Kan jeg rejse uden min mindste datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Louise mortil4

Jeg kan ikke fortælle dig hva der er rigtigt for jer, men jeg ville ikke selv rejse fra min mindste datter fra April 09.  En enkelt eller max 2 overnatninger ville jeg gå med til men heller ikke mere.

Hva med en forlænget weekend her i DK sammen med den store?? Feks i Lalandia eller sådan noget i stedet, det vil stadig gi din store pige masser af mor tid og måske i kan komme afsted nogle gange for den pris du skal gi for en rejse til udlandet?? En anden fordel er jo at hvis der sker noget så er i lige i "nærheden"  både hvis det er med jer eller med din lille pige.

Jeg håber under alle omstændigheder i får en fantastisk tur lige meget hvor i er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

lukasmor

Catalina+Mercedes skriver:

Ja det har du ret i. Tanken slog mig først forleden da min læge sagde at man helst ikke skal være væk længere end 3 dage  Da jeg bestilte rejsen havde jeg kun et i tankerne- og det var jo bare at min store datter skulle blive glad igen

Tak for dit svar

Synes nu din tanke er sød og virker til at du er en god mor - derfor jeg egentlig ikke er bekymret for om du ville tage afsted uden du selv mente at det var okay
Håber du og din datter får en skøn ferie sammen

Anmeld

4. april 2011

L&S

Tusind tak for dit svar

Det lyder som en god ordning i havde - nogle gange har man jo brug for noget tid alene med sine forældre når man har søskende.

Jeg tænker også at det er nu jeg skal rejse alene med Catalina, inden Mercedes er for stor. Og jeg vil jo også gerne bevare mit gode forhold til Catalina. Desuden skal vi alle tre rejse sammen til juli, som du også skriver at i plejede at gøre

Ja lige præcis!

I tager bare afsted, så føler Catalina hun har sin mor helt alene, også bliver turen i juli da bare endnu bedre. Så har hun jo haft sin alene tid!

Jeg tror det er alle pengene værd for jer begge! 

God tur! 

Anmeld

4. april 2011

skønneunger

først et undrende spørgsmål ikke til ts. hvorfor ville i ikke være væk mere end 2 dage fra jeres barn på den alder? barnet er jo sammen med faren og han er vel ligeså god som mor?

til ts, tag du på den rejse og nyd den alene tid med din store pige, jeg er sikker på din yngste pige ikke vil mærke noget som helst til jalousi eller føle sig glemt.

Der er 6 år mellem mine drenge som nu er 2 og 8 år og havde jeg haft mulighed for at gøre det samme havde jeg da helt klart gjort det.

rigtig god rejse.

Anmeld

4. april 2011

Aves.

skønneunger skriver:

først et undrende spørgsmål ikke til ts. hvorfor ville i ikke være væk mere end 2 dage fra jeres barn på den alder? barnet er jo sammen med faren og han er vel ligeså god som mor?

til ts, tag du på den rejse og nyd den alene tid med din store pige, jeg er sikker på din yngste pige ikke vil mærke noget som helst til jalousi eller føle sig glemt.

Der er 6 år mellem mine drenge som nu er 2 og 8 år og havde jeg haft mulighed for at gøre det samme havde jeg da helt klart gjort det.

rigtig god rejse.

Ja, det undrer altså også mig meget...barnet er med faderen i samme kontekst som barnet plejer at bevæge sig rundt i....det eneste er mor ikek er der...ville man mon skrive det samme hvis det var faderen...?

Anmeld

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Tusind tak for alle jeres gode svar! Det har gjort mig lidt mindre bekymret Som flere af jer skriver, så har Mercedes jo sin far som hun forguder! Jeg tror det er det hele værd, hvis man sætter det op mod hvor stort et behov Catalina har for sin mor i øjeblikket.

Tak tak for hjælpen

Anmeld

4. april 2011

skønneunger

Eva. skriver:

Ja, det undrer altså også mig meget...barnet er med faderen i samme kontekst som barnet plejer at bevæge sig rundt i....det eneste er mor ikek er der...ville man mon skrive det samme hvis det var faderen...?

tror jeg ikke nej

Anmeld

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Eva. skriver:

Ja i har ret. Man ville nok ikke sige det samme.. Sådan er det jo ofte.

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Ja i har ret. Man ville nok ikke sige det samme.. Sådan er det jo ofte.

Ja, men hvad er det for en ret vi som mødre påtager os...vi er bare bedst, eller..stakkels mænd..

Men jeg vil dog sige at mine børn ikke kommer tre uger i træk hos deres far på ferie, men de kommer heller ikek til at undvære ham i tre uger...det der med børnenes behov..

Men bare afsted, det er da en kæmpe gave at give sit barn en uges fuld fokus og tid..

Anmeld

4. april 2011

Carina1977

skønneunger skriver:

rigtig god rejse.

Jeg nævnte de 2 dage udelukkende udfra, hvis barnet aldrig havde undværet sin mor....så er det måske lidt voldsomt, at være væk fra barnet i 7 dage. Men som jeg skrev, så er det jo forskelligt...det handler jo om barnet og gudskelov er børn da forskellige.

Da min søn var 2 år, kunne han desværre ikke undvære mig i mere end max 2 overnatninger. men hvis barnet trives fint med at undvære mor, så er der jo heller ikke noget galt ved det.

En far er ligeså god som en mor....den holdning har jeg også. Desværre var min søn bare utrolig mor-syg.

Men jeg synes man skal gøre, hvad man føler for. Hun er da selv bedst til at vurdere, om hendes datter kan klare det. Så jeg ryster bestemt ikke hoved af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.