sismofutten skriver:
Nej, problemet er lige præcis (og det glemte jeg jo at skrive), at hun langt fra spiser op af grøden - har INGEN anelse om hvor meget hun skal spise af det, men synes egentlig ikke hun spiser helt vildt meget af det - men hun bliver da tilbudt mad en del gange i løbet af dagen, og man siger jo, at hvis de er sultne, skal de nok spise :-)
Ej, ja, det lyder da som en pæn vægt-stigning..
Desværre har vi ikke nogen vægt herhjemme - men hun smiler og jeg kan se hun vokser, så formoder at hun klare det ;-)
Og ja, du har ret - vi skal nok lade være med ar bekymre os så meget - men det høre jo med til moder-rollen ;-)
Ihh de børn, de er da ikke til at blive kloge på
Hvor meget grød/mos laver du til hende? - Og hvor længe har du givet hende grød/mos?
Jakob startede allerede da han var 4 måneder, men der gik omkring en måneds tid inden han kunne spise større portioner. I starten var det vel omkring ½ dl. og så stille og roligt op til 1 dl. og herefter 1½ og så introducerede jeg ham for 2 måltider om dagen, da han blev 5 måneder.
Jeg har prøvet at lade være med at give ham mad hele tiden, og lade ham selv melde sig, når han er sulten - og på mystisk vis er det faktisk begyndt at være oftere end før .. Måske har han kunne fornemme hans mors hemmelige ønske om at få lidt mere "struktur" over hans madtider
Og det vildeste er at han faktisk spiser op, uden at spytte maden ud i hovedet på mig
.
Han græder ikke når han er sulten, men siger samme lyd som når han er træt og ikke helt kan finde ro.
Vores dag ser nu ca. sådan ud (udfra de sidste par dage):
Kl. 04.30 - 5.00 : ca. 150 ml. (mens han sover)
Kl. 07.30 - 8.00 : ca. 200 ml.
Kl. 10.30 - 11.00 : Grød m. frugtmos - ca. 1½ dl.
Kl. 14.00 - 15.00 : ca. 200 ml.
Kl. 18.00 - 18.30 : Grøntsagsmos m. sveskemos - ca. 1½ dl.
Kl. 21.30 - 22.00 : ca. 150 ml. (mens han sover)