Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej
Som mor til 2 piger på 14 og 16 år, og en baby på 6 mdr, må jeg helt klart medgive at de store er dyrest i forbrug. De spiser mere, bruger mere toilet papir enorme mængder hår produkter, hygiejne bind med mere. Oven i det kommer tøj forbruget for ikke at snakke om ture/arrangementer. Så skal de lige med veninderne i bio eller de lige skal på weekend med nogen osv.
Så jo jo større jo dyrere men på ingen måde mindre dejlige
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
minbaby skriver: Hej Som mor til 2 piger på 14 og 16 år, og en baby på 6 mdr, må jeg helt klart medgive at de store er dyrest i forbrug. De spiser mere, bruger mere toilet papir enorme mængder hår produkter, hygiejne bind med mere. Oven i det kommer tøj forbruget for ikke at snakke om ture/arrangementer. Så skal de lige med veninderne i bio eller de lige skal på weekend med nogen osv. Så jo jo større jo dyrere men på ingen måde mindre dejlige
NEJ; det har du ret i...de er lige så skønne og så kan man jo rigtig set om man nu har gjort noget rigtigt.. men ja, toiletpapir-griner- den er også dyr...og alt til hygiejnebrug...frisør...og ja, så er der lige en kammerat med hjem en weekend og så spises der lige for to og de spiser altså ikke lidt i den alder...
Kloster skriver: OMG Ja jo større - jo dyrer... Spiser jo vildt meget og slider total på alt tøj, sko, vokser fra alt og har dyrer ønsker. Mine drenge går alle til fodbold med tag nu bare fodboldsstøvler. Mads på 7 kan få Adidas fodboldsstøvler som Messi til 350,- Rasmus og Nico på 13 oh 11½ år bruger voksen størrelse i fodtøj og hvis det skal være Messi fodboldsstøvler, snakker vi 800-1000,- for disse støvler. Og der kan vi simpelthen ikke være med. Øv.... Gad jo godt vi kunne give dem det alle andre har ell i hvert fald bare engang imellem, men når de er så store, er det hele bare voksen størrelser...
OMG Ja jo større - jo dyrer...
Spiser jo vildt meget og slider total på alt tøj, sko, vokser fra alt og har dyrer ønsker.
Mine drenge går alle til fodbold med tag nu bare fodboldsstøvler. Mads på 7 kan få Adidas fodboldsstøvler som Messi til 350,- Rasmus og Nico på 13 oh 11½ år bruger voksen størrelse i fodtøj og hvis det skal være Messi fodboldsstøvler, snakker vi 800-1000,- for disse støvler. Og der kan vi simpelthen ikke være med. Øv.... Gad jo godt vi kunne give dem det alle andre har ell i hvert fald bare engang imellem, men når de er så store, er det hele bare voksen størrelser...
Lige den med Messi-støvlerne diskuterede vi også herhjemme. De store var sure over at Lukas kunne få Messi-støvler når de ikke kunne, men det hjalp da jeg fandt et Inter-Sport katalog og viste dem forskellen i prisen
Eva. skriver: Inspireret af en anden tråd, kunne jeg godt tænke mig at høre jer med store børn om I har følt de små var dyrest eller de store... Jeg vil helt klart sige at de store er meget dyrere, det er jo et voksent menneske næsten med alt hvad det indebærer i forhold til et socialt liv og de behov der kommer med og ikek mindst i forhold til husholdning, mad, vand, varme, tøj osv osv.. Men hvad er jeres erfaringer...trækker tråden væk fra den andne fordi jeg gerne vil høre fra jer med store børn.. Knus Eva..med en teenager, en på 8 og en på 5 år..
Inspireret af en anden tråd, kunne jeg godt tænke mig at høre jer med store børn om I har følt de små var dyrest eller de store...
Jeg vil helt klart sige at de store er meget dyrere, det er jo et voksent menneske næsten med alt hvad det indebærer i forhold til et socialt liv og de behov der kommer med og ikek mindst i forhold til husholdning, mad, vand, varme, tøj osv osv..
Men hvad er jeres erfaringer...trækker tråden væk fra den andne fordi jeg gerne vil høre fra jer med store børn..
Knus Eva..med en teenager, en på 8 og en på 5 år..
Nu har jeg en tøs på knap 10år og en søn på 19 mdr.
Og den store er betydligt dyrer i drift end den bette er...
hun ved hvad hun vil gå i af tøj og ved hvad hun vil gå til i fritiden og det koster altså en del og tror bare det bliver dyrere og dyrere
9510 skriver: Nu har jeg en tøs på knap 10år og en søn på 19 mdr. Og den store er betydligt dyrer i drift end den bette er... hun ved hvad hun vil gå i af tøj og ved hvad hun vil gå til i fritiden og det koster altså en del og tror bare det bliver dyrere og dyrere
Præcis...og så er de små jo ligeglade med hvad tøj osv man køber, det er de store ikke, præcis som vi andre jo heller ikke bare vilel finde os i at få noget som vi ikek har valgt...de har en mening og heldigvis, de er ved at blive store..
Eva. skriver: NEJ; det har du ret i...de er lige så skønne og så kan man jo rigtig set om man nu har gjort noget rigtigt.. men ja, toiletpapir-griner- den er også dyr...og alt til hygiejnebrug...frisør...og ja, så er der lige en kammerat med hjem en weekend og så spises der lige for to og de spiser altså ikke lidt i den alder...
Nej de kan godt tømme skabene for mad i den alder. Bedst som amn tror man har en rest til aftensmaden er den væk.... Nåhhh var det til i aften... Telefonforbruget er et helt kapitel for sig selv. Godt man idag kan købe telepakker med ubegrænset forbrug til fast pris ellers kan det godt være der blev sat møntindkast på
Eva. skriver: Præcis...og så er de små jo ligeglade med hvad tøj osv man køber, det er de store ikke, præcis som vi andre jo heller ikke bare vilel finde os i at få noget som vi ikek har valgt...de har en mening og heldigvis, de er ved at blive store..
Ja de er jo dejlige, og de skal også have lov at bestemme hvad de gerne vil og ikke vil, inden for rimelighedens grænser
minbaby skriver: Nej de kan godt tømme skabene for mad i den alder. Bedst som amn tror man har en rest til aftensmaden er den væk.... Nåhhh var det til i aften... Telefonforbruget er et helt kapitel for sig selv. Godt man idag kan købe telepakker med ubegrænset forbrug til fast pris ellers kan det godt være der blev sat møntindkast på
Hehe...ja...min dreng spiller computer og spiser dagen lang.. næsten...og nu hans mad skal være uden gluten, så spiser han for 50 kr brød om dagen..
9510 skriver: Ja de er jo dejlige, og de skal også have lov at bestemme hvad de gerne vil og ikke vil, inden for rimelighedens grænser
Præcis-...
Eva. skriver: Hehe...ja...min dreng spiller computer og spiser dagen lang.. næsten...og nu hans mad skal være uden gluten, så spiser han for 50 kr brød om dagen..
Har han glutenallergi??
Både min datter på 16 og jeg selv har cøliaki.
Så ja hun kan også nemt spse for 50 kroner om dagen.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128