Barnedåb igår med billeder :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.949 visninger
32 svar
0 synes godt om
4. april 2011

piadas

I skal da lige høre, hvordan det gik med barnedåben igår og så lige have lidt billeder!

Vi holdte det hjemme men fik maden udefra, så det var så nemt som muligt. Vi fik buffet, og så havde jeg selv købt ind til noget is-buffet-halløj á la Jensens Bøfhus. Jeg tænkte, at det nok ville falde i god jord hos de 11 børn, der var med, og så var det nemt! Derudover var vi 17 voksne, så 28 i alt. Ca. halvdelen var familie og resten venner.

Min mor havde bagt kransekagetoppe, og jeg havde lavet muffins til kaffen, så det var nemt. Et par veninder var i køkkenet, så vi ikke skulle spekulere på det, så det var dejligt!

Alt i alt gik det rigtig godt, selv om det startede lige så sjovt som min fødsel endte!

Ida sov indtil kl. 7 om morgenen, så det passede perfekt med, at hun ville sove i kirken. Dog skulle der lige lidt tøjskifteri til inden! Jeg ammede hende kl. 9.15, og så gav hun sig ellers til at S-K-I-D-E!Jeg er GLAD for, at hun gjorde det hjemme, inden vi tog i kirken og ikke derhenne! Hun havde lort op til nakken, så kl. 9.30 havde vi hende i bad!  Gudstjenesten var kl. 10! Heldigvis havde hun ikke fået dåbskjolen på endnu, og vi havde ekstra hvidt tøj, hun kunne få på under kjolen. Ind under bruseren med hende og få remouladen skyllet af, og så ellers i noget nyt tøj. Jeg blev nødt til at amme hende igen, ellers vidste jeg bare, at hun ville blive møgsulten i kirken, for hun havde jo lige tømt sine tarme totalt!! Heldigvis er hun hurtig til at spise, så kl. 9.45 var vi klar til at køre i kirke igen - jeg var egentlig ikke stresset, men morede mig bare over det, men altså selvfølgelig gik det da lidt stærkt med at få tøj på osv.

Kl. 9.50 var vi i kirken. Vi ankom på samme tid, som vores jordemorveninde, som jo også tog imod Ida. Hun skulle være gudmor. Min storesøster, lillebror og min anden veninde, som var med til fødslen var faddere.

Hun opførte sig eksemplarisk og sov hele gudstjenesten igennem. Hun vågnede en enkelt gang, men så fik hun bare sutten, så det var dejligt!

Resten af dagen gik rigtig godt, og jeg havde indtryk af, at vores gæster hyggede sig. Børnene legede i hvert fald rigtig godt, og det er jo altid dejligt! Det eneste minus var min venindes datter, som vrikkede om på trampolinen og endte aftenen på skadestuen i 3½ time med en forstuvet fod.

Men nu er det overstået, og jeg glæder mig til bare at kunne koncentrere mig om Ida, de to store, forår, barsel og forhåbentlig en lige så dejlig IRL-mødregruppe, som jeg skal møde for første gang på onsdag (selv om de har noget at leve op til), som den herinde!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

CA

HA ha ha Eeeeelsker billedet af farmand og remolorten!

Kan lige forestille mig situationen!! 

Dejligt I havde en god dag. I ser godt ud Og kan bare sige det igen: dine børn er smukke!

Mums, sådan en muffin ku jeg godt lige klemme ned

Tillykke med hendes dåb! 

Anmeld

4. april 2011

piadas

Carina87 skriver:

HA ha ha Eeeeelsker billedet af farmand og remolorten!

Kan lige forestille mig situationen!! 

Dejligt I havde en god dag. I ser godt ud Og kan bare sige det igen: dine børn er smukke!

Mums, sådan en muffin ku jeg godt lige klemme ned

Tillykke med hendes dåb! 

Ja, ik'? Han mente godt nok, at vi ikke havde tid til at tage billeder, men jeg VILLE bare have et billede af det!!

Jamen, vi er også selv ret vilde med vores børn!

Du kan bare komme - der er masser af muffins i fryseren! Hmm, og jeg skulle starte på slankekur efter barnedåben. Ikke nemt med fryseren fyldt med muffins og is, der også var i overskud!

Anmeld

4. april 2011

DK

Ejj hvor er det flot det hele! Både kager og bord og familie! Hvor er det bare nogle gode billeder af jer alle sammen og af Ida alene! Hun er altså bare en lille godte!

Sikke noget med bad og mad und alles lige op til! Godt det ikke var herhjemme Mikkel ville have fået et nervøst stres sammenbrud! Men det klarer rutinerede 3.gangs superforældre naturligvist med et smil

Knus og kram Ditte

Anmeld

4. april 2011

piadas

DK skriver:

Ejj hvor er det flot det hele! Både kager og bord og familie! Hvor er det bare nogle gode billeder af jer alle sammen og af Ida alene! Hun er altså bare en lille godte!

Sikke noget med bad og mad und alles lige op til! Godt det ikke var herhjemme Mikkel ville have fået et nervøst stres sammenbrud! Men det klarer rutinerede 3.gangs superforældre naturligvist med et smil

Knus og kram Ditte

Hæhæ, jeg tror, det var fordi, jeg vidste, at hun er en superspiser, så det ikke ville tage ret meget mere end 5-10 minutter, så det var jo bare med at få hende ind under bruseren og så babsen i munden, så kunne vi hurtigt klare det!

Jamen Mikkel er jo også førstegangsfar, hvis man ser bort fra Kirstine, så han ville have ret til at få et nervøst sammenbrud i sådan en situation! Det tror jeg også, jeg ville have fået, hvis det havde været Oliver i sin tid! Han tog så også mindst en time om at spise hver gang, så det havde været LIIIDT træls!

Anmeld

4. april 2011

DK

piadas skriver:

Hæhæ, jeg tror, det var fordi, jeg vidste, at hun er en superspiser, så det ikke ville tage ret meget mere end 5-10 minutter, så det var jo bare med at få hende ind under bruseren og så babsen i munden, så kunne vi hurtigt klare det!

Jamen Mikkel er jo også førstegangsfar, hvis man ser bort fra Kirstine, så han ville have ret til at få et nervøst sammenbrud i sådan en situation! Det tror jeg også, jeg ville have fået, hvis det havde været Oliver i sin tid! Han tog så også mindst en time om at spise hver gang, så det havde været LIIIDT træls!

Ja det er rigtigt! Meeen jeg tror nu alligevel godt at nogen ville have kommet op at køre alligevel! Du er en klart med i seje-reje klubben!

Anmeld

5. april 2011

Sofia

Ihhh hvor er hun yndig i den kjole lille Ida - som altid er hun ikke til at stå for!!! Der arrangeres dating-møde snarest!

Anmeld

5. april 2011

Kit

Hvor ser det bare super godt ud Pia. Flot bord, lækre muffins og super lækker familie.

Det lyder som en rigtig dejlig dag med "morsom" start. Tillykke med dåben af smukke Ida.

Kit

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

Ih det hele ser så godt ud Pia! - Lækre unger, lækkert bord, lækre kager, lækker far med lækker baby med knapt så lækker remoulade på ryggen, lækker ig lykkelig familie!

Dejligt at i havde en god dag, stort tillykke med det.

Anmeld

5. april 2011

piadas

Sofia skriver:

Ihhh hvor er hun yndig i den kjole lille Ida - som altid er hun ikke til at stå for!!! Der arrangeres dating-møde snarest!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.