Til jer med større børn...10/12 år +

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.803 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Aves.

Inspireret af en anden tråd, kunne jeg godt tænke mig at høre jer med store børn om I har følt de små var dyrest eller de store...

Jeg vil helt klart sige at de store er meget dyrere, det er jo et voksent menneske næsten med alt hvad det indebærer i forhold til et socialt liv og de behov der kommer med og ikek mindst i forhold til husholdning, mad, vand, varme, tøj osv osv..

Men hvad er jeres erfaringer...trækker tråden væk fra den andne fordi jeg gerne vil høre fra jer med store børn..

Knus Eva..med en teenager, en på 8 og en på 5 år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Louisiana

JA! Jeg synes helt klart, at det er dyrere at have et stort barn, end det var at have en lille!

Anmeld

11. april 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

JA! Jeg synes helt klart, at det er dyrere at have et stort barn, end det var at have en lille!

Ja, ikke..jeg kender så heller ikke rigtig nogle med teenagere der siger det er omvendt, men i den anden tråd kunne jeg ikke lige skille tingene/mennesker ad, så ville lige høre fra dem der er i det...og ved hvad de taler om..

Anmeld

11. april 2011

Louisiana

Eva. skriver:

Ja, ikke..jeg kender så heller ikke rigtig nogle med teenagere der siger det er omvendt, men i den anden tråd kunne jeg ikke lige skille tingene/mennesker ad, så ville lige høre fra dem der er i det...og ved hvad de taler om..

Jeg har ikke lige læst den anden tråd... Hvad hedder den?

Ja, og det bliver kun værre, hvad angår udgifter  Min søn bliver 12 om et par måneder, og synes altså børn bliver teenagere hurtigere og hurtigere..! Han er helt klart teenager i fuld flor, og han er altså "kun"11!  Min ene venindes datter er også 11, og hun er teenager med stort T! Puh, nu bliver man da lige mindet om, hvor hurtigt tiden den går... haha

Anmeld

11. april 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

Jeg har ikke lige læst den anden tråd... Hvad hedder den?

Ja, og det bliver kun værre, hvad angår udgifter  Min søn bliver 12 om et par måneder, og synes altså børn bliver teenagere hurtigere og hurtigere..! Han er helt klart teenager i fuld flor, og han er altså "kun"11!  Min ene venindes datter er også 11, og hun er teenager med stort T! Puh, nu bliver man da lige mindet om, hvor hurtigt tiden den går... haha

Ja, vi bliver ældre, smukkere og klogere....eller...

Det er vidst den der hedder noget med børnepenge, oprettet af en anonym...

Ja, det er virkelig dyrt med de store unger..

Anmeld

11. april 2011

Louisiana

Eva. skriver:

Ja, vi bliver ældre, smukkere og klogere....eller...

Det er vidst den der hedder noget med børnepenge, oprettet af en anonym...

Ja, det er virkelig dyrt med de store unger..

Ja, ældre bliver vi ihvertfald, haha!

Jeg synes også det går den forkerte vej, hvad angår børnepenge/familieydelse, da jeg nu meget bedre kan bruge de 4000 og noget, end jeg kunne dengang! Så absolut!!

Anmeld

11. april 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

Ja, ældre bliver vi ihvertfald, haha!

Jeg synes også det går den forkerte vej, hvad angår børnepenge/familieydelse, da jeg nu meget bedre kan bruge de 4000 og noget, end jeg kunne dengang! Så absolut!!

Ja, men det skulle vidst så være til børnepasning...jeg tænker bare beløbet så måske skulle være det samme for alle....jeg synes det erd yrt og frygter godt nok efterskolen, men det er jo mit valg at han skal og må det, men 4000kr om md. det er alligevel en del..

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

Vores erfaring er ihvertfald at det er væsentligt dyrere jo større de bliver.

Det er unge mennesker med som helst vil i lange varme bade - og helst et par gange om dagen, tøj bliver smidt til vask uden hensyntagen til vaskekonen, der er værelser med fjernsyn, bærbar, spilkonsol mv - med dertil hørende strømforbrug.

Da Kenneth fyldte 16 steg klippekortet fra 110 til 180 kr, når vi skal i forlystelsesparker mv så stiller vi altså med 5 voksne og 2 børn, og de fleste steder er man voksen når man er 12!

Tøj, mad, lommepenge, fritid, hårvoks, telefon, sociale arrangementer osv osv osv.....

Anmeld

11. april 2011

Kloster

OMG  Ja jo større - jo dyrer...

Spiser jo vildt meget og slider total på alt tøj, sko, vokser fra alt og har dyrer ønsker.

Mine drenge går alle til fodbold med tag nu bare fodboldsstøvler. Mads på 7 kan få Adidas fodboldsstøvler som Messi til 350,- Rasmus og Nico på 13 oh 11½ år bruger voksen størrelse i fodtøj og hvis det skal være Messi fodboldsstøvler, snakker vi 800-1000,- for disse støvler. Og der kan vi simpelthen ikke være med. Øv.... Gad jo godt vi kunne give dem det alle andre har ell i hvert fald bare engang imellem, men når de er så store, er det hele bare voksen størrelser...

Anmeld

11. april 2011

Aves.

Znuzke skriver:

Vores erfaring er ihvertfald at det er væsentligt dyrere jo større de bliver.

Det er unge mennesker med som helst vil i lange varme bade - og helst et par gange om dagen, tøj bliver smidt til vask uden hensyntagen til vaskekonen, der er værelser med fjernsyn, bærbar, spilkonsol mv - med dertil hørende strømforbrug.

Da Kenneth fyldte 16 steg klippekortet fra 110 til 180 kr, når vi skal i forlystelsesparker mv så stiller vi altså med 5 voksne og 2 børn, og de fleste steder er man voksen når man er 12!

Tøj, mad, lommepenge, fritid, hårvoks, telefon, sociale arrangementer osv osv osv.....

Puha...ja, der er altså meget og med så mange store børn..hold da op altså...vildt...sidder her og tænker det er en fordel i den sammehæng at Jeppe er en del ældre end de to andre.. så han er voksen inden Bertram bliver teenager..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.