kan man selv vælge kejsersnit ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.458 visninger
25 svar
2 synes godt om
12. april 2011

christa1982

Jeg er en pige på 29 år og skal have barn nr 2 til oktober ... jeg har et stort ønske om føde ved kejsersnit næste gang ... nogen der ved om man selv kan vælge det ?? Jeg har ingen  klinisk grund til at jeg burde føde ved kejsersnit, men kan man få alligevel .... jeg syntes det var frygteligt sidst og er bange for at skulle igennem det igen ... men ved ikke om man bare selv kan vælge på det grundlag ?

Håber nogen kan hjælpe ...

Venlig hilsen Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

louise8723

christa1982 skriver:

Jeg er en pige på 29 år og skal have barn nr 2 til oktober ... jeg har et stort ønske om føde ved kejsersnit næste gang ... nogen der ved om man selv kan vælge det ?? Jeg har ingen  klinisk grund til at jeg burde føde ved kejsersnit, men kan man få alligevel .... jeg syntes det var frygteligt sidst og er bange for at skulle igennem det igen ... men ved ikke om man bare selv kan vælge på det grundlag ?

Venlig hilsen Christina

altså det er vidst noget med at man skal igennem en maaaasse samtaler for at få det ønske igennem.. men det skulle være muligt..

Dog på den anden side.. man får et grimt ar.. og har en del smerter efter osv..

Anmeld

12. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tror der er forskel fra hospital til hospital.

Min svigerinde fik aks første gang og pks anden gang, og der skulle kun en lægesamtale til.

Anmeld

12. april 2011

afrobabies

christa1982 skriver:

Venlig hilsen Christina

Jeg mener at nogle gange kan man godt få lov at vælge, nu som du siger at sidst var det en hård fødsel, eller at du syntes at det var meget forfærdelig, så synes jeg at du skal snakke med din læge eller jordemoder, så kan i måske komme frem til en løsning

Anmeld

12. april 2011

Caroline86

Du kan godt vælge kejsersnit på moders ønske!

Du skal forvente en DEL samtale med sundhedspersonalet på hospitalet hvor de vil forsøge at tale dig fra det, men hvis det virkelig er det du ønsker, så får du lov

Der er mange ting du skal overveje, og det er de overvejelser de gerne skal få sat i gang på hosp.

Knus Caroline som fik kejsersnit med nr 1 og drømmer om alm. fødsel ved den næste

Anmeld

12. april 2011

smølfine

christa1982 skriver:

Venlig hilsen Christina

Jeg har prøvet både at føde vaginalt og ved kejsersnit og selv om det er seks år siden jeg fik kejsersnit, føler jeg mig stadigvæk snydt for en fødsel.

Jeg vil anbefale dig at få en rigtig god snak med din jordemoder om, hvad det var der var så slemt første gang, måske der kan tages nogle forbehold for det forud for fødslen, og der er jo ikke to fødsler der er ens, så det er jo slet ikke sikkert at du får en dårlig oplevelse denne gang.

Jeg vil til enhver tid vælge at føde selv, men det er jo et personligt spørgsmål.

Held og lykke med valget!

Anmeld

29. april 2011

AnneAlbertsen

Kære Christina

Hvornår har du termin?

At gå en fødsel i møde med angst er det værste. Jeg ønsker det for ingen kvinde. 

Jeg var selv så bange for at føde anden gang, da jeg ligesom dig havde en forfærdelig oplevelse første gang. Jeg var førstegangsfødende anden gang, da den første fødsel endte med akut kejsersnit efter 24 timers veearbejde og åbnet 2,5 cm. 

Jeg var så bange, så bange at jeg overvejede at bede om PK. Men jeg ville prøve. Jeg læste og læste og læste lidt mere. Samlede en masse viden. Jeg havde konkrete øvelser: vejrtrækning til de forskellige faser, stillinger til de forskellige faser, visualiseringsøvelser af fødslen og meditation. Jeg havde sat mig ind i hvordan man styre fødselssmerten og hvordan man mindsker den. Derudover vidste jeg præcis hvad der skete med min krop i de forskellige faser og hvordan det så ud. 

Jeg havde den smukkeste oplevelse og følelse af kontrol. Jeg var pavestolt og lykkelig over at føde mit barn selv. Uden smertestillende - INGENTING! Sidste gang fik jeg epidural og vedrop. Denne gang INGENTING! Jeg behøvede det ikke. Jeg var så bevidst i hele processen havde den vildeste kontrol og sidst men ikke mindst, så var jeg tryg. Jeg var ikke bange. Jeg vidste hvad der skulle ske.

Jeg er ved at skrive en artikel om forløbet og om de mere praktiske områder jeg fandt frem til. Hvis du har lyst til at læse det, kan du sende mig din e-mail. Så skal jeg sende det til dig. 

Men den angst du sidder med nu, må du for alt i verden ikke blive ved med at have. Og du må slet ikke gå med den selv. Den gør ondt. 

Et PK er ikke noget man bare får. Der skal være en grund og hvis du er så bange, så vil jeg sige der er grund nok. Men det er ikke sikkert at JM og læge synes det. De kigger ofte lidt mere klinisk på det. 

Men for pokker en fødsel er så meget mere end noget klinisk. Det er netop lige præcis det det IKKE er. Det er følelser og hormoner der skal følges ad - og det kan angsten sætte en stopper for. 

Men du kan bearbejde din angst. Det gjorde jeg. Hvis du vil læse mere om hvordan. Så sig endelig til. Så sender jeg gerne min artikel så snart den er færdig. 

De bedste tanker fra Anne

Anmeld

29. april 2011

Isabella_mor

louise4060 skriver:

altså det er vidst noget med at man skal igennem en maaaasse samtaler for at få det ønske igennem.. men det skulle være muligt..

Dog på den anden side.. man får et grimt ar.. og har en del smerter efter osv..

grimt og grimt ar.. jeg syntes nu ikke mit ar er grimt... det stammer jo fra noget smukt... (nu fik jeg også AKS) men stadigvæk...  

Anmeld

29. april 2011

Aves.

christa1982 skriver:

Venlig hilsen Christina

Ja, det kan du selv vælge...nogle steder er der dog mere modstant mod det og du skal "kæmpe" lidt mere...men du kan få det hvis du vil, og heldigvis for det.

held og lykke...

Anmeld

29. april 2011

maria_wlt

christa1982 skriver:

Venlig hilsen Christina

Du skal ikke tænke på det pokkers ar..

Jeg har prøvet begge dele nu og jeg SKAL famne ikke føde noget barn igen.. det bliver KS for mig næste gang også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.