heaven skriver:
jamen på den ene side er det jo det rigtige jeg gør PT - gør jeg det ikke, har vi natteroderi og spisning der - og det er han bare for stor nu, mm det er under sygdom eller den dur...
på den anden side har jeg det også sådan, hvor spiser du ikke en ordenlig portion til aften, og så er det det... eller er det mon pga det ekstra måltid i døgnet, der ikke er plads til en ordenlig røvfuld aftensmad?? for jeg er reelt træt af den der "særbehandling", han er så stor nu...
Tja, jeg ved det ikke
Jannie
Det lyder som om, du selv er træt af det, og det er ofte motivationen til forandring. Når du har modet til det, kan du/I jo prøve i en periode (f.eks. en uge) at sige, nu er det kun aftensmad - derefter er det vand. Vågner han om natten, må I bide i det sure æble, give ham vand og trøst, og bare holde ud. Og så er der morgenmad når det blir morgen.
Han lærer jo ikke "reglerne", når I giver ham mad om natten, og han kan jo ikke lærer det bare på én nat. Det må prøves over en periode, så han kan akklimatisere sig (hedder det det?) og forstå meningen med det og spise, når det er meningen.
Men hvis du har det godt med det, du gør nu, så er det sådan du skal gøre, for du gør jo ikke noget forkert ved at give barnet mad

Håber du forstår
Anmeld