Studerende på barsel med deltidsjob?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.996 visninger
35 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Giraffen

Hej allesammen

Min kæreste og jeg er netop startet på Projekt Baby (JUBIII!!!)

Anyways - jeg læser på Uni og regner med at tage et års barsel med de 12 SU-klip

Men men men jeg har et deltidsjob hvor jeg ca arbejder 1 time om dagen, hjemmefra via computeren. 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at beholde det job, af flere årsager (økonomisk, at have noget andet i hverdagen end baby, have et studierelateret arbejdsnetværk) - derudover vil vi få rigtig svært ved i et helt år at undvære den ekstra indtægt det giver

Men hvordan er reglerne? Eller har noget prøvet det samme?

1) hvis jeg tager barsel fra studie OG job (er timelønnet), får jeg så barsel på studiejobbet?

2) Hvis jeg kun tager barsel fra studiet - må jeg så fortsætte med studiejobbet uden det påvirker barselsklipene? Hvad har I gjort? 

Bonus info:Min kæreste har fast job og er ikke studerende 

På forhånd tak for alle jeres kloge ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Giraffen

jeg tillader mig lige at oppe

Anmeld

7. april 2011

Aida

Jeg er ret sikker på, at du ikke har ret til nogen barselspenge fra arbejdet. Jeg mener, at det kræver, at du minimum arbejder 15 timer om ugen x antal uger før termin. Du kan finde mere på:

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/Orlov/Sider/barselsorlov.aspx

Til gengæld mener jeg ikke, at der er nogen regler for, om du må arbejder, når du modtager fødselsklip men mom ikke, at du kan finde mere på su's hjemmeside?

Anmeld

7. april 2011

FamilenStorm

Giraffen skriver:

Hej allesammen

Anyways - jeg læser på Uni og regner med at tage et års barsel med de 12 SU-klip

Men men men jeg har et deltidsjob hvor jeg ca arbejder 1 time om dagen, hjemmefra via computeren. 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at beholde det job, af flere årsager (økonomisk, at have noget andet i hverdagen end baby, have et studierelateret arbejdsnetværk) - derudover vil vi få rigtig svært ved i et helt år at undvære den ekstra indtægt det giver

1) hvis jeg tager barsel fra studie OG job (er timelønnet), får jeg så barsel på studiejobbet?

2) Hvis jeg kun tager barsel fra studiet - må jeg så fortsætte med studiejobbet uden det påvirker barselsklipene? Hvad har I gjort? 

Du må gerne arbejde mens du er på barsel under studie.. Spurgte på mit uddannelsested om man måtte og de sagde at det måtte man godt, at det gjaldt inde for de samme regler som når du får su..

For det er ikke barsel som sådan du holder, når det er studie.. Du vil fx stadig ville kunne studere og så evt bare få dobbelt su..

Anmeld

7. april 2011

FamilenStorm

Giraffen skriver:

Hej allesammen

Du må gerne arbejde mens du er på barsel under studie.. Spurgte på mit uddannelsested om man måtte og de sagde at det måtte man godt, at det gjaldt inde for de samme regler som når du får su..

For det er ikke barsel som sådan du holder, når det er studie.. Du vil fx stadig ville kunne studere og så evt bare få dobbelt su..

Anmeld

7. april 2011

Giraffen

Aida skriver:

Jeg er ret sikker på, at du ikke har ret til nogen barselspenge fra arbejdet. Jeg mener, at det kræver, at du minimum arbejder 15 timer om ugen x antal uger før termin. Du kan finde mere på:

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/Orlov/Sider/barselsorlov.aspx

Til gengæld mener jeg ikke, at der er nogen regler for, om du må arbejder, når du modtager fødselsklip men mom ikke, at du kan finde mere på su's hjemmeside?

Hej 

Tak for linket, har slet ikke ku finde noget, det vil jeg lige læse om

Jeg har pt kun 10-12 timer og det svinger lidt så det kan der desværre nok ik blive noget af

Men det lyder til jeg godt må arbejde trods alt det er da altid noget

Anmeld

7. april 2011

Giraffen

Heidibh skriver:

Hej

og mange tak for svaret

Det giver rigtig god mening og dejligt man må bibeholde jobbet selvom man er "på barsel"

Så er jeg mere tryg ift økonimien under barsel

Anmeld

7. april 2011

Frøken J.

Hej allesammen

Er ret sikker på du gerne må arbejde, selvom du har barsel fra studiet. Det  jeg har læst på nogle papirer fra kommunen og har hørt fra min studievejledning er, at du ikke skal MELDE dig på barselsorlov, for så kan du ikke få udbetalt dine fødselsklip under barslen. Du skal simpelthen bare lade være at møde op og lade være at melde dig til eksamen, dybest set Og netop fordi du ikke skal melde dig på barsel, tvivler jeg på, at deltidsjobbet er et problem.

Jeg har bare fået at vide, at jeg skal kontakte studievejledningen en måned inden jeg starter igen, så de kan sætte mig på et nyt hold

Anmeld

7. april 2011

Giraffen

Secrets skriver:

Er ret sikker på du gerne må arbejde, selvom du har barsel fra studiet. Det  jeg har læst på nogle papirer fra kommunen og har hørt fra min studievejledning er, at du ikke skal MELDE dig på barselsorlov, for så kan du ikke få udbetalt dine fødselsklip under barslen. Du skal simpelthen bare lade være at møde op og lade være at melde dig til eksamen, dybest set Og netop fordi du ikke skal melde dig på barsel, tvivler jeg på, at deltidsjobbet er et problem.

Jeg har bare fået at vide, at jeg skal kontakte studievejledningen en måned inden jeg starter igen, så de kan sætte mig på et nyt hold

Hej

Tak for svaret

Det er super at jeg kan beholde mit job, som de andre også siger - så er det bare at krydse fingre for der gider komme en spire og at der bliver tid og overskud til stadig at arbejde til den tid

Og det giver god mening - og det andet ville heller ikke rigtig kunne hænge sammen økonomisk, så jeg  for at alt flasker sig

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Secrets skriver:

Man skal sige man er på barsel og at man IKKE holder overlov.. Det er sådan det er :-)

For på mit studie kan man fx ikke bare "blive" væk fra semestrene for du kan ikke tage dem om nemlig..

Blot til Info :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.