder de samme principper.

Du kan jo også tjekke, hvad Mary gør....

Anmeld

14. april 2011

Sofia

Du må godt give ham det fra brikkerne koldt.. det du også kan gøre er at have en termokande med varm vand med, hælde det i en skål og så sætte sutteflasken derned indtil det bliver varmet op ved ikke om det er for bøvlet,men sådan har jeg gjort et par gange..

vil også så gerne se billeder af tøjet

Anmeld

14. april 2011

blomst84

Hej Mette 

Vi er også ved at opstarte lidt på MME herhjemme  til dåben sagde min sp at jeg kunne varme flasken inden vi tog hjemmefra og pakke det ind i et viskestykke, så skulle den gerne være lidt varm når din lille laurids ( staver jeg det rigtigt?) skal have den  Kan godt forstå du ikke vil slynge madkasserne ud lige foran vorherre  og billede af dit nye outfit... bring it on    

Anmeld

14. april 2011

businesstigger

Mme fra kartonen er fint nok hvis man ikk har mulighed for at få den varmet. Det gjorde jeg med Alexander i sin tid.

Anmeld

14. april 2011

Mettemus

Hej igen!

1000 tak for svar! Gang på gang fryder jeg mig over at have et sted at kunne smide alle mulige små og store spørgsmål og så er der altid nogen, der har et brugbart svar - SKØNT!

Jeg tror, at løsningen bliver, at vi varmer det lige inden afgang til kirken, pakker det ind og har det som reserve. Vi har nemlig prøvet det et par gange og han vil gerne spise det, så det er egentlig mest temperaturen der kunne blive et problem. Heldigvis bor mine forældre tæt på kirken, så hvis vi bare varmer det ordentligt igennem, burde det kunne holde temperaturen - tak for råd

Og tøjet... jamen, jeg har lige et par forskellige sæt jeg ikke rigtig kan vælge imellem endnu, så jeg tager begge dele med hjem til de gamle, og tager en beslutning i sidste øjeblik. I får lige et par forskellige billeder:

Jakke 1:

Designers Remix Collection - N37232005 Eleckatras Blazer

Jakke 2 (ikke helt magen til men næsten, skuldrene på mine er knapt så markerede):

+ en sort kjole som skal sys om til en t-shirt. Det er en tank-top-ting med en hel masse sorte "blade" med sølvkant syet på i halsen fra This Is Who I Am. Det lyder lidt voldsomt, men den er virkelig super fed. Kan ikke lige finde noget billede af den på nettet.

Så vælger jeg imellem to par bukser: et par sølv/hvide og et par rust/okkerfarvede. Begge par ser nogenlunde sådan her ud:

Og så sorte, høje hæle..

What to do, what to do?

Anmeld

14. april 2011

Mettemus

Nå, men det var jo fede billeder jeg fik lagt ind

Anmeld

14. april 2011

Mettemus

Prøver igen:

cozy pant

Anmeld

14. april 2011

Mettemus

Og igen:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.