Det var da en betænksom SP I har. Hvis hendes ører sidder lidt forskudt, så er det nok ikke kun en lille smule fladt (tænker at jeg godt kan tillade mig at sige det, fordi at vores søn var præcis lige sådan).
Det er super vigtigt at I får gjort noget ved det nu, hvis det er noget der skal rettes op på, da kraniet bliver hårdere og hårdere nu, og det derfor tager længere tid at få rettet op og inden længe er det så hårdt at det ikke er til at "forme" længere.
Jeg synes det er ok at SP er bekymret, da det kan have betydning senere i livet for Emilie. Hun kan få skævt bid, kronisk hovedpine og problemer med nakken - selvom du ikke kan se det lige nu..
Det var advarsel nok for mig til at jeg gik intensivt igang med, at træne min dreng i at ligge med hovedet til den anden side og det tog faktisk kun en lille uges tid at få ham til det - med hjælp fra en sammenrullet stofble der lå under lagnet i den side han ikke måtte lægge hovedet til.
Det var absolut ikke for at skræmme dig eller være "hård", men fik selv en "opvågning" da vores SP forklarede hvad konsekvenserne kunne være, og hans hoved var svært skævt og er nu kun lidt skævt.
Held & lykke med det 
Anmeld