Studerende på barsel med deltidsjob?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Giraffen

Heidibh skriver:

Man skal sige man er på barsel og at man IKKE holder overlov.. Det er sådan det er :-)

For på mit studie kan man fx ikke bare "blive" væk fra semestrene for du kan ikke tage dem om nemlig..

Blot til Info :-)

Åth ja alt det er jeg godt inde i

Det var kun det med studiejobbet der forvirrede lidt jeg synes stadig det der står om det er liiidt difust, men det lyder rigtig fornuftigt det du siger - og tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Frøken J.

Heidibh skriver:

Man skal sige man er på barsel og at man IKKE holder overlov.. Det er sådan det er :-)

For på mit studie kan man fx ikke bare "blive" væk fra semestrene for du kan ikke tage dem om nemlig..

Blot til Info :-)

Det er forskelligt fra skole til skole så For på mit studie skal man 'bare blive væk'. Semestrene er ikke faste på dén måde hos os, og det er skam ikke noget jeg bare har fundet på, men noget jeg har fundet ud af ved kyndig vejledning af min studievejledning

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Secrets skriver:

Det er forskelligt fra skole til skole så For på mit studie skal man 'bare blive væk'. Semestrene er ikke faste på dén måde hos os, og det er skam ikke noget jeg bare har fundet på, men noget jeg har fundet ud af ved kyndig vejledning af min studievejledning

Oki doki..

Var nemlig også min plan bare at gøre det, og forhørte mig så på skolen..

Men ja er nok forskellige fra skole til skole..

Men til TS: så skal du i hvertfald nok lige finde ud af hvad der gælder på din skole

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Giraffen skriver:

Åth ja alt det er jeg godt inde i

Det var kun det med studiejobbet der forvirrede lidt jeg synes stadig det der står om det er liiidt difust, men det lyder rigtig fornuftigt det du siger - og tak for hjælpen

Det var så lidt...

Men i bund og grund må du i hvertfald gerne arbejde imens du er på barsel fra dit studie

Held og lykke med projektet..

Kram

Anmeld

8. april 2011

Frøken J.

Heidibh skriver:

Oki doki..

Var nemlig også min plan bare at gøre det, og forhørte mig så på skolen..

Men ja er nok forskellige fra skole til skole..

Men til TS: så skal du i hvertfald nok lige finde ud af hvad der gælder på din skole

Ja, bestemt. Jeg tror det er fordi at den universitetsuddannelse jeg går på som sådan er meget "løst lagt". Man kan også bare skyde et fag et semester, hvis man skulle have lyst til det. Det eneste de sagde var, at jeg nok ville modtage et brev, når der var gået et års tid om, at de kunne se jeg ikke havde haft meldt mig til eksamen, og om det nu gik godt, men det skulle jeg så bare ignorere, fordi jeg jo var på barsel Jeg troede nemlig også, at man skulle ordne en masse papirer osv., men nej!

Jeg tror især det er fordi, at vi ikke har fast holdundervisning. De første 3 semestre er der holdundervisning, men det er frivilligt og bare en starthjælp. Derefter er det hver mand for sig selv, så der går man som sådan ikke på et hold mere, men har bare lært dem at kende, så man kan skabe læsegrupper med dem. Meget smart, egentlig. Hehe!

Så ja, man skal nok lige undersøge hvordan det er på ens specifikke skole.

Anmeld

8. april 2011

mn

Giraffen skriver:

Hej allesammen

Min kæreste og jeg er netop startet på Projekt Baby (JUBIII!!!)

Anyways - jeg læser på Uni og regner med at tage et års barsel med de 12 SU-klip

Men men men jeg har et deltidsjob hvor jeg ca arbejder 1 time om dagen, hjemmefra via computeren. 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at beholde det job, af flere årsager (økonomisk, at have noget andet i hverdagen end baby, have et studierelateret arbejdsnetværk) - derudover vil vi få rigtig svært ved i et helt år at undvære den ekstra indtægt det giver

Men hvordan er reglerne? Eller har noget prøvet det samme?

1) hvis jeg tager barsel fra studie OG job (er timelønnet), får jeg så barsel på studiejobbet?

2) Hvis jeg kun tager barsel fra studiet - må jeg så fortsætte med studiejobbet uden det påvirker barselsklipene? Hvad har I gjort? 

Bonus info:Min kæreste har fast job og er ikke studerende 

På forhånd tak for alle jeres kloge ord

jeg ringede til kommunen om præcis det samme spørgsmål, hvor jeg fik svar på at jeg skulle min. have arbejdet 10 timer om ugen i 13 uger inden barsel, så var jeg berettiget til barselspenge fra jobbet, ellers ikke. i forhold til at arbejde imens du er på barsel, ville jeg nok tage fat i din uddannelsesvejleder eller den som står for su på skolen, men tror godt du må da det jo kaldes for orlov.

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Secrets skriver:

Ja, bestemt. Jeg tror det er fordi at den universitetsuddannelse jeg går på som sådan er meget "løst lagt". Man kan også bare skyde et fag et semester, hvis man skulle have lyst til det. Det eneste de sagde var, at jeg nok ville modtage et brev, når der var gået et års tid om, at de kunne se jeg ikke havde haft meldt mig til eksamen, og om det nu gik godt, men det skulle jeg så bare ignorere, fordi jeg jo var på barsel Jeg troede nemlig også, at man skulle ordne en masse papirer osv., men nej!

Jeg tror især det er fordi, at vi ikke har fast holdundervisning. De første 3 semestre er der holdundervisning, men det er frivilligt og bare en starthjælp. Derefter er det hver mand for sig selv, så der går man som sådan ikke på et hold mere, men har bare lært dem at kende, så man kan skabe læsegrupper med dem. Meget smart, egentlig. Hehe!

Så ja, man skal nok lige undersøge hvordan det er på ens specifikke skole.

Ja okey.. Har godt hørt noget omkring at det er lidt mere frit på uni..

Er jo meget rart at man bare sådan selv kan styre det.. hehe..

Vi er jo under en masse reformer på vores uddannelse, så når jeg vender tilbage, kommer jeg tilbage til en ny reform en den jeg startede på.. Så bliver lidt noget rod, da de timer og emner jeg skulle have haft måske ikke lige kommer til at passe ind... lidt rodet..

Men håber de har styr på det når jeg kommer.. hehe..

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

metteswn skriver:

jeg ringede til kommunen om præcis det samme spørgsmål, hvor jeg fik svar på at jeg skulle min. have arbejdet 10 timer om ugen i 13 uger inden barsel, så var jeg berettiget til barselspenge fra jobbet, ellers ikke. i forhold til at arbejde imens du er på barsel, ville jeg nok tage fat i din uddannelsesvejleder eller den som står for su på skolen, men tror godt du må da det jo kaldes for orlov.

Problemet er bare at du IKKE må sige du tager overlov fra studiet.. For så kan du ikke få SU... Man skal bare kalde det barsel...

Anmeld

8. april 2011

Frøken J.

Heidibh skriver:

Ja okey.. Har godt hørt noget omkring at det er lidt mere frit på uni..

Er jo meget rart at man bare sådan selv kan styre det.. hehe..

Vi er jo under en masse reformer på vores uddannelse, så når jeg vender tilbage, kommer jeg tilbage til en ny reform en den jeg startede på.. Så bliver lidt noget rod, da de timer og emner jeg skulle have haft måske ikke lige kommer til at passe ind... lidt rodet..

Men håber de har styr på det når jeg kommer.. hehe..

Uha, det lyder dælme forvirrende! Håber de når at finde ud af det

Anmeld

8. april 2011

mn

Heidibh skriver:

Problemet er bare at du IKKE må sige du tager overlov fra studiet.. For så kan du ikke få SU... Man skal bare kalde det barsel...

du lyder da lidt indviklet når dem der har styr på det kalder det for orlov med barn, men at vi skal kalde det barsel :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.