Hjælp! Madtider / Antal måltider til baby 5,5 mndr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Clisolka

kamtok skriver:

Hello ladies 

Jeg har jo min kære dreng Jakob, som nu er 5,5 mndr. og jeg synes virkelig ikke at vi når op på det antal måltider og det mad han "burde" have i løbet af en dag. Han har desværre opdaget at man kan sprutte/spytte det ud, når man ikke gider det - og det bruger han meget lige for tiden. 
Hvordan når I andre at give de famøse 6 måltider i løbet af en dag, hvor meget får jeres børn ad gangen og hvor lang tid imellem hvert måltid går der?

Her forløber en dag normalt således:

Kl. 9.00 - 200 ml. mme (han nægter at spise før)

Kl. 12.00 - 13.00 - 1-1,5 dl. grød - han vil ikke have flaske efterfølgende

Kl. 15.30 - 16.30 - 200 ml. mme

Kl. 18.30 - 19.30 - 1-1,5 dl. mos - han vil ikke have flaske efterfølgende

Kl. 22 - 24 (et sted der imellem) - ca. 150-200 ml. mme

- nogle gange vågner han omkring kl. 5 når hans far er stået op, og der får han alt ml. 20 - 200 ml. mme, men indtil for nylig har han sovet igennem om natten (det blev desværre ødelagt af sygdom). 

Han er en glad og frisk knægt med krudt i røven, han når stort set aldrig at melde sig som sulten - da der er for få timer i døgnet til at vi kan vente på at han melder sig. Han tager fint på - er 71 cm. og vil skyde på ca. 8,5 kg. nu. 

På forhånd tak 

Dit program ligner meget vores - dog står Isabella op ved 6-7 tiden, så jeg synes, jeg får flaskerne godt ind i programmet. 

Vi kæmper også den famøse kamp herhjemme med det spytteri  Isabella er snart 5,5 måned og har den sidste måneds tid haft en periode, hvor hun ikke vil spise ret meget. (Synes jeg har læst et sted, at de har den periode, når de når 4-5 mrd?)

Vi giver hende igennem dagen ca. 4-5 flasker af 165 ml MME og 2 gange grød (uden flaske efterfølgende). Prøver jeg at give hende f.eks. 180 MME, så kommer det retur igen - eller spyttet ud, når hun når omkring 150 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

kamtok

BB78 skriver:

Dit program ligner meget vores - dog står Isabella op ved 6-7 tiden, så jeg synes, jeg får flaskerne godt ind i programmet. 

Vi kæmper også den famøse kamp herhjemme med det spytteri  Isabella er snart 5,5 måned og har den sidste måneds tid haft en periode, hvor hun ikke vil spise ret meget. (Synes jeg har læst et sted, at de har den periode, når de når 4-5 mrd?)

Vi giver hende igennem dagen ca. 4-5 flasker af 165 ml MME og 2 gange grød (uden flaske efterfølgende). Prøver jeg at give hende f.eks. 180 MME, så kommer det retur igen - eller spyttet ud, når hun når omkring 150 

Jeg er ved at blive vanvittig af det der spytteri - har mad over alt! når han skal spise. Han startede allerede ved 4 måneders alderen med det, men så stoppede han igen og indenfor den sidste uge har det bare taget mere og mere til, og jeg synes det er ulækkert, men det er lidt svært at forklare ham  Håber det snart går over igen 

Anmeld

8. april 2011

Lillefe

kamtok skriver:

Jeg giver selvfølgelig også vand i kop til ham ved måltiderne 

Ja regnede jeg også med blev bare lidt "nervøs" da du snakkede yoghurt..

Anmeld

8. april 2011

Clisolka

kamtok skriver:

Jeg er ved at blive vanvittig af det der spytteri - har mad over alt! når han skal spise. Han startede allerede ved 4 måneders alderen med det, men så stoppede han igen og indenfor den sidste uge har det bare taget mere og mere til, og jeg synes det er ulækkert, men det er lidt svært at forklare ham  Håber det snart går over igen 

Kan udemærket godt følge dig.. Det er ikke sjovt, og slet ikke når hun griner bagefter - og faderen har ingen tålmodighed, når hun begynder. Han hader at give hende grød 

Anmeld

8. april 2011

kamtok

BB78 skriver:

Kan udemærket godt følge dig.. Det er ikke sjovt, og slet ikke når hun griner bagefter - og faderen har ingen tålmodighed, når hun begynder. Han hader at give hende grød 

Det fuldstændig som herhjemme... Han sidder også bare og storgriner når han gør det.. Lad os håbe at det snart er overstået 

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Perl skriver:

Ja regnede jeg også med blev bare lidt "nervøs" da du snakkede yoghurt..

Jeg er egentlig meget imod at give ham noget som helst han ikke "må få", men lige med yoghurten måtte jeg overgive mig, ved jo godt inderst inde at det er super effektivt på mavsen når man får penicillin, og det er så lidt han får, og efter lægens anvisning valgte jeg så at gøre det.  

Anmeld

9. april 2011

Lillefe

kamtok skriver:

Jeg er egentlig meget imod at give ham noget som helst han ikke "må få", men lige med yoghurten måtte jeg overgive mig, ved jo godt inderst inde at det er super effektivt på mavsen når man får penicillin, og det er så lidt han får, og efter lægens anvisning valgte jeg så at gøre det.  

Kender det godt.. men ok det er jo så lidt.. håber han kommer hurtigt i bedring!!

Anmeld

9. april 2011

LinLin

kamtok skriver:

Sikke et dejligt "skema" I har - Jakob vågner bare sjældent før kl. 8 (brokker mig ikke) og er aldrig sulten lige når han vågner, og så bliver han bliver lagt i seng omkring kl. 19 - 20. Så det er virkelig svært at få nået 5 måltider i løbet af dagen. 

Alt er cirka-tider - det er jo ikke en maskine jeg har

I går, hvor vi var på tur, så det helt anderledes ud - der fik han kun 5 måltider....

DU skal selvfølgelig ikke presse ham til at spise hvis han ikke er aulten, men kan godt forstå dine tannker om om han får nok! SÅ længe han er glad og tilfreds - og tager på - ville jeg ikke være bekymret

Anmeld

9. april 2011

Mia&Allan

Heidibh skriver:

Fandt det jeg har læst og der står:

Mos lavet af modne æbler,pære,banan eller fersken:

Modne æbler,pærer,banan eller feskener kan anbefales til den første skemad. Frugter som melon og forskellige bær er også velegnede i små mængder. Frugterne kan gives friske eller kogte. Det vigtigste er, at de serveres som mos, og at barnet kan lide dem. Frosne frugter og bær kan også anvendes til kogt mos og frugtgrød.

Frugt kan givs på grød og bruges som en afslutning efter et grønsagsmåltid. Frugtmos indeholder som oftes ikke energi nok til, at det egner sig som et måltid alene. Gives frugtmos som et selvstændigt måltid, kan det få barnet til at fortrække frugtmos i stedet for grød og grønsagsmos.

Hihi der gik jeg lige i selvsving

Hmm..... Så må jeg jo ha en snak med sp igen!!!

Anmeld

9. april 2011

sismofutten

Min datter er 6½-7 måneder, og hendes mad-plan ser således ud:
(Har selv undret mig de sidste par dage, for er også bange for at hun ikke får nok, men kan se at det ligner lidt Jeres...)

Kl. 07:00 - Havregrød og vand
Kl. 08:30 - 230 ml. modermælkserstatning
Kl. 12:00 - Majsgrød og sødmælk
Kl. 14:00 - 230 ml. modermælkserstatning
Kl. 17:30 - Aftensmad (hirsegrød, risgrød, most kartoffel, most rodfrugter, eller hvad der lige passer :-))
Kl. 19:15 - 260 ml. vælling
Desværre vågner hun stadig om natten, bl.a. pga. smerter, og her må jeg give hende mad, for at få hende til at sove igen:
Kl. 01:00 - ca. 140 ml. modermælkserstatning
Kl. 04:00 - ca. 150 ml. modermælkserstatning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.