kan man selv vælge kejsersnit ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

Aves.

maria_wt skriver:

Du skal ikke tænke på det pokkers ar..

Jeg har prøvet begge dele nu og jeg SKAL famne ikke føde noget barn igen.. det bliver KS for mig næste gang også..

Hehe...præcis...og det ar er så lille og fint og under trussekanten....og så slipper amn da for at få udvidet skeden og blive slap der...hehe...må jo se plusserne ved det, ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

JonTri

Altså på Viborg sygehus kan man selv vælge - og de kæmper ik for vaginal fødsel frem for alt. Jeg fik aks ved nr 1 og kom til samtale med doktor - mere fordi de ville høre hvad mine planer var. Jeg havde frit valg og valgte så at gennemføre en fødsel og der blev skrevet ned at der SKULLE være fremgang i fødslen ellers var det kejsersnit. Det gav mig ro! Heldigvis var jeg kun på fødestuen 1.5 time, så var han ude.

held og lykke med det hele

Anmeld

29. april 2011

Nadia&Daniel

louise4060 skriver:

altså det er vidst noget med at man skal igennem en maaaasse samtaler for at få det ønske igennem.. men det skulle være muligt..

Dog på den anden side.. man får et grimt ar.. og har en del smerter efter osv..

Lige til info.  dette passer ikke altid. Jeg har et flot ar, og ang. smerter, de væreste var dagen hvor vores datter kom ud, og dag nr. 2 og dagene efter, var smertene minimale..  

Anmeld

29. april 2011

Nemesis

Du skal snakke med din jordmoder. Fortælle hende hvordan du har det.

Hvad er det du helt præcist frygter og hvad var forfærdeligt sidst??

Du kan nemlig lave en fødselsaftale som betyder at i sammen når til enighed om HVOR meget du skal gennemgå før end man fx siger du så får kejsersnit.

Det betyder også du ikke undervejs i en fødsel skal tage stilling til noget, det er der alt sammen allerede i din journal.

At få kejsernit på moders ønske er nogle steder nemt og andre steder arbejder de for at man selv ombestemmer sig.

Jeg selv har kun prøvet ks og føler mig virkelig snydt, men måtte faktisk insistere på at prøve en alm. fødsel ved nr. 2 fremfor et plk.

Håber du finder en løsning som passer dig, for det er vigtigt, men du skal helt klart snakke med din jordmoder.

pøj pøj

Sisse

Anmeld

29. april 2011

Mira0911

christa1982 skriver:

Jeg er en pige på 29 år og skal have barn nr 2 til oktober ... jeg har et stort ønske om føde ved kejsersnit næste gang ... nogen der ved om man selv kan vælge det ?? Jeg har ingen  klinisk grund til at jeg burde føde ved kejsersnit, men kan man få alligevel .... jeg syntes det var frygteligt sidst og er bange for at skulle igennem det igen ... men ved ikke om man bare selv kan vælge på det grundlag ?

Håber nogen kan hjælpe ...

Venlig hilsen Christina

Der er ikke andet end at snakke med din jordemoder om det... Men de ser helst at man føder selv... 

Anmeld

29. april 2011

louise8723

isabellamor skriver:

grimt og grimt ar.. jeg syntes nu ikke mit ar er grimt... det stammer jo fra noget smukt... (nu fik jeg også AKS) men stadigvæk...  

jo jo men taget i betragtning af at man kan undgå ved at føde normalt (hvis dette jo selvf er muligt)

Anmeld

29. april 2011

louise8723

Nadia&Daniel skriver:

Lige til info.  dette passer ikke altid. Jeg har et flot ar, og ang. smerter, de væreste var dagen hvor vores datter kom ud, og dag nr. 2 og dagene efter, var smertene minimale..  

ja ja ar kan jo se forskellige ud!

MEN når det så er sagt så vil de fleste da nok mene at en mave er pænere uden ar? hvis du forstår.. - og det er ikke for at støde nogen

Anmeld

29. april 2011

Aves.

louise4060 skriver:

ja ja ar kan jo se forskellige ud!

MEN når det så er sagt så vil de fleste da nok mene at en mave er pænere uden ar? hvis du forstår.. - og det er ikke for at støde nogen

Men det viser jo også bare noget om hvor skidt nogle har det med at føde, når man er ligeglad med et ar...for ja, det er ikke pænt med et ar og bliver ikke pænere med alderen...jeg synes ikke det er pænt, men jeg vil hellere have ar på kroppen fra et ks end ar i sjælen efter en vaginalfødsel.

Anmeld

29. april 2011

louise8723

Eva. skriver:

Men det viser jo også bare noget om hvor skidt nogle har det med at føde, når man er ligeglad med et ar...for ja, det er ikke pænt med et ar og bliver ikke pænere med alderen...jeg synes ikke det er pænt, men jeg vil hellere have ar på kroppen fra et ks end ar i sjælen efter en vaginalfødsel.

ja selvf..

har da heller ikke nogen steder nævnt at folk ikke må vælge ks.

Når man som ts har haft en forfærdelig fødsel, giver det da god mening. - man skal jo bare lige tænke minus siderne med fra begge ting og så opveje dem

Anmeld

29. april 2011

Isabella_mor

louise4060 skriver:

jo jo men taget i betragtning af at man kan undgå ved at føde normalt (hvis dette jo selvf er muligt)

men det har TS jo prøvet... måske havde hun en skidt fødsel og derfor et ønske om KS.. 

ja man har smerter bagefter thank god for ipren og panodil., men ens "rømmer sig lige" tissekone, bliver ikke flækket, og kommer til at være upåvirket af situationen..  

men jeg tror bare i stedet for at "skræmme" ts væk fra tanken, svare hende på det spørgsmål hun stillede..

og jo man kan godt planlægge kejsersnit... tal du bare med din JM om det, og så finder i ud af det..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.