Kan jeg rejse uden min mindste datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.138 visninger
35 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Hej

Efter Catalina på 6 år er blevet storesøster til Mercedes der nu er 19 måneder, har Catalina mistet meget mor-tid og det kan mærkes! Hun er blevet meget følsom, og siger tit: Jeg savner dig mor! Jeg gør alt for at begge piger får lige meget opmærksomhed og kærlighed, men det er selvfølgelig krævende med en lille en på 19 måneder. Derfor har jeg bestilt en rejse til mig og Catalina til maj - en uge på Cypern. Min intention var at vi så kunne have ren mor-datter tid uden forstyrrelser og lave lige det min datter har brug for. Mercedes skal passes af hendes far i hendes vante omgivelser og med hendes faste rutiner. Samtidig har mormor lovet at kigge hjem til dem nogle af dagene og hygge med Mercedes. Hun har et meget tæt forhold til både mormor og far, men alligevel er jeg i tvivl om det er uansvarligt af mig at rejse fra hende? Er der nogen der har nogle erfaringer? Nu er jeg blevet nervøs for om hun kommer til at føle at jeg svigter hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Carina1977

Catalina+Mercedes skriver:

Hej

Efter Catalina på 6 år er blevet storesøster til Mercedes der nu er 19 måneder, har Catalina mistet meget mor-tid og det kan mærkes! Hun er blevet meget følsom, og siger tit: Jeg savner dig mor! Jeg gør alt for at begge piger får lige meget opmærksomhed og kærlighed, men det er selvfølgelig krævende med en lille en på 19 måneder. Derfor har jeg bestilt en rejse til mig og Catalina til maj - en uge på Cypern. Min intention var at vi så kunne have ren mor-datter tid uden forstyrrelser og lave lige det min datter har brug for. Mercedes skal passes af hendes far i hendes vante omgivelser og med hendes faste rutiner. Samtidig har mormor lovet at kigge hjem til dem nogle af dagene og hygge med Mercedes. Hun har et meget tæt forhold til både mormor og far, men alligevel er jeg i tvivl om det er uansvarligt af mig at rejse fra hende? Er der nogen der har nogle erfaringer? Nu er jeg blevet nervøs for om hun kommer til at føle at jeg svigter hende

Børn er nok forskellige, men i den alder ville jeg mene at 2 dage uden mor er ok, men så heller ikke længere.

Men jeg vil ikke sidde og dunke folk i hovedet, for børn er forskellige...og det handler vel også om, hvor meget hun er vant til at blive passet, og hvor længe ad gangen, hun har været væk fra dig før.

Uanset hvad....så må i have en rigtig god ferie

Anmeld

4. april 2011

Laulund87

Carina1977 skriver:

Børn er nok forskellige, men i den alder ville jeg mene at 2 dage uden mor er ok, men så heller ikke længere.

Men jeg vil ikke sidde og dunke folk i hovedet, for børn er forskellige...og det handler vel også om, hvor meget hun er vant til at blive passet, og hvor længe ad gangen, hun har været væk fra dig før.

Uanset hvad....så må i have en rigtig god ferie

Præcis det samme som jeg ville have skrevet

Anmeld

4. april 2011

lukasmor

Synes ikke andre kan råde dig her.. Du er hendes mor og derfor ved du også bedst om du kan tillade dig at forlade hende i den uge
Det kommer jo an på så meget men man må jo gå ud fra at du aldrig ville have booket den ferie hvis du mente at din lille datter ville tage skade af at undvære sin mor den uge

Anmeld

4. april 2011

L&S

Hej

Hvis Mercedes er vant til at blive passet hos mormor og far så ser jeg intet problem.

Det er rigtig vigtigt at begge piger føler sig elsket lige meget! Jeg tror den uge vil blive rigtig speciel for jer begge, men der kommer jo også en tid hvor Mercedes vil blive 'for' stor til bare at efterlade hende.

Hvis hun bliver for stor så vil hun føle forskelsbehandling, men det kender hun jo ikke til nu.

Jeg er selv den mindste af 3 og vores forældre valgte at tage os med på ferie alene, én gang hver.

Alle der vi fyldte 6.. Min storebror var med far i Frankrig da han var 6, mens vi andre var hjemme, så var min søster i Spanien med mor og jeg var i Italien.

Det synes jeg var en god idé, og ellers rejste vi jo alle sammen

Anmeld

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Synes ikke andre kan råde dig her.. Du er hendes mor og derfor ved du også bedst om du kan tillade dig at forlade hende i den uge
Det kommer jo an på så meget men man må jo gå ud fra at du aldrig ville have booket den ferie hvis du mente at din lille datter ville tage skade af at undvære sin mor den uge

Ja det har du ret i. Tanken slog mig først forleden da min læge sagde at man helst ikke skal være væk længere end 3 dage  Da jeg bestilte rejsen havde jeg kun et i tankerne- og det var jo bare at min store datter skulle blive glad igen

Tak for dit svar

Anmeld

4. april 2011

miinimeal

ved du hvad jeg tror?

jeg tror den store vil få en kano ferie med dig og tror bestemt også at den bette vil få en ligeså god ferie med far og mormor, i mine øjen tager hun bestemt ikke skade af det, og hun får lidt kvali tid med farmand og mormor, og den store for kvalitid med dig, ser intet forkert i det,

i må have en god ferie(;

Anmeld

4. april 2011

Turtles

Ville bare lige ønske jer en rigtig god ferie
Og jeg er helt sikker på at din mindste får det rigtig dejlig med sin far, og får noget "far" tid alene med ham, mens din største får noget "mor" tid sammen med dig

Det er kun dig som mor, der ved hvad der er bedst for dine børn

Anmeld

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Hvis Mercedes er vant til at blive passet hos mormor og far så ser jeg intet problem.

Det er rigtig vigtigt at begge piger føler sig elsket lige meget! Jeg tror den uge vil blive rigtig speciel for jer begge, men der kommer jo også en tid hvor Mercedes vil blive 'for' stor til bare at efterlade hende.

Hvis hun bliver for stor så vil hun føle forskelsbehandling, men det kender hun jo ikke til nu.

Jeg er selv den mindste af 3 og vores forældre valgte at tage os med på ferie alene, én gang hver.

Alle der vi fyldte 6.. Min storebror var med far i Frankrig da han var 6, mens vi andre var hjemme, så var min søster i Spanien med mor og jeg var i Italien.

Det synes jeg var en god idé, og ellers rejste vi jo alle sammen

Tusind tak for dit svar

Det lyder som en god ordning i havde - nogle gange har man jo brug for noget tid alene med sine forældre når man har søskende.

Jeg tænker også at det er nu jeg skal rejse alene med Catalina, inden Mercedes er for stor. Og jeg vil jo også gerne bevare mit gode forhold til Catalina. Desuden skal vi alle tre rejse sammen til juli, som du også skriver at i plejede at gøre

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Hej

Afsted med dig...det er jo ikke sådan af begge hendes primæromsorgspersoner forlader hende....far er vel stort set lige så god(hvis man spørger en mor, spørger man far er det det samme..og mon ikke faderen har mest ret der.. )

Jeg synes det lyder som en super fantastisk idé..

God tur..:9

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.