Baby's første rugbrød - hvilken slags/mærke giver I???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

misslea

Mor til Liva skriver:

Tror det har noget med deres fordøjelsesystem.. og om de har tænder til at de kan tygge det

Altså sønderjysk rugbrud er helt uden kerner, men hurtigt kan de sagtens begynde på rugbrød med finmalede kerner..

Ja - det har du sikkert ret i!!! Synes det er svært at finde noget helt uden kerner med mindre det er bondebrød...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mor til L&S

misslea skriver:

Ja - det har du sikkert ret i!!! Synes det er svært at finde noget helt uden kerner med mindre det er bondebrød...!

Ja er det nemlig svært at finde i supermarkederne.. Så prøv nogle forskellige bager butikker - er sikker på at en laver et UDEN kerner

Anmeld

11. april 2011

misslea

Mor til Liva skriver:

Ja er det nemlig svært at finde i supermarkederne.. Så prøv nogle forskellige bager butikker - er sikker på at en laver et UDEN kerner

ja - der er ikke andet for!!!

Håbede ellers lige, at der var nogle herinde, som vidste lige nøjagtig, hvor man kan købe noget godt brød uden kerner.. heheh!!! Meeen måske er det ikke helt så ligetil!!

Anmeld

11. april 2011

2babygirls

misslea skriver:

O'høj derude....

Ja lille Wilma er slet ikke så lille mere (½ år i morgen), og jeg er nu begyndt at give hende lidt øllebrød og rugbrødshapsere!!! Men altså... jeg har givet hende det der Pågen mørkt brød uden kerner, men iihhh jeg synes godt nok, at det smager sødt!!! Jeg har også tænkt lidt på bondebrød... men vil gerne give hende noget rigtigt rugbrød uden kerner!!!

Hvilken slags giver I jeres børn....????

Og hvad med pålæg???

Indtil videre har hun fået banan, avokado og leverpostej på!

Tænker jeg også vil lave noget ærtemos, humus osv!! Hun kan ikke tåle mælk, så smørost er desværre udelukket... øv bøv!!!

Kom gerne med jeres erfaringer....

hav en dejlig dag!!!

Hmmm... er det ikke først rugbrøds hapser fra 8 mdr ??? Ved godt de må få øllebrød nu, men men men ???

Må vist lige spørge min SP idag

Anmeld

11. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har altid givet både Mathilde og Frederikke mørkt rugbrød uden kerner fra starten. Køber det man kan få i Rema 1000 til 4 kr. pr. pak

Jeg har aldrig givet dem bondebrød, da jeg synes det minder mere om franskbrød fremfor rugbrød, og de har begge sagtens kunne spise det mørke uden kerner.

Anmeld

11. april 2011

2babygirls

Mor til Liva skriver:

Liva startede med alm sønderjysk rugbrød uden kerner fra bageren (ved ikk om det findes på sjælland) da jeg ikke synes der var meget rugbrød over bondebrød

Mht til pålæg startede vi med leverpostej, sadel pølse, smøreost, makrel og tun.

Nu er hun 1 år og spiser næsten alt pålæg samt rugbrød med små kerner

Er det rugbrød fra Skallebæk bageren du giver hende ???

Anmeld

11. april 2011

misslea

Tina&Martin skriver:

Hmmm... er det ikke først rugbrøds hapser fra 8 mdr ??? Ved godt de må få øllebrød nu, men men men ???

Må vist lige spørge min SP idag

Jeg fik at vide, at hvist barnet har tykketeknik kunne man godt forsøge! Wilma har tykket siden hun var 5½ måned, og vil smadder gerne have rugbrød! Hun får dog kun meget lidt... ikke som måltid, men som mellemmåltid sammen med lidt frugt!!!

Anmeld

11. april 2011

2babygirls

Jeg fik at vide, at hvist barnet har tykketeknik kunne man godt forsøge! Wilma har tykket siden hun var 5½ måned, og vil smadder gerne have rugbrød! Hun får dog kun meget lidt... ikke som måltid, men som mellemmåltid sammen med lidt frugt!!!

Okay!!! Madeleine er nemlig også helt vild med at tygge på forskelligt frugt.. Tror jeg stopper med at blende mosen fra idag, når jeg skal lave nye portioner, og så laver mini klumper.

Anmeld

11. april 2011

misslea

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg har altid givet både Mathilde og Frederikke mørkt rugbrød uden kerner fra starten. Køber det man kan få i Rema 1000 til 4 kr. pr. pak

Jeg har aldrig givet dem bondebrød, da jeg synes det minder mere om franskbrød fremfor rugbrød, og de har begge sagtens kunne spise det mørke uden kerner.

Lige præcis.... sådan tænker jeg også!!

Kan du huske, hvad det hedder??? Og er det helt uden kerner Oder Was??? For så vil jeg da lige smutte i Rema og kigge efter det!!!

Anmeld

11. april 2011

Vial

misslea skriver:

O'høj derude....

Ja lille Wilma er slet ikke så lille mere (½ år i morgen), og jeg er nu begyndt at give hende lidt øllebrød og rugbrødshapsere!!! Men altså... jeg har givet hende det der Pågen mørkt brød uden kerner, men iihhh jeg synes godt nok, at det smager sødt!!! Jeg har også tænkt lidt på bondebrød... men vil gerne give hende noget rigtigt rugbrød uden kerner!!!

Hvilken slags giver I jeres børn....????

Og hvad med pålæg???

Indtil videre har hun fået banan, avokado og leverpostej på!

Tænker jeg også vil lave noget ærtemos, humus osv!! Hun kan ikke tåle mælk, så smørost er desværre udelukket... øv bøv!!!

Kom gerne med jeres erfaringer....

hav en dejlig dag!!!

Jeg giver bondebrød fra coop med gulerod, det fra Shulstad og fra koberg. 

Jeg dypper det i mælk, så glider det let ned. Mine har spist det fra day one, de fik det serveret. Dvs. første dag sorterede Alvin og gemte brødet i mundhulen, som moren kunne fjerne det ved lejlighed. Leverpostejen var suttet af.. haha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.