Sove igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Nadia&Daniel

SanneBoe skriver:

Der er intet at gøre, så længe bebs er så lille er det bebs, der bestemmer spisetiderne, så op med dig om natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Silas&Mille

Anonym skriver:

er der noget man kan gøre for og få en 2 mdr gammel baby der for flaske til  og  sove igennem om natten?

kan man evt give mere i flaske til nat måltidet? h*n for nu ca 100 ml per måltid, så hvis det er hvor meget så?

Min søn Silas er 3 måneder gammel og han har sovet igennem siden han var 6 uger gammel. Han kom forholdsvis hurtigt op på omkring 180 ml per måltid og spiser ca 3-5 gange om dagen.

Tror heller ikke det kommer så meget an på mængden af mad, tror mere det kommer an på hvornår baby er 'klar' til at sove igennem.

Anmeld

12. april 2011

Hvem?

I øvrigt siger "de kloge mennesker" at barnet ofte har behov for mad gennem nattens løb indtil 6-måneders alderen, og det ska de selvfølgelig ha, hvis de er sultne gennem natten.

Min den ældste, holdte med at spise om natten da han var 5 mdr, men sov først igennem da han blev 11 mdr, (han er 14 mdr. nu) og kan da også stadig vågne et par gange om natten, og li ska puttes under dynen igen med en mysser

Det yngste skud på stammen er 3 mdr og han spiser mellem 1 - 2 gange om natten, det jo også meget hyggeligt, så kan jeg jo li se ham den skønne igen 

Anmeld

12. april 2011

tinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Laura begyndt at sove igennem da hun var 3½ mdr. Hun bliver snart 6 mdr.

Hun sover kl. 20-06.30/07 hver nat (nogle gange sover hun allerede kl. 19)

Hun får 230 ml. pr. flaske (4 stk. pr. dag) + frugtmos (eftermiddagshygge) og grøntsagsmos (aftensmad)

Det skal nok komme - Laura gjorde det fra den ene dag til den anden. Så når man mindst venter det..

Jeg troede de skulle være over 4 eller 5 måneder før de måtte få grød og mos osv?

(men det er også 3 år siden jeg har været der, måske jeg har ammehjerme- skal snart have én til, så jeg må hellere lige bøste lidt op på det)

Anmeld

12. april 2011

Christine

Lise skriver:

Hvis du finder ud af det, så fortæl lige mig det

Så kan det være at vi kan få Casper på 13 mdr til at sove igennem - det kunne sgu være skønt!

En kollega sagde til mig for nyligt at man først kunne brokke sig over deres manglende gennemsovning når de var over tre år gamle.

Det kan jeg tilslutte mig
Vores søde dreng er 3 år og 1 måned og har sovet som en drøm de sidste par måneder.
Jeg tror ikke det er realistisk eller nødvendigvis godt at få en på 2 måneder til at sove igennem. Tror slet ikke man skal forvente det under 1 år... og igen så tror jeg at det for nogle er en 3-års ting

Anmeld

12. april 2011

FruHolm <3

hey

vores dreng på 3½ måned har sovet igennem siden han var 1½ måned, der sov han ca 9 timer hver nat han spiste ca 7 flasker mme af 230ml, da han så var 2 måneder og 1 uge begyndte han igen at vågne om natten så øgede flaskerne til 265 ml + vi begyndte med grød og efter 2 uger fik han også mos, han for følgende om dagen : morgen flaske, formiddags flaske, mos til middag efterfulgt af en lille flaske på ca 100 ml, eftermiddags flaske, grød til aften og så derefter en natflaske, han sover fra kl 19.30/20.00 til 7.30/8.00 næste morgen uden at vågne om natten her har det helt klart hjulpet at øge madmængden, da han ikk ville sove når han ikk var mæt

Anmeld

12. april 2011

Zeus

sarah Foged skriver:

hey

vores dreng på 3½ måned har sovet igennem siden han var 1½ måned, der sov han ca 9 timer hver nat han spiste ca 7 flasker mme af 230ml, da han så var 2 måneder og 1 uge begyndte han igen at vågne om natten så øgede flaskerne til 265 ml + vi begyndte med grød og efter 2 uger fik han også mos, han for følgende om dagen : morgen flaske, formiddags flaske, mos til middag efterfulgt af en lille flaske på ca 100 ml, eftermiddags flaske, grød til aften og så derefter en natflaske, han sover fra kl 19.30/20.00 til 7.30/8.00 næste morgen uden at vågne om natten her har det helt klart hjulpet at øge madmængden, da han ikk ville sove når han ikk var mæt

Gav du din 2 mdr gamle baby mos/grød?

Anmeld

12. april 2011

Nadia&Daniel

tinasmor skriver:

Jeg troede de skulle være over 4 eller 5 måneder før de måtte få grød og mos osv?

(men det er også 3 år siden jeg har været der, måske jeg har ammehjerme- skal snart have én til, så jeg må hellere lige bøste lidt op på det)

Hun bliver snar 6 mdr.

Anmeld

12. april 2011

Nadia&Daniel

Nadia&Daniel skriver:

Laura begyndt at sove igennem da hun var 3½ mdr. Hun bliver snart 6 mdr.

Hun sover kl. 20-06.30/07 hver nat (nogle gange sover hun allerede kl. 19)

Hun får 230 ml. pr. flaske (4 stk. pr. dag) + frugtmos (eftermiddagshygge) og grøntsagsmos (aftensmad)

Det skal nok komme - Laura gjorde det fra den ene dag til den anden. Så når man mindst venter det..

Anmeld

12. april 2011

Anneiris

Min datter på 6 mdr begyndte at sove igennem (hun vågnede dog én gang om natten de første 3 uger) da jeg stoppede med at amme, og der var hun 1½ mdr gammel
Nu sover hun fra klokken 20-20.30 til klokken ca 08-07.30
Hun får et bad efter aftensmad (kartoffel-grønsags-mos) og så leger vi lidt, og pusler og nusser, og så får en hun flaske med 200 ML, og så sover hun fint til næste morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.