Nicolaj 1 år - bagud motorisk? Det siger gæsteDP.. suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Aves.

Jeg synes du skal kontakte din lægen eller sp....måske er han bagud, måske der er en grund til det og er der det, så er det da bare om at finde den.. så tag det som noget positivt, nu der er andre øjne der ser på ham.

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Snuffler25

Puslingen skriver:

Vi er til knyttet fysioterapeut med vores sø, da han havde balance vanskeligheder og ikke brugt den ene side af kroppen korrekt. Samtidig var hans ryg ikke blevet "stiv" nok. Han kan det meste nu. Dog ikke gå. Men han er også knap 10 mdr.
Men en vigtig ting er at træne/støtte ham i hans balance. Og det gavner IKKE barnet at gå med det som i gør. I stedet er det vigtigt at bakke op omkring at kravle, det er bandet andet med til at støtte ham i at udvikle hjerne, når han laver kryds bevægelserne. Tag tingene i det tempo hans krop kam klare og lad vær med at presse.

En god måde at styrke balancen på er at sætte sig bag ham med sprette ben og så ligge nogle ting foran ham og ved siden af ham, som han skal strække ud efter og finde tilbage til start postione. Ved ikke om det giver menning?

Ellers så kontakt SP/egen læge og bed om en henvisning til en børnefysioterapeut som kan kigge på ham og komme med nogle øvelser

Tak for dit svar Men må lige høre, hvorfor gavner det ikke vores barn at gå rundt med ham, hvor han holder os i hænderne? Han synes selv det sjovt, smiler og griner og så får han trænet det at sætte det ene ben foran det andet?

Anmeld

11. april 2011

Kløver

Først en kæmpe krammer, for er en hård melding at få. Nu kan man jo aldrig sammenligne 100 € da alle børn udvikler sig forskelligt. Og så længe din faste DP og SP er tilfredse, synes jeg da bestemt ikke der er grund til nogle bekymringer Jeg er sikker på din dreng nok skal nå det hele

Anmeld

11. april 2011

Fru Nielsen

Ved du hvad, tag du det hele roligt.... Alle børn er bare ikke ens, og din søn er måske lidt langsom til det motoriske, men så kan være han er lyn hurtig til andre ting når han bliver ældre..... Hjælp ham igang og gør det hele til en leg, så skal det nok komme....

Nicklas, min ældste søn kravlede aldrig. Men møvede sig frem på numsen. Da han var 13 mdr rejste han sig pludselig op ved bordet en dag, en uge efter gik han uden hjælp. Så da han først kom i gang gik det hurtig....

Mathias bliver 1 år om 2 dage. Han kravler heller ikke, men kan godt. Han gider ganske enkelt ikke fordi det for ham er nemmere at komme frem på numsen (som hans bror) Han er lige begyndt sådan for alvor at rejse sig op ved ting, og er også først nu begyndt at vise interesse i at skulle gå med os i hænderne. Og er først inden for de sidste 14 dage begyndt at sættte sig op selv...

Jeg er overhovedet ikke nervøs, for han skal nok nå det.... Vi gør det vi øver lidt med ham i de forskellige ting et par gange om dagen, og gør det til en leg, så vi ikke presser ham ud i noget han ikke er klar til.....

Med den store gik det som sagt lige pludselig hurtig fra den ene dag til den anden.... Han var også "bagud" motorisk, men til gengæld er han utrolig meget med mentalt og kan mange ting som man normalt først begynder på senere hen. Han tæller, ligger sammen og trækker fra, tæller til ti på eng og kan alfabetet, plus han kan klokken.... Han bliver 4 år d 9 maj!

Alle børn er ikke ens og noget er bare beder til noget end andre... Så tag du det helt roligt, det skal nok komme. Og hvis han ellers er en glad tilfreds dreng, så er der ingen grund til du kontakter læge eller noget, som en anden anbefaler....

Anmeld

11. april 2011

Snuffler25

Fru Nielsen skriver:

Ved du hvad, tag du det hele roligt.... Alle børn er bare ikke ens, og din søn er måske lidt langsom til det motoriske, men så kan være han er lyn hurtig til andre ting når han bliver ældre..... Hjælp ham igang og gør det hele til en leg, så skal det nok komme....

Nicklas, min ældste søn kravlede aldrig. Men møvede sig frem på numsen. Da han var 13 mdr rejste han sig pludselig op ved bordet en dag, en uge efter gik han uden hjælp. Så da han først kom i gang gik det hurtig....

Mathias bliver 1 år om 2 dage. Han kravler heller ikke, men kan godt. Han gider ganske enkelt ikke fordi det for ham er nemmere at komme frem på numsen (som hans bror) Han er lige begyndt sådan for alvor at rejse sig op ved ting, og er også først nu begyndt at vise interesse i at skulle gå med os i hænderne. Og er først inden for de sidste 14 dage begyndt at sættte sig op selv...

Jeg er overhovedet ikke nervøs, for han skal nok nå det.... Vi gør det vi øver lidt med ham i de forskellige ting et par gange om dagen, og gør det til en leg, så vi ikke presser ham ud i noget han ikke er klar til.....

Med den store gik det som sagt lige pludselig hurtig fra den ene dag til den anden.... Han var også "bagud" motorisk, men til gengæld er han utrolig meget med mentalt og kan mange ting som man normalt først begynder på senere hen. Han tæller, ligger sammen og trækker fra, tæller til ti på eng og kan alfabetet, plus han kan klokken.... Han bliver 4 år d 9 maj!

Alle børn er ikke ens og noget er bare beder til noget end andre... Så tag du det helt roligt, det skal nok komme. Og hvis han ellers er en glad tilfreds dreng, så er der ingen grund til du kontakter læge eller noget, som en anden anbefaler....

Tusind tak for dit svar, hvor er du sød!! :-) det hjælper kan jeg mærke havde du også de der 1. Gangs mor bekymringer med din store dreng - og tager man det ikk mere roligt med den næste? :-)Jeg ska faktisk til læge med Nicolaj på mandag, 1 års vaccination og her kigger læge vist også på barnets motorik, så ka jeg bare spørge der - eller høre hva læg mener

Anmeld

11. april 2011

2721

Snuffler25 skriver:

Tak for dit svar Men må lige høre, hvorfor gavner det ikke vores barn at gå rundt med ham, hvor han holder os i hænderne? Han synes selv det sjovt, smiler og griner og så får han trænet det at sætte det ene ben foran det andet?

fordi hans ryg kan tage skade blandet andet, når han motorisk ikke er i stand til selv at rejse sig helt op. Men en fysioterapeut eller sp vil kunne forklare det bedre. Når hans krop er klar til det, vil han gøre det selv. Der er så meget andet du kan "træne" med ham

Anmeld

11. april 2011

Tulle28

Eiii altså... Det kan hun da ikke være bekendt!

Børn er jo forskellige, og de lærer jo tingene i deres eget tempo. Min datter er 1 år og 2 uger, og hun begyndte først kravle for alvor i forgårs. Hun går selv med støtte op af ting, men vil ikke gå med os i hænderne (så der kan han da noget hun ikke kan) Måske er hans finmotorik bedre og måske er han god til at snakke?

Jeg ville tage det helt roligt, så længe han ellers er glad og trives. Han er jo ikke engang 1 år for pokker

Anmeld

11. april 2011

Mumto3

Når det kommer til børns udvikling tænker jeg tit på hvordan man regner et gennemsnit ud. Halvdelen ligger over gennemsnittet og halvdelen ligger under gennemsnittet. Det vil sige at der er rigtig mange mødre der har børn der bare er 'hurtigt udviklet' og langt fremme, mens der jo faktisk er lige så mange mødre der har børn der er 'bagud'. Men de er jo rent faktisk IKKE bagud. De tilhøre bare gruppen på 50% af børnene der ligger på den anden side af gennemsnittet.

Vores tre børn kunne også først gå da de var 14-15 mdr gamle (men de kravlede dog fra de var omkring 8-9-10 mdr)

Anmeld

11. april 2011

Fru Nielsen

Snuffler25 skriver:

Tusind tak for dit svar, hvor er du sød!! :-) det hjælper kan jeg mærke havde du også de der 1. Gangs mor bekymringer med din store dreng - og tager man det ikk mere roligt med den næste? :-)Jeg ska faktisk til læge med Nicolaj på mandag, 1 års vaccination og her kigger læge vist også på barnets motorik, så ka jeg bare spørge der - eller høre hva læg mener

Jeg har ikke været nogen bekymret 1 gangs mor, jeg hvilede meget i mig selv og viste jeg gjorde det hele godt nok... Så har ikke været bekymret omkring mine børns udvikling overhovedet..... Man kan ikke styre hvor hurtig de skal være til de forskellige ting, så man er nød til at lade det komme som det kommer.....

Anmeld

11. april 2011

Snuffler25

Fru Nielsen skriver:

Jeg har ikke været nogen bekymret 1 gangs mor, jeg hvilede meget i mig selv og viste jeg gjorde det hele godt nok... Så har ikke været bekymret omkring mine børns udvikling overhovedet..... Man kan ikke styre hvor hurtig de skal være til de forskellige ting, så man er nød til at lade det komme som det kommer.....

Ville ønske jeg havde samme selvtillid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.