Fik et forfærdeligt spørgsmål i går

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

sarahb

Puha, det er ikke en rar besked at få, også fordi det er et sted man måske er mere følsom over for.
Jeg håber at det ikke er noget og at det åber af sig selv.
Du må ikke male fanden på væggen inden i skal til lægen søde, så kan man næsten ødelægge sig selv helt. Tro på at det er godt og så må i tage den derfra søde.

Stort kram herfra. og krydser for at det er ingenting og at det åbner af sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Rosa

Jeg har en tidligere kollega som fik samme sag ordnet på sin datter, og hun fortalte at "operationen" (de skilte de indre skamlæber fra hinanden så de ikke dækkede over skedeindgangen) havde været den nemmeste sag i verden, den havde taget mindre end 5 minutter og datteren havde ikke haft smerter bagefter overhovedet - det er sikkert (forhåbentlig) det samme med din datter, - hvis hun da overhovedet har det problem. Måske er alting i skønneste orden? 

Jeg er sikker på at der ikke er noget at være nervøs for, og hvis hun lige skal "fixes" så er det så minimalt et indgreb at hun har glemt det dagen efter. Krydser fingre! 

Kh

Rosa

Anmeld

9. april 2011

mama09

Anonym skriver:

Min datters dagplejemor sagde at hun havde et lidt pinligt spørgsmål til mig. Hun spurgte mig om jeg havde lagt mærke til om min datter have en skede? Øhhhh  Jeg blev helt nervøs... Det har jeg da ikke lige tænkt over. Hun fortalte at en dag hvor min datter havde lavet en lorteble uden lige, skulle hun rense hende inde mellem skamlæberne og så havde hun undret sig for hun syntes ikke rigtigt det så ud som om hun havde en skede. Vi var ude og kigge og jeg kunne godt se hvad hun mente. Det er som om der mangler et eller andet, men det hele er jo så småt at det er svært at vide hvordan det skal se ud. Dagplejemoderen har tidligere haft to piger med samme problem og de blev opereret for det. Jeg blev simpelthen så ked af det for jeg tænkte på sygehus og narkose med det samme og brød helt sammen. Hun tog om mig og havde det bare så dårligt med at skulle sige det til mig, men jeg er glad for at hun siger det og ikke bare håber vi selv opdager det. Hele dagen i går var jeg bare rigtig ked af det og kunne ikke rigtig koncentrere mig om andet. Så i dag bestilte jeg en tid hos lægen. Vi skal så derop på mandag og jeg gruer virkelig for hvad hun vil sige!!! Jeg har bare så ondt af min datter. Hun ved ingenting og jeg kan slet ikke magte hvis hun skal i narkose. Jeg skal aflevere min datter til nogle mennesker og så kan jeg ikke beskytte hende. Jeg har ingen kontrol over hvad der sker. Hun vil være i andres hænder. Uha

Ps hvis I kan læse med i NS-gruppen kan I se hvem jeg er.

puha da håber da ikke der er noget.

Min veninde opdagede det selv hos sin datter, da hun blev født.

Hun har ingen skede, men kan første operes (staves?) når hun bliver 13 -14 år, før kan de ikke.

Men de har fortalt det ikke kommer til at gå udover hendes kommende sex liv mm.

jeg ved det må være hårdt, men husk lægerne er meget dygtige idag

Anmeld

9. april 2011

Anonym

mama09 skriver:

puha da håber da ikke der er noget.

Min veninde opdagede det selv hos sin datter, da hun blev født.

Hun har ingen skede, men kan første operes (staves?) når hun bliver 13 -14 år, før kan de ikke.

Men de har fortalt det ikke kommer til at gå udover hendes kommende sex liv mm.

jeg ved det må være hårdt, men husk lægerne er meget dygtige idag

Ikke TS

What? Hva' så hvis hun får menstruation inden???

Anmeld

9. april 2011

mama09

Anonym skriver:

Ikke TS

What? Hva' så hvis hun får menstruation inden???

Uh den har jeg aldrig tænkt over, aner det ikke. men pt får hun nogen hormoner.. Så de må vel ha styr på det? De kunne bare først lave en "indgang" (skede) når hun var udviklet helt down there..

Anmeld

9. april 2011

Anonym

mama09 skriver:

Uh den har jeg aldrig tænkt over, aner det ikke. men pt får hun nogen hormoner.. Så de må vel ha styr på det? De kunne bare først lave en "indgang" (skede) når hun var udviklet helt down there..

Nåå, ok. Så udsættes det nok med hormonerne.

Anmeld

9. april 2011

JustAnotherName

Først :
Rigtig rart når man svarer ANO, at man lige markerer, hvis man ikke er TS!

Dernæst :
Er jeg temmelig overrasket over at få fornemmelsen af, at det ikke er så sjældent endda, at dette problem opdages hos små-piger.
Jeg havde da ALDRIG skænket det en tanke!

Sidst - som er til trådstarteren :
Jeg håber virkelig   at det ikke viser sig, at være tilfældet.
Og hvis det er, så håber jeg at det kan klares rimelig let og smertefrit.

Sender en masse håb for, at det "bare" er noget, som naturen fikser for hende indenfor de nærmeste måneder/år. Og er det ikke det, så skal I også nok komme igennem dét, selvom det ville være rarest at være foruden!!

Sender en masse tanker og knus  

Anmeld

9. april 2011

Ida.

JustAnotherName skriver:

Først :
Rigtig rart når man svarer ANO, at man lige markerer, hvis man ikke er TS!

Dernæst :
Er jeg temmelig overrasket over at få fornemmelsen af, at det ikke er så sjældent endda, at dette problem opdages hos små-piger.
Jeg havde da ALDRIG skænket det en tanke!

Sidst - som er til trådstarteren :
Jeg håber virkelig   at det ikke viser sig, at være tilfældet.
Og hvis det er, så håber jeg at det kan klares rimelig let og smertefrit.

Sender en masse håb for, at det "bare" er noget, som naturen fikser for hende indenfor de nærmeste måneder/år. Og er det ikke det, så skal I også nok komme igennem dét, selvom det ville være rarest at være foruden!!

Sender en masse tanker og knus  

Det som Katrine sagde!!

Og til TS - kæmpe, kan godt forstå, du er  over det!

Anmeld

9. april 2011

Lilac

hold da op, det er da noget der kan sætte bekymringer igang! Håber ikke det er noget der skal opereres eller noget, men at det udvikler sig af sig selv 

Anmeld

9. april 2011

Anonym trådstarter

Ikke trådstarter....

Jeg er anonym denne gang, på grund af mit arbejde...

Jeg arbejde i en vuggestue, og vi fik en pige på omkring et år ind for noget tid siden, hvor jeg simpelthen ikke kunne se en åbning hos hende... 

Altså efter et kort stykke tid, og efter at have nævnt det for pædagogen på min stue, kunne jeg se at der alligevel var et lille bitte hul, altså vi snakker maks. 2 mm i diameter. 

Jeg tænkte også at det da var forfærdeligt synd, fordi jeg jo også straks tænkte på om det ville blive et problem for hende når hun blev større, med menstruation og ja, når hun blev gammel nok til at have et seksualliv. 

Men nu her, lige pludselig, et halvt år senere ca. da jeg også netop skulle ordne sådan en ud-over-det-hele-lorteble var der pludselig åben, som hos andre piger. 

Så jeg ved jo ikke, om det er det der er med din pige. Altså om det er fordi hendes skedeindgang er meget meget lille, ligesom de små skamlæber er næsten helt sammengroede...?

Umiddelbart forstod jeg det på min stuepædagog som óm at det er forholdsvis normalt, og at man liiiige skal vente et øjestebilk, og se om ikke det ligesom åbner lidt af sig selv.

Ellers må man jo til lægen, og få det åbnet operativt, så ikke det giver problemer senere i livet....

Hvis du mener, at der simpelthen er åbent nok, men det er osm mo der indvendig er noget der sådan ikke helt er som det burde være, så synes jeg klart det er en god idé at smutte til lægen. Så skal i nok få svar på det hele.
Og jeg synes trods alt, at det er bedre det bliver opdaget nu, mens hun er så lille, og ikke rigtig kan få problemer ud af det, end senere, når hun måske netop begynder på menstruation og drenge og alt det der.... 

Ja nu skal vi så til lægen på mandag. Jeg vil have det kigget på for ellers kan jeg spekulere over det til evig tid. Og så vil jeg have hende scannet for at få at vide hvordan det ser ud indvendigt... Jeg håber bare alt er ok... Men tak for din historie. Kunne det dog bare gå sådan!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.