For ung eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
19 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

SofieW

Hej jeg vil bare lige høre jer her på baby hvad i syntes der er for ung en alder at blive forældre.

jeg har siden jeg var 15 ville være mor og er nu 19, min forlovet er 23. vi har længe snakket og at prøve at få baby og nu har han for alvor smidt mine p-piller ud. jeg måder bare mange der mener at jeg er for ung og skal vente, men jeg ved jeg er klar til det. det jeg er mest nervøs for er min mor. hvordan tog jeres familie det da i fortalte at i ventede barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

MaliksMor

SofieG skriver:

Hej jeg vil bare lige høre jer her på baby hvad i syntes der er for ung en alder at blive forældre.

jeg har siden jeg var 15 ville være mor og er nu 19, min forlovet er 23. vi har længe snakket og at prøve at få baby og nu har han for alvor smidt mine p-piller ud. jeg måder bare mange der mener at jeg er for ung og skal vente, men jeg ved jeg er klar til det. det jeg er mest nervøs for er min mor. hvordan tog jeres familie det da i fortalte at i ventede barn?

Hejsa.

Jeg har også altid gerne ville være ung mor og det blev jeg, lidt tideliger end hvad jeg lige havde regnede med - blev gravid som 16 årige og fødte som 17 årige.

Jeg synes bestemt ikke det er for tidligt når man er 19 men, det er jo meget forskelligt fra person til person - når man vil ha' en baby skal man jo lige huske at den baby også bliver ældre og 18 år frem har du ansvaret for det barn..

Min mor tog det meget pænt.
Hun sagde at uanset hvilken beslutning jeg tog (abort eller beholde barnet) ville hun støtte mig hundrede procent. Jeg var allerede fast besluttede fra dag 1 af - og hun er verdes bedste mormor idag - og der har slet ikke været noget. Det er din beslutning. Mærk efter om det virkelig er det du vil - uddanelse før- eller efter barn? osv osv.. tænk dig godt om

Mvh camilla

Anmeld

31. marts 2011

SofieW

jeg er fast besluttet på det skal være nu. jeg mangler 1 år på hf og så ved jeg ikke helt hvad jeg vil så det var planen jeg gerne ville have barn.
Alle har altid fortalt mig jeg bliver en god mor men nu har de ændret mening og mener det er for tidligt, men så finder jeg jo bare ud af nu hvem der er de rigtige venner.

Anmeld

31. marts 2011

Worldwide

SofieG skriver:

Hvis du føler du er klar og føler i begge er klar på opgaven som forældre, jamen så er det JERES valg og ingen andres

Familie blev da lidt paf, men de vidste jo godt det var ved at være tiden børnebørne skulle komme

Al held og lykke med PB!

Anmeld

31. marts 2011

Kindfed

SofieG skriver:

jeg måder bare mange der mener at jeg er for ung og skal vente, men jeg ved jeg er klar til det.

Jeg er ikke selv ung mor, men tænker umiddelbart, at man jo ikke på forhånd kan vide, om man rent faktisk er klar? Du ved jo ikke, hvad det er, du vil gå ind til af søvnmangel (RIGTIG søvnmangel, ikke den hvor man bare lige bliver lidt længere oppe på en hverdag), besværligheder med vuggestuer og afleveringer og sygdomme og økonomi og fremtiden med din kæreste og utilstrækkelighedsfølelse og og og... Jeg siger det ikke for at tale dig fra en graviditet nu, det kommer ikke mig ved overhovedet, men for at nuancere din følelse af parathed. Der er jo en grund til, at de fleste siger, de ikke anede, det var så hårdt at få et barn. Det er bestemt ikke kun romantisk, men pissehårdt arbejde, for nu at bruge et knap så pænt ord.

Anmeld

31. marts 2011

SofieW

Mileva skriver:

Hvis du føler du er klar og føler i begge er klar på opgaven som forældre, jamen så er det JERES valg og ingen andres

Familie blev da lidt paf, men de vidste jo godt det var ved at være tiden børnebørne skulle komme

Al held og lykke med PB!

tak
Håber og  for der ikke går for længe

Anmeld

31. marts 2011

SofieW

Kindfed skriver:

Jeg er ikke selv ung mor, men tænker umiddelbart, at man jo ikke på forhånd kan vide, om man rent faktisk er klar? Du ved jo ikke, hvad det er, du vil gå ind til af søvnmangel (RIGTIG søvnmangel, ikke den hvor man bare lige bliver lidt længere oppe på en hverdag), besværligheder med vuggestuer og afleveringer og sygdomme og økonomi og fremtiden med din kæreste og utilstrækkelighedsfølelse og og og... Jeg siger det ikke for at tale dig fra en graviditet nu, det kommer ikke mig ved overhovedet, men for at nuancere din følelse af parathed. Der er jo en grund til, at de fleste siger, de ikke anede, det var så hårdt at få et barn. Det er bestemt ikke kun romantisk, men pissehårdt arbejde, for nu at bruge et knap så pænt ord.

Jeg ved udemærket hvad det indebære at blive mor. og jeg er ved jeg kan klare det.

Anmeld

31. marts 2011

Kindfed

Jeg ved udemærket hvad det indebære at blive mor. og jeg er ved jeg kan klare det.

Har du prøvet at være mor? Nej. Igen, det er ikke ment på nogen som helst aggressiv eller fordømmende måde, kun som et lille pip om, at der kan være flere sider til det her, som du ikke kender endnu. Det vil jo altid være din og din kærestes beslutning, men nu spørger du jo selv.

Anmeld

31. marts 2011

Frejsmor

Ååh altså det er jo meget svært at stå og fortælle folk om de er parate eller ej.. Jeg bliver selv en forholdsvis ung mor, jeg fylder 22 kort efter min termin i slutningen af september..

Jeg har ikke fortalt min familie det endnu, på trods af min kæreste og jeg faktisk har planlagt vores ønskebaby længe, og på trods af jeg allerede er i 15.uge og lige om snart er halvvejs..

Men selvom jeg er noget længere i mit uddannelsesforløb end du er(jeg er på mit 4.semester på en længere videregående uddannelse på Københavns Universitetet), så er jeg bange for at mine forældre vil synes det er dumt af mig at få barn så tidligt og midt i en uddannelse, men jeg og min kæreste føler os klar!!

I skal gøre det I føler for, og hvis I føler jer klar til at blive forældre, så er den jo ikke meget længere..

Men du skriver du har et år tilbage af din HF, så jeg går udfra det betyder du bliver student til juni 2012, måske skulle I i så fald vente en smule længere med at blive gravide, da du jo ellers ender med at blive gravid og føde inden du overhovedet er færdig jo.. Det er bare en tanke.. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at blive student med baby på armen, men magter du det ikke, så er det jo bare noget mere besværligt på en ungdomsuddannelse end på en videregående(hvor man trodsalt mere eller mindre kan planlægge sit studie som man ønsker)..

Hov det blev vidst lidt langt.. Men held og lykke med det hele!!

Anmeld

31. marts 2011

SofieW

Du ved da ikke noget om mit liv!!!
Nu er det sådan jeg har ikke har haft en nem opvækst, jeg har skulle klare mig selv og passe mine søskende af visse grunde jeg ikke vil komme ind på. Så må en måde har jeg været "mor" for min søskende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.