Når ungen ikke vil spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2008

heaven

Loggidut skriver:

hmmmm...heaven, der er jo ingen facitliste....og det ved du jo...

grunden til jeg gør som jeg gør, er af den erfaring jeg har gjort mig med drengene...især med kasper, der var jeg meget usikker kan jeg huske...og det resulterede i at jeg også af og til sad og fodrede sent om aftenen.

så efter dengang...så holder jeg mig bare til aftensmaden...og niks weider...nu er jeg så i den situation at fodrede jeg tif klokken sent, så ville christian og kasper også komme ud og begynde at tømme skabene...

her er det aftensmad og så slut, men at du gør noget andet...jaaaa, det er jo bare din facon, så jeg tror ikke du skal tvivle så meget!

jamen på den ene side er det jo det rigtige jeg gør PT - gør jeg det ikke, har vi natteroderi og spisning der - og det er han bare for stor nu, mm det er under sygdom eller den dur...
på den anden side har jeg det også sådan, hvor spiser du ikke en ordenlig portion til aften, og så er det det... eller er det mon pga det ekstra måltid i døgnet, der ikke er plads til en ordenlig røvfuld aftensmad?? for jeg er reelt træt af den der "særbehandling", han er så stor nu...

Tja, jeg ved det ikke

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

linemus

heaven skriver:

jamen på den ene side er det jo det rigtige jeg gør PT - gør jeg det ikke, har vi natteroderi og spisning der - og det er han bare for stor nu, mm det er under sygdom eller den dur...
på den anden side har jeg det også sådan, hvor spiser du ikke en ordenlig portion til aften, og så er det det... eller er det mon pga det ekstra måltid i døgnet, der ikke er plads til en ordenlig røvfuld aftensmad?? for jeg er reelt træt af den der "særbehandling", han er så stor nu...

Tja, jeg ved det ikke

Jannie

Det lyder som om, du selv er træt af det, og det er ofte motivationen til forandring. Når du har modet til det, kan du/I jo prøve i en periode (f.eks. en uge) at sige, nu er det kun aftensmad - derefter er det vand. Vågner han om natten, må I bide i det sure æble, give ham vand og trøst, og bare holde ud. Og så er der morgenmad når det blir morgen.

Han lærer jo ikke "reglerne", når I giver ham mad om natten, og han kan jo ikke lærer det bare på én nat. Det må prøves over en periode, så han kan akklimatisere sig (hedder det det?) og forstå meningen med det og spise, når det er meningen.

Men hvis du har det godt med det, du gør nu, så er det sådan du skal gøre, for du gør jo ikke noget forkert ved at give barnet mad 60.png

Håber du forstår 76.gif

Anmeld

20. oktober 2008

heaven

linemus skriver:

Det lyder som om, du selv er træt af det, og det er ofte motivationen til forandring. Når du har modet til det, kan du/I jo prøve i en periode (f.eks. en uge) at sige, nu er det kun aftensmad - derefter er det vand. Vågner han om natten, må I bide i det sure æble, give ham vand og trøst, og bare holde ud. Og så er der morgenmad når det blir morgen.

Han lærer jo ikke "reglerne", når I giver ham mad om natten, og han kan jo ikke lærer det bare på én nat. Det må prøves over en periode, så han kan akklimatisere sig (hedder det det?) og forstå meningen med det og spise, når det er meningen.

Men hvis du har det godt med det, du gør nu, så er det sådan du skal gøre, for du gør jo ikke noget forkert ved at give barnet mad 60.png

Håber du forstår 76.gif

du har så evigt ret, men jeg ORKER ikke den der afbrudte nattesøvn.... men du har jo 100% ret, så det kunne være man skulle "bide i æblet" ? nu ser vi, men tak for indput - jeg forstod hver et ord....

Jannie

Anmeld

20. oktober 2008

linemus

heaven skriver:

du har så evigt ret, men jeg ORKER ikke den der afbrudte nattesøvn.... men du har jo 100% ret, så det kunne være man skulle "bide i æblet" ? nu ser vi, men tak for indput - jeg forstod hver et ord....

Jannie

Godt 60.png

Du skal ikke gøre det, hvis du ikke orker. For det er skidehårdt at stå der midt om natten og ikke få sin søvn. Så måske er det en idé at vente til en ferie el. lign. så overskuddet og viljen er der 60.png

Anmeld

20. oktober 2008

heaven

linemus skriver:

Godt 60.png

Du skal ikke gøre det, hvis du ikke orker. For det er skidehårdt at stå der midt om natten og ikke få sin søvn. Så måske er det en idé at vente til en ferie el. lign. så overskuddet og viljen er der 60.png

ja, det er jo det.... det ville være rart hvis manden også kunne hjælpe med afvænningen, hehe... jeg bliver sgu en cruella uden min søvn, hvis det står på for længe og hvis det er over "en dum vane", som det her ekstra måltid nok reelt er.....

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.