Faderskabssag,,, jeg er tosset!!! meget lang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.188 visninger
30 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Bliver simpelthen nød til a få LUFT:

Kæresten og jeg gik for hinanden for en mdr siden...  Han siger han ikke vil se vores søn jeg venter... høre ikk så meget fra ham i 3 uger. Og når jeg høre noget spørger han ikke til barnet.

Så pludselig i mandags kommer han forbi... (DER VAR DET DAGEN FØR MIN TERMIN)  Vi finder så ud af det igen og bliver enige om at snakke med en parteaput når barnet er født. 

Det skal lige siges at han tjener mange penge og da han de uger forinden medeler at han ikke vil se vores søn, eller have noget med ham at gøre... søger jeg forhøjet bidrag fra ham. Det brev fik han så i tirsdag og flippede fuldstændig ud... sagde så at jeg ville trække det tilbage for hvis vi var sammen var han jo en del af barnet og de udgifer der jo er.

Men nu er han skredet igen... han har kontaktet amtet og medelt at han tvivler fadderskabet er hans, så nu skal der laves en test... HELT ÆRLIGT, JEG ER SÅ TOSSET HAN VED UDEMÆRKET AT BARNET ER HANS. Så Nu skal vores søn stikkes i bare for at behage hans fars syge behov.

Er det mig der er grådig, han viille jo godt gå med til normalt bidrag...

Men jeg føler at hvis han ikke skal have noget overhovedet med barnet at gøre, så er det fair han betaler størst muligt bidrag... Jeg får jo alle udgifter i 18 år alen.

PS. skal have kejsersnit tirdag, hvis jeg ikke har født inden.. glæder mig til at se min søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Topp

nej du er ikke grådig - men søger hvad du har KRAV på ifølge deres regler....

Jeg har også søgt ALT jeg kunne få...

Bidrag inden fødsel - til fødsel - efter fødsel og dåb....

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

nej du er ikke grådig - men søger hvad du har KRAV på ifølge deres regler....

Jeg har også søgt ALT jeg kunne få...

Bidrag inden fødsel - til fødsel - efter fødsel og dåb....

Men helt ærlig... at blive så sur at han forlanger en test på et barn han VED er hans.   Føler jeg bliver total til grin nu og alle tror jeg har været sammen med andre

Anmeld

8. april 2011

Topp

Anonym skriver:

Men helt ærlig... at blive så sur at han forlanger en test på et barn han VED er hans.   Føler jeg bliver total til grin nu og alle tror jeg har været sammen med andre

sådan er der jo desværre nogle fædre der er, for de tror de kan slippe for at betale - men rejs panden og tag den "skide" test - du har jo ingen tvivl.

min datteres far begyndte også på det pjat - men han vedkendte sig det dog alligevel

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

sådan er der jo desværre nogle fædre der er, for de tror de kan slippe for at betale - men rejs panden og tag den "skide" test - du har jo ingen tvivl.

min datteres far begyndte også på det pjat - men han vedkendte sig det dog alligevel

nej jeg har INGEN tvivl for der har kun været ham i 4 år.

Anmeld

8. april 2011

jydeinden

Anonym skriver:

hvis alle andre tror du har været sammen med andre, så undskyld mig for at udtale det her, men hvad er de så værd?

Man bør som udgangspunkt i min verden aldrig dømme andre for noget man ikke er sikker på...hvad børnebidraget angår, self skal han betale hvad du har krav på, og vil han ikke det, og det er hans grund til at søge en faderskabstest... tjaa så viser det jo bare hvilken nar han er..

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hvis alle andre tror du har været sammen med andre, så undskyld mig for at udtale det her, men hvad er de så værd?

Man bør som udgangspunkt i min verden aldrig dømme andre for noget man ikke er sikker på...hvad børnebidraget angår, self skal han betale hvad du har krav på, og vil han ikke det, og det er hans grund til at søge en faderskabstest... tjaa så viser det jo bare hvilken nar han er..

Jamen det er da også rigtig... kan være ligemeget hvad andre tror... Mine venner og familie kender mig jo, der er det vigtigste

Han har jo også selv taget valget om ikke at vil se barnet og så man han jo betale. Han kunne bare havde været en del af hans liv... så skulle han ikke betale og han ville også have en dejlig dreng i sit liv- der er ham selv der vælger det fra.

Men fordi han bliver så sur føler jeg mig bare som en grådig so. Men han tjener mange mange mange penge og også mange der ikke er oplyst til skat Jeg tjener ikke noget vidre, da jeg er på dagpenge og skal finde job efter barsel. Da jeg har et barn fra tidligere forhold, vil jeg blive alenemor til 2. Som frisør er det svært at finde fuldtidsjob hvor jeg også kan nå hjem og hente børn selv.

Så igen syntes det er FAIR han betaler, når han ikke vil hjælpe til.

Anmeld

8. april 2011

sophiemy

Han er da et fjols!

Som jeg ser det er det da ham der er grådig. Han vælger et forhold fra, fordi der er udgifter forbundet med et FÆLLES barn???? Barnet har ret til forhøjet bidrag og det er der både sociale og økonomiske begrundelser for. Som man sagtens minutiøst kan gennemgå, men hvorfor spilde mere tid på ham?

Nu er det dig og jeres skønne søn det drejer sig om. Så kan det fjols af en far jo vælge senere at være en del af barnets liv, hvis han ønsker det. Men du skal vide, at du har dit på det rene.

Jeg tror i øvrigt ikke du skal gøre omverdnen dummere end højst nødvendigt Hvis nogen opførte sig som din eks i min vennekreds, så ville jeg se det som en desperat mands handlinger. Han ved jo godt, at det barn er hans ... og det er hans omgangskreds da ikke i tvivl om - de kender jo også dig og selvom de nu skulle stå på hans side, så bliver de jo ikke blinde.

Forsøg at glemme ham, og fokuser på jeres barn. Forsøg at arbejde sammen med ham om barnet, skulle han ønske at deltage - men gå ikke tilbage til et sådanne fjols. Lad alt som børnebidrag, faderskabssag og eventuelt fremtidigt samvær gå gennem statsforvaltningen.

Og frem for alt glæd dig - det er en pragtfuld tid du går i møde, med sådan en dejlig baby

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Han er da et fjols!

Som jeg ser det er det da ham der er grådig. Han vælger et forhold fra, fordi der er udgifter forbundet med et FÆLLES barn???? Barnet har ret til forhøjet bidrag og det er der både sociale og økonomiske begrundelser for. Som man sagtens minutiøst kan gennemgå, men hvorfor spilde mere tid på ham?

Nu er det dig og jeres skønne søn det drejer sig om. Så kan det fjols af en far jo vælge senere at være en del af barnets liv, hvis han ønsker det. Men du skal vide, at du har dit på det rene.

Jeg tror i øvrigt ikke du skal gøre omverdnen dummere end højst nødvendigt Hvis nogen opførte sig som din eks i min vennekreds, så ville jeg se det som en desperat mands handlinger. Han ved jo godt, at det barn er hans ... og det er hans omgangskreds da ikke i tvivl om - de kender jo også dig og selvom de nu skulle stå på hans side, så bliver de jo ikke blinde.

Forsøg at glemme ham, og fokuser på jeres barn. Forsøg at arbejde sammen med ham om barnet, skulle han ønske at deltage - men gå ikke tilbage til et sådanne fjols. Lad alt som børnebidrag, faderskabssag og eventuelt fremtidigt samvær gå gennem statsforvaltningen.

Og frem for alt glæd dig - det er en pragtfuld tid du går i møde, med sådan en dejlig baby

Mange tak, ved det jo også godt... bliver bare så skuffet.

Vi har ikke nogen fælles venner, da der er 13 års forskel. Men vi bor heldigvis heller ikke i samme by, da jeg har fået lejligehed 15 km væk. Og hans venner osv er der hvor han bor og mine er der hvor jeg bor.

Anmeld

8. april 2011

sophiemy

Mange tak, ved det jo også godt... bliver bare så skuffet.

Vi har ikke nogen fælles venner, da der er 13 års forskel. Men vi bor heldigvis heller ikke i samme by, da jeg har fået lejligehed 15 km væk. Og hans venner osv er der hvor han bor og mine er der hvor jeg bor.

Kan jeg godt forstå, det ville enhver da blive.

Mine kommentarer vedrørende venner gik lige så meget på jeres egne venner som på eventuelt fælles venner. Hans venner ved da godt, at barnet er hans - og selv om de ikke gjorde, så er deres mening ikke en 5 øre værd

Nogle gange i ens skuffelse, kan man glemme at forholde sig til virkeligheden. Som er:

- barnet har ret til forhøjet bidrag

- barnet er hans ... og det ved han godt, han forsøger at sparke alt ansvar fra sig = fjols

- omverden er godt klar over at barnet er hans ... og ellers finder de ud af det når testen kommer tilbage

- I får en pragtfuld dreng lige om lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.