Ikke trådstarter....
Jeg er anonym denne gang, på grund af mit arbejde...
Jeg arbejde i en vuggestue, og vi fik en pige på omkring et år ind for noget tid siden, hvor jeg simpelthen ikke kunne se en åbning hos hende...
Altså efter et kort stykke tid, og efter at have nævnt det for pædagogen på min stue, kunne jeg se at der alligevel var et lille bitte hul, altså vi snakker maks. 2 mm i diameter.
Jeg tænkte også at det da var forfærdeligt synd, fordi jeg jo også straks tænkte på om det ville blive et problem for hende når hun blev større, med menstruation og ja, når hun blev gammel nok til at have et seksualliv.
Men nu her, lige pludselig, et halvt år senere ca. da jeg også netop skulle ordne sådan en ud-over-det-hele-lorteble var der pludselig åben, som hos andre piger.
Så jeg ved jo ikke, om det er det der er med din pige. Altså om det er fordi hendes skedeindgang er meget meget lille, ligesom de små skamlæber er næsten helt sammengroede...?
Umiddelbart forstod jeg det på min stuepædagog som óm at det er forholdsvis normalt, og at man liiiige skal vente et øjestebilk, og se om ikke det ligesom åbner lidt af sig selv.
Ellers må man jo til lægen, og få det åbnet operativt, så ikke det giver problemer senere i livet....
Hvis du mener, at der simpelthen er åbent nok, men det er osm mo der indvendig er noget der sådan ikke helt er som det burde være, så synes jeg klart det er en god idé at smutte til lægen. Så skal i nok få svar på det hele.
Og jeg synes trods alt, at det er bedre det bliver opdaget nu, mens hun er så lille, og ikke rigtig kan få problemer ud af det, end senere, når hun måske netop begynder på menstruation og drenge og alt det der....