Hjælp!!! Otto kan slet ikke finde ro :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Elvers

Jeg er sgu ved at gå ud af mit gode skind nu, og er så ked så ked... synes vi har haft de nedture, der er at have med en lille ny, men nej... lige så snart vi tror det går den rigtige vej, så går det ned ad bakke igen

Vi har som sagt fået konstateret kolik, og prøver mylicon-dråber, zoneterapi og der er også bestilt tid til en kiropraktor nu... og efter første gang zoneterapi gik det også ok, og han tog nogle timer i streg om natten, og kunne også lægges til en lur om eftermiddagen...

Nu kan vi slet ikke lægge ham på noget tidspunkt af døgnet han vågner efter max en ½ time og skriger, og kan slet ikke finde ro i sin lille krop... Armene kører rundt, og vi kan slet ikke trøste ham... vi har prøvet at svøbe ham stramt, vugget ham til han er faldet i søvn, lagt ham til at sove i døsen, gået rundt med ham i bæreselen, masseret, cyklet med benene, vi har prøvet at give ham sukkervand og meget meget andet, men lige lidt hjælper det - han kan ikke finde ro!... lige nu arbejder vi på skiftehold om natten, for at vi bare kan få et par timer hver især, men det er jo opslidende og jeg ved ikke om jeg holder til det Min kæreste er så bekymret for mig, og jeg begynder også at blive bekymret for mig selv!

Er der noget vi ikke har prøvet, som i kan anbefale? Alle råd er kærkomne, bare et eller andet... Tak piger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Kit

Puha...det lyder rigtig rigtig hårdt. Godt din mand træder til, så I er to om det.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da vi 7-9-13 ikke er ude for noget lignende. Her har det at svøbe eller et bad som regel hjulpet. Men I har prøvet mine "råd", så jeg vil faktisk råde dig til at kontakte jeres sundhedsplejerske. Måske hun har nogle gode råd eller idéer. Min SP har hjulpet med svøbning, da vi havde nogle skrigeture med Alberte.

Ved godt det ikke er til meget hjælp, men ville ikke gå ud af tråden uden en kommentar og et

Kit

Anmeld

6. april 2011

Kit

Jo forresten. Kranio-sakral terapi!

Jeg har hørt fra flere at det har hjulpet dem og deres små. Det er vel værd at prøve, hvis I ikke allerede har været der.

Kit

Anmeld

6. april 2011

blomst84

Først et kæmpe , det må være så hårdt at have et lille kolikbarn  puha føler med jer... har ikke rigtig nogen gode råd udover, slyngevuggen hvis du kender den? den skulle give de små pus ro... har den selv selvom jeg ikke har et kolikbarn og jeg elsker den, for hun slapper altid af når hun kommer ned i den og den bliver vugget...  

Anmeld

6. april 2011

piadas

Hvor er det træls, og jeg føler rigtig meget med jer.

Jeg har "desværre" ikke selv prøvet noget lignende, men vil stemme i med Kit og foreslå kraniosakral-terapi. Jeg har selv prøvet det og har også hørt, at det skulle virke godt på babyer. Det var måske værd at prøve...

Anmeld

6. april 2011

Marco2

Uhh det lyder bare så hårdt. Og det er så synd når de græder. Det går lige i hjertekulen.

Jeg har desværre ikke nogen råd udover det I har prøvet, da jeg ikke har stået i din situation før, men jeg ville nok give SP'en et ring og høre om ikke hun har et råd eller to? 

For han tager fint på? (Kan ikke huske om du ammer eller gi'r flaske)

AG

Anmeld

6. april 2011

JonTri

Jeg har haft et kolikbarn i 4 mdr... kiropraktor hjalp meget... og føntørren. Tænd den på kold luft og lad den suse, mens Otto er i dine arme eller vugges i f.eks liften. Lyden af susen, lyder som blodet inde i livmoderen og giver ro. Ellers kan en larmende vandhane, emhætten eller støvsuger også virke... her var det føntørren. De gange min mindste har været ked, har vi brugt den med succes... 

Ellers svøb - HELT tæt... og pøj pøj - det er hårdt, men går over!!!

Anmeld

6. april 2011

Mettemus

Puha, det lyder godt nok hårdt! Jeg har desværre slet ingen gode råd at øse ud af, så jeg må nøjes med at sende et kæmpe kram og et "det er en fase, det går over" (men hvad hjælper det når det er lige nu du er ved at falde fra hinanden?)

Anmeld

6. april 2011

Angelspot

Hejsa

Min søn er heldigvis ikke kolik barn, men har rigtig svært ved at finde ro om dagen og ligger uroligt om natten, som du selv beskriver det så kører hans arme og ben rundt og han kan slet ikke falde i søvn. Vi er i gang med et forløb ved kiropraktoren, da han er meget spændt op i kroppen.

Men så fik jeg den mest fantastiske barselsgave af min utrolig betænksomme kollegaer

http://www.okidokiebaby.com/ProductDetails.php?ProductID=1

Denne cd har lyde fra livmoderen og andre lavfrekvente lyde som gjorde at han fald i søvn inden der var gået 7 min. Han hapsede sutten (som han ellers ikke gider) og så sov han i 2 timer!!

Der følger en bog med som har rigtig gode råd og fortæller om grundende ved at have et barn der har kolik og hvad man kan gøre for at berolige det. Desuden er der nogle gode redskaber til hvad man kan gøre i kombination med cd'en.

Feks kan du rytmisk klappe udenpå babyens ble i takt, tænk 1 og 2 og 3 og 4 og 1 osv. Klap fast i starten og som barnet falder til ro kan dine klap blive mere blide. (Det skal selvfølgelig ikke gøre ondt eller være slag )

I bogen står der at babyer kan lide alt med rytme i så hold takten når du gør noget.

Bogen er et vidundermiddel herhjemme!! Står så meget i gæld til mine kollegaer for den, jeg var ved at gå til!

Held og lykke og du skal vide at det lyder som om du gør alt det rigtige også selvom det ikke føles sådan

Anmeld

7. april 2011

Elvers

blomst84 skriver:

Først et kæmpe , det må være så hårdt at have et lille kolikbarn  puha føler med jer... har ikke rigtig nogen gode råd udover, slyngevuggen hvis du kender den? den skulle give de små pus ro... har den selv selvom jeg ikke har et kolikbarn og jeg elsker den, for hun slapper altid af når hun kommer ned i den og den bliver vugget...  

Ja, jeg har hørt om den, og overvejer også kraftigt at investere i den, for har kun hørt godt om den... det er godt nok svært at vugge ham i en junoseng har vi fundet ud af!!! 

Tak for krammet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.