Hej
Efter Catalina på 6 år er blevet storesøster til Mercedes der nu er 19 måneder, har Catalina mistet meget mor-tid og det kan mærkes! Hun er blevet meget følsom, og siger tit: Jeg savner dig mor! Jeg gør alt for at begge piger får lige meget opmærksomhed og kærlighed, men det er selvfølgelig krævende med en lille en på 19 måneder. Derfor har jeg bestilt en rejse til mig og Catalina til maj - en uge på Cypern. Min intention var at vi så kunne have ren mor-datter tid uden forstyrrelser og lave lige det min datter har brug for. Mercedes skal passes af hendes far i hendes vante omgivelser og med hendes faste rutiner. Samtidig har mormor lovet at kigge hjem til dem nogle af dagene og hygge med Mercedes. Hun har et meget tæt forhold til både mormor og far, men alligevel er jeg i tvivl om det er uansvarligt af mig at rejse fra hende? Er der nogen der har nogle erfaringer? Nu er jeg blevet nervøs for om hun kommer til at føle at jeg svigter hende 
Det er ikke helt den samme situation som dig, men vi har valgt at rejse fra vores datter i 5 dage til sommer, hvor hun er 17 mdr. Jeg var SÅ meget i tvivl om det var for længe, men jeg er nået til den konklusion, at 1) Min kæreste og jeg har brug for det 2) Hun bliver passet af farmor og farfar som hun er tryg ved og som FORGUDER hende 3) Hendes dagligdag bliver ikke så meget anderledes end normalt, hun bliver passet hos os og skal i dp som hun plejer.
Der er såååå mange meninger om, hvorvidt det er OK at rejse fra sit lille barn, men jeg tror at så længe barnet er hos nogen som det kender og føler sig tryg ved (og i dit tilfælde er det jo far).
Jeg tror I får en fantastisk ferie, du og din store datter og din lille trold får det sikkert drønhyggeligt sammen med farmand. Selvfølgelig vil du savne hende og omvendt, men det skal nok gå - så er 1 uge jo heller ikke længere tid!

Anmeld