Hjælp! Madtider / Antal måltider til baby 5,5 mndr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

FamilenStorm

Mia&Tonny skriver:

Det har jeg intet hørt om

Det er min sp der anbefalde frugtmosen, da vi havde rigtig svært ved at få hende til at spise i starten.....

Fandt det jeg har læst og der står:

Mos lavet af modne æbler,pære,banan eller fersken:

Modne æbler,pærer,banan eller feskener kan anbefales til den første skemad. Frugter som melon og forskellige bær er også velegnede i små mængder. Frugterne kan gives friske eller kogte. Det vigtigste er, at de serveres som mos, og at barnet kan lide dem. Frosne frugter og bær kan også anvendes til kogt mos og frugtgrød.

Frugt kan givs på grød og bruges som en afslutning efter et grønsagsmåltid. Frugtmos indeholder som oftes ikke energi nok til, at det egner sig som et måltid alene. Gives frugtmos som et selvstændigt måltid, kan det få barnet til at fortrække frugtmos i stedet for grød og grønsagsmos.

Hihi der gik jeg lige i selvsving

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

kamtok

Tina&Martin skriver:

Vil skynde mig at sige at hold da op han spiser flot.. Madeleine er 6 mdr på søndag, og sådan ser det ud her (hun er småt spiser)

6:30 - 100g grød med frugtmos + vand i kop

10:00 - tilbydes 165ml mme, drikker næsten det hele

12:00 - 100g grød med frugtmos + vand i kop

15:00 - tilbydes 165ml mme, meget forskelligt om hun drikker det hele eller 50ml

17:30 - 100g grøntsagsmos + vand i kop

22:00/23:00 - tilbyde 165ml mme - igen meget forskelligt om hun vil have noget.

Han jo egentlig heller ikke utilfreds eller noget, men det bliver sådan nogle "sjat"måltider for tiden. Fx i dag:

5.00 - 60 ml. mme

9.30-10.45 (ja det tog over en time) - ca. 0,25 ml. yoghurt naturel m. frugtmos (til at få hans penicillin ned) + 200 ml. mme

12.30 - grød m. frugtmos - det meste blev spyttet ud - max. 0.5 dl.

14.00 - kartoffelmos af søde kartofler m. lidt frugtmos - ca. 0,5 dl. 

17.15 - 200 ml. mme

17.40 - ca. 0,25 ml. yoghurt natural (til at holde maven pga. penicillin)

19.00 - ca. 0.3 dl. kartoffelmos af søde kartofler m. lidt frugtmos

21.30 - 140 ml. mme 

- Hvis bare han vågnede ved 7-tiden og var sulten der, så ville hele dagens "skema" gå lidt lettere op, men det er svært at nå 5 måltider fra kl. 9 - 19.30 (det 6. måltid er når han sover).

Anmeld

8. april 2011

Lillefe

kamtok skriver:

Han jo egentlig heller ikke utilfreds eller noget, men det bliver sådan nogle "sjat"måltider for tiden. Fx i dag:

5.00 - 60 ml. mme

9.30-10.45 (ja det tog over en time) - ca. 0,25 ml. yoghurt naturel m. frugtmos (til at få hans penicillin ned) + 200 ml. mme

17.15 - 200 ml. mme

21.30 - 140 ml. mme 

- Hvis bare han vågnede ved 7-tiden og var sulten der, så ville hele dagens "skema" gå lidt lettere op, men det er svært at nå 5 måltider fra kl. 9 - 19.30 (det 6. måltid er når han sover).

Hejsa nu er det ikke fordi jeg vil blande mig alt for meget i hvad du giver dit barn. Men mælkeprodukter er strengt forbudt, dog kan du give dit barn sødmælk fra de er 6 måneder. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt..   og af hvad jeg husker.

Nilan får nogenlunde det samme som jeres dreng.. og han erj o 5,5 måned også dog vand i kop og ammes morgen, aften.. og så mellem måltiderne dvs. ca to gange mellem formiddag og aftensmad.. dog er jeg begyndt at lave hans to gange om til noget mos i stedet da vi desværre skal på weekend snart væk fra ham  og er bange for at det bliver lidt for hårdt for barmen..

Anmeld

8. april 2011

2babygirls

kamtok skriver:

5.00 - 60 ml. mme

17.15 - 200 ml. mme

21.30 - 140 ml. mme 

Ja det er en presset tidsplan man er oppe imod. Madeleine havde også lige en periode på nogle uger hvor hun afviste maden og snørrede munden sammen. Deter heldigvis blevet bedre, men nu vil hun ikke rigtig sove til eftermiddag, og er vågen fra kl 14 til kl 18, så hun bliver lyn hurtigt vrøvlet og sur og træt

Anmeld

8. april 2011

LinLin

Adam får:

ca 6.30: flaske 200 ml

9.15 havregrød

12: rugbrødsbidder (han er lige begyndt )+ flaske 

15: tykmælk eller øllebrød

18: kartoffelmos med kød

20: godnat flaske 200 ml

- sådan er det næsten hver dag

Han bliver 7 mdr i morgen, men sådan har det været i 1½ md

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Perl skriver:

Hejsa nu er det ikke fordi jeg vil blande mig alt for meget i hvad du giver dit barn. Men mælkeprodukter er strengt forbudt, dog kan du give dit barn sødmælk fra de er 6 måneder. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt..   og af hvad jeg husker.

Nilan får nogenlunde det samme som jeres dreng.. og han erj o 5,5 måned også dog vand i kop og ammes morgen, aften.. og så mellem måltiderne dvs. ca to gange mellem formiddag og aftensmad.. dog er jeg begyndt at lave hans to gange om til noget mos i stedet da vi desværre skal på weekend snart væk fra ham  og er bange for at det bliver lidt for hårdt for barmen..

Det er efter lægens anvisning at han får yoghurt - det er kun til at prøve at holde maven i balance pga. penicillin. Han har MEGA tynd mave pga. det (så tyndt at jeg tidligere i dag ikke kunne skelne mellem tis og kaka, da det var løbet igennem bleen). Når penicillinkuren er overstået, så får han ikke mere.

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Tina&Martin skriver:

Ja det er en presset tidsplan man er oppe imod. Madeleine havde også lige en periode på nogle uger hvor hun afviste maden og snørrede munden sammen. Deter heldigvis blevet bedre, men nu vil hun ikke rigtig sove til eftermiddag, og er vågen fra kl 14 til kl 18, så hun bliver lyn hurtigt vrøvlet og sur og træt

De er ski' ikke altid lige nemme at have med at gøre de kære børn 

Håber det bare er en fase de skal igennem. Jakob sover heldigvis stadig ok både formiddag, middag og eftermiddag (7-9-13)..

Anmeld

8. april 2011

Lillefe

kamtok skriver:

Det er efter lægens anvisning at han får yoghurt - det er kun til at prøve at holde maven i balance pga. penicillin. Han har MEGA tynd mave pga. det (så tyndt at jeg tidligere i dag ikke kunne skelne mellem tis og kaka, da det var løbet igennem bleen). Når penicillinkuren er overstået, så får han ikke mere.

Ok ja det er jo ikke til at vide...

Anmeld

8. april 2011

kamtok

DAs mor skriver:

Adam får:

ca 6.30: flaske 200 ml

9.15 havregrød

12: rugbrødsbidder (han er lige begyndt )+ flaske 

15: tykmælk eller øllebrød

18: kartoffelmos med kød

20: godnat flaske 200 ml

- sådan er det næsten hver dag

Han bliver 7 mdr i morgen, men sådan har det været i 1½ md

Sikke et dejligt "skema" I har - Jakob vågner bare sjældent før kl. 8 (brokker mig ikke) og er aldrig sulten lige når han vågner, og så bliver han bliver lagt i seng omkring kl. 19 - 20. Så det er virkelig svært at få nået 5 måltider i løbet af dagen. 

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Perl skriver:

Ok ja det er jo ikke til at vide...

Jeg giver selvfølgelig også vand i kop til ham ved måltiderne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.