Baby's første rugbrød - hvilken slags/mærke giver I???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.576 visninger
46 svar
0 synes godt om
11. april 2011

misslea

O'høj derude....

Ja lille Wilma er slet ikke så lille mere (½ år i morgen), og jeg er nu begyndt at give hende lidt øllebrød og rugbrødshapsere!!! Men altså... jeg har givet hende det der Pågen mørkt brød uden kerner, men iihhh jeg synes godt nok, at det smager sødt!!! Jeg har også tænkt lidt på bondebrød... men vil gerne give hende noget rigtigt rugbrød uden kerner!!!

Hvilken slags giver I jeres børn....????

Og hvad med pålæg???

Indtil videre har hun fået banan, avokado og leverpostej på!

Tænker jeg også vil lave noget ærtemos, humus osv!! Hun kan ikke tåle mælk, så smørost er desværre udelukket... øv bøv!!!

Kom gerne med jeres erfaringer....

hav en dejlig dag!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mor til L&S

misslea skriver:

O'høj derude....

Ja lille Wilma er slet ikke så lille mere (½ år i morgen), og jeg er nu begyndt at give hende lidt øllebrød og rugbrødshapsere!!! Men altså... jeg har givet hende det der Pågen mørkt brød uden kerner, men iihhh jeg synes godt nok, at det smager sødt!!! Jeg har også tænkt lidt på bondebrød... men vil gerne give hende noget rigtigt rugbrød uden kerner!!!

Hvilken slags giver I jeres børn....????

Og hvad med pålæg???

Indtil videre har hun fået banan, avokado og leverpostej på!

Tænker jeg også vil lave noget ærtemos, humus osv!! Hun kan ikke tåle mælk, så smørost er desværre udelukket... øv bøv!!!

Kom gerne med jeres erfaringer....

hav en dejlig dag!!!

Liva startede med alm sønderjysk rugbrød uden kerner fra bageren (ved ikk om det findes på sjælland) da jeg ikke synes der var meget rugbrød over bondebrød

Mht til pålæg startede vi med leverpostej, sadel pølse, smøreost, makrel og tun.

Nu er hun 1 år og spiser næsten alt pålæg samt rugbrød med små kerner

Anmeld

11. april 2011

sbs78

alle mine piger er startede med bondebrød

Anmeld

11. april 2011

Hønemor

Herhjemme spiser vi kun hjemmebagt, det er helt klart bedst, sundest og billigere.

Anmeld

11. april 2011

misslea

Mor til Liva skriver:

Liva startede med alm sønderjysk rugbrød uden kerner fra bageren (ved ikk om det findes på sjælland) da jeg ikke synes der var meget rugbrød over bondebrød

Mht til pålæg startede vi med leverpostej, sadel pølse, smøreost, makrel og tun.

Nu er hun 1 år og spiser næsten alt pålæg samt rugbrød med små kerner

okay... 1000 tak for svar!!!

Nej - jeg synes nemlig heller ikke, at jeg vil vænne hende til bondebrødet... det kan altid komme senere...!! Så hvis jeg kan få hende til at spise alm rugbrød, vil jeg klart foretrække det!!!

Hmm... nææh, det ved jeg da egentlig heller ikke, om man kan!! Det vil jeg da lige kigge efter i hvert fald!!

Men altså... måske et lidt dumt spørgsmål!!?? Er der "kerner" i brødet uden kerner?? Altså... er de bare fintmalede??? Og ved du egentlig hvorfor de ikke må få kerner???

Anmeld

11. april 2011

misslea

Hønemor skriver:

Herhjemme spiser vi kun hjemmebagt, det er helt klart bedst, sundest og billigere.

Uuuhhh ja - det kunne jeg selvfølgelig også!!! Jeg har dog kun opskrifter, som er fyldt med kerner...!!

Har du evt. en opskrift???

Anmeld

11. april 2011

Hønemor

misslea skriver:

Uuuhhh ja - det kunne jeg selvfølgelig også!!! Jeg har dog kun opskrifter, som er fyldt med kerner...!!

Har du evt. en opskrift???

Det har jeg, jeg kan finde den, når jeg kommer hjem. Jeg har nemlig et lave kun af rug og uden alle kernerne, det er mums

Anmeld

11. april 2011

Mor til L&S

misslea skriver:

okay... 1000 tak for svar!!!

Nej - jeg synes nemlig heller ikke, at jeg vil vænne hende til bondebrødet... det kan altid komme senere...!! Så hvis jeg kan få hende til at spise alm rugbrød, vil jeg klart foretrække det!!!

Hmm... nææh, det ved jeg da egentlig heller ikke, om man kan!! Det vil jeg da lige kigge efter i hvert fald!!

Men altså... måske et lidt dumt spørgsmål!!?? Er der "kerner" i brødet uden kerner?? Altså... er de bare fintmalede??? Og ved du egentlig hvorfor de ikke må få kerner???

Tror det har noget med deres fordøjelsesystem.. og om de har tænder til at de kan tygge det

Altså sønderjysk rugbrud er helt uden kerner, men hurtigt kan de sagtens begynde på rugbrød med finmalede kerner..

Anmeld

11. april 2011

PsychedeliC

Bondebrød

Anmeld

11. april 2011

misslea

Hønemor skriver:

Det har jeg, jeg kan finde den, når jeg kommer hjem. Jeg har nemlig et lave kun af rug og uden alle kernerne, det er mums

okay... super!!!

det ville være alletiders!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.