Ble om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

Annette A

æv noget skidt. her var de bare en super løsning. men det er kun nogle de må få i en begrænset periode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Annette A

cortsen skriver:

Hvor lang tid er det så og det jo ligevidt hvis det så ikke hjælper?

Anmeld

3. april 2011

Annette A

- skriver:

Hej, nu min datter kun 5, men vi havde hende med til læge/børneafd. i forbindelse med rigtig mange uheld om dagen. 

Syntes det vigtigt at de får lov at være med i det, forklar som det er at det er for at hjælpe, så han kan slippe af med bleen og sove hele natten uden at vågne op i en våd seng.

Min datter er 5 og sover stadig med natble, den dag det bliver et problem for hende - altså sådan VIRKELIG så tager vi hende med til lægen igen og starter forfra på børneafd. 

Ja det er nok rigtigt de skal involveres i det.. Ellers er det vel også svært at ændre noget, så vil få gjort noget ved det nu, da det jo ikke er så spænende for ham at være så afhængig af den ble.. 

Anmeld

3. april 2011

Brams

cortsen skriver:

Hej allesammen 

Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om hvordan man bedst tackler det når ens barn ikke kan holde sig tør om natten. Han er 8 år, men bruger ble om natten og har nu fundet nogle bleer der kan holde hans omgivelser tørre, men han hart det skidt med det og jeg er blevet anbefalet at gå til lægen omkring det af nogle på mit arbejde. Jeg har ikke tænkt så meget over det før, da vi på min mors side i familien ikke kan sove en hel  nat igennem uden at skulle på toilettet, så for mig virker det meget normalt. Men nu har jeg bestilt en tid og er ikke sikker på om jeg skal have ham med til lægen den dag eller jeg bare selv skal gå derop. Min tanke er jo bare selv at gå derop, da jeg ved han har det skidt med det, men ved jo ikke om lægen skal bruge hans tilstedværelse. Så vil høre om der er nogen der har prøvet det samme og om det er bedst barnet er med eller ej og ellers ved noget om emnet. På et tidspunkt prøvede hans far at arbejde med at bleen skulle af om natten, da han mente det ville øge bevidstheden om hans blære og at vågne ved det, når han skulle. Det virkede kun en gang imellem og så gik det ned ad bakke igen. Så nu bruger han igen ble hver nat og i sidste uge havde han så også et "uheld" midt om dagen, da han legede udenfor og det har han da ikke haft siden børnehaven. Men vil rigtig gerne høre om der er andre der ved noget fra egne eller andres erfaringer..

Prøv med zoneterapi, har en arbejdskollega hvis datter havde samme problem. De var der 2 gange, så behøvede hun ikke ble mere om natten

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

Okay, det har I selv prøvet? For Izabella har da taget de der piller i en måned og der har ingen bivirkninger været overhovedet..

Ja vi har selv prøvet det, den mest markante bivirkning her var at min søn blev utroligt sløv nærmest fraværende, gik ind i sig selv og blev ked og aggressiv.

Fordi han konstant var tørstig, havde kvalme elelr hovedpine

Anmeld

3. april 2011

slettet_7530

cortsen skriver:

Ved du hvad det er medicinen går ind og gør og hvilke slags bivirkninger kan der være tale om?

Vægtøgning.
Kvalme, mundtørhed, mavesmerter.
Væskeophobning i fx arme og ben.
Svimmelhed, hovedpine.
Allergiske reaktioner.

Jeg ville hellere forklare min søn at der er mange børn der har det som ham, faktsik hvert 5 barn er nattevæder at der intet unormalt er i det og at det pludselig en dag stopepr helt af sig selv.

Anmeld

4. april 2011

Annette A

Brams skriver:

Prøv med zoneterapi, har en arbejdskollega hvis datter havde samme problem. De var der 2 gange, så behøvede hun ikke ble mere om natten

Ok, det er da værd at prøve.. Bedre end medicin helt bestemt.. Tak for rådet.. 

Anmeld

4. april 2011

Annette A

Albertesmor skriver:

Vægtøgning.
Kvalme, mundtørhed, mavesmerter.
Væskeophobning i fx arme og ben.
Svimmelhed, hovedpine.
Allergiske reaktioner.

Jeg ville hellere forklare min søn at der er mange børn der har det som ham, faktsik hvert 5 barn er nattevæder at der intet unormalt er i det og at det pludselig en dag stopepr helt af sig selv.

Ja må sige jeg også hælder mest til det du siger og da i endnu højere grad når der er så mange bivirkninger. Men har jo også hele tiden haft det sådan at jeg har tænkt, det går jo over en dag, men så bliver man forvirret når nogle siger til en man skal gøre noget ved det og hans far har også presset lidt på med det. Har egentlig ikke bekymret mig før nu og så har vi kæmpet lidt med at finde nogle bleer han kunne passe og det bevirkede jo han tissede udenfor men det har vi løst nu med nogle huggies der går op til 30 kg. Men jo er enig med det i, at det jo nok er hvad man gør det til.. 

Anmeld

4. april 2011

Annette A

- skriver:

Bare slå på at det er for HANS skyld og ikke fordi det irritere jer f.eks.

Så han ikke ser sig selv som et problem, men bleen...

Ja det har du ret i. Det er det jo i virkeligheden også 

Anmeld

4. april 2011

Brams

cortsen skriver:

Ok, det er da værd at prøve.. Bedre end medicin helt bestemt.. Tak for rådet.. 

Selv tak og jeg er fuldstændig enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.